וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית ג'ודי דנץ' נאבקת לא לאבד את מאור עיניה

18.2.2012 / 14:56

בראיון למירור סיפרה השחקנית הוותיקה והמוערכת כי היא אינה מסוגלת לקרוא יותר תסריטים או לזהות את האנשים מולה בשל מחלת עיניים בה לקתה. עם זאת היא לא מתכוונת לפרוש

השחקנית המוערכת והוותיקה ג'ודי דנץ' נאבקת לא לאבד את מאור עיניה. דנץ' בת ה-77 חשפה בראיון למירור כי היא אינה מסוגלת לקרוא יותר תסריטים או לזהות את האנשים מולה בשל מחלת עיניים בה לקתה, שעלולה להוביל לעיוורון מוחלט.

דנץ' סובלת מניוון מקולרי הפוגע בתאי הראייה המרכזית ברשתית ובכך גורם לירידה חדה בראייה. מדובר בסיבה המובילה לעיוורון בקרב מבוגרים מעל גיל 60. היא עוברת טיפולים שאמורים למנוע את התקדמות המחלה, ממנה סבלה גם אמה, וייאפשרו לה להמשיך לשחק.

בינתיים, סיפרה בראיון, היא לומדת תסריטים בעזרתם של חברים. "מישהו מגיע ומקריא לי אותם, כמו לספר לי סיפור", היא אומרת, "בדרך כלל זו הבת שלי או הסוכן שלי או חבר, ולמען האמת אני די מחבבת את זה בגלל שאני יושבת לי שם ומדמיינת את הסיפור". לדבריה, "הדבר הכי מלחיץ במצב הזה הוא שבארוחת ערב במסעדה אני לא רואה את האדם שיושב מולי".

דנץ' סיפרה כי היא נחושה לעשות כל שביכלותה כדי להמשיך ולחיות חיים נורמליים. "את מתרגלת לזה", אמרה בראיון, "יש לי עדשות ומשקפיים ואור בהיר מאוד עוזר... אני יכולה לפתור תשבץ אם השמש חזקה אבל אם ענן מפציע רגע אחרי זה אני לא יכולה לראות כלום".

ג'ודי דנץ' על תפקידה כ-M בסרטי ג'יימס בונד:

דנץ', שמשתתפת בימים אלה בצילומי הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, מתכננת לקנות קורא ספרים דיגיטלי בו תוכל להגדיל את הטקסט. לדבריה, מצבה לא יגרום לה להפסיק לשחק. "כל עוד יש לי אפשרות לעבוד אני לא מתכוונת לפרוש כי אם אפרוש שום דבר בי לא יעבוד יותר, וזה מספיק קשה ככה". אמרה בראיון. "אני מאוד מודעת לכך שאני במיעוט שאוהב את מה שהוא עושה".

דנץ' הבריטית קיבלה ב-1988 את התואר המלכותי "דיים" על קריירה בת ארבעים שנות פעילות בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. היא זוכת פרסי האקדמיה הבריטית, גלובוס הזהב, גילדת השחקנים ופרס האוסקר לשחקנית משנה על תפקידה בסרט "שייקספיר מאוהב". לאחרונה הופיעה בסרטים "ג'יי אדגר" בבימויו של קלינט איסטווד ו"בשבוע שלי עם מרילין" של סיימון קרטיס.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ודי דנץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully