וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובססיית השלג בירושלים של מהדורות החדשות: אתם השתגעתם?

עינב שיף

19.2.2012 / 7:07

הדיווח האובססיבי סביב השאלה אם יירד שלג בירושלים או לא, הראה שבמהדורות מאמינים שמזג האוויר יציל אותנו מהחדשות הבאמת קשות במדינה

"אז יירד או לא יירד?" צמצם דני קושמרו ב"אולפן שישי" את הסיפור לשאלה אחת ויחידה, בנושא הכה משמעותי לחיינו כמו השלג בירושלים: חשובה יותר מהתפתחות הגרעין באירן, הפיגועים נגד נציגי ישראל בחו"ל, שביתת עובדי הרכבת ועוד כל מיני עניינים פעוטים שמרכיבים את הפסיפס האבסורדי שבתוכו מה שאמור לגרום לנו לחייך זה 0 מעלות וצבע לבן ברחובות. "עשית את שלך, את יכולה לחזור להתחמם", אמרה נסלי ברדה לכתבת ב"השבוע" של ערוץ 10 אחרי עוד דיווח שלה לוועדת החקירה בשאלה "לאן נעלם השלג בירושלים". עכשיו, אחרי שקפאת מקור בשביל לומר את מה שניתן היה לומר באולפן במשפט וחצי, נפרגן לך עם קצת מזגן.

היציאה מפרופורציות של מהדורות החדשות סביב נושא השלג בירושלים לא הגיעה מחלל ריק: החיוך בזווית הפה של קושמרו כשהוא מדבר על שלג בירושלים, הדיווח המופרך על הציפייה לקבל איזשהי תזכורת לשלג שפקד את העיר לפני 62 שנה, נגעו לא פחות בעצב חשוב של ישראלים רבים, שמסתכלים על חדשות סוף השבוע, אולי מלאים מארוחת שישי בערב ורעבים לחדשות שיגידו להם שהם נורמלים: שלג בירושלים, עיר הבירה המשוסעת והמסוכסכת, עיר שתושביה החילונים בורחים ממנה, פתאום נראית כמו וינה ולונדון. הנה, אולי יהיה פה שלג וגם אנחנו נהיה בסדר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קר לכם? תסבלו. נסלי ברדה ב"השבוע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסימון של שלג בירושלים כמעין הישג בידיהם העוצמתיות של מהדורת "אולפן שישי" או אפילו "השבוע" של ערוץ 10 הוא כניעה נוסטלגית לאותה תשוקה ציבורית לעקם את המציאות: לא, שלג בירושלים הוא לא הדבר הכי טוב שיכול לקרות במדינה, אפילו לא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לעיר כמו ירושלים, עיר ענייה שלא חסרים בה חסרי בית, שהשלג המדומיין הזה יהיה הלילה האחרון בחייהם. בניגוד לאובססיית מזג אוויר אחרת, קו הכנרת, אין לשלג שום משמעות לאיכות החיים בישראל: הוא לא משפר את מצב מקורות המים, לא באמת מתחזק את התיירות (בשביל הפעמיים בשנתיים שהוא מגיע), לא תורם לבעיות התחבורה וכשהוא מגיע בסוף השבוע, הוא אפילו לא משבית את הלימודים.

שלג בירושלים הוא קוריוז על סף המטופש, שפונה לאנשים שממילא איבדו את העיר הזו והוא מגוחך כמו אובססיית "ים המלח – פלא עולם או לא" שתקפה את ישראל; כאילו בשלג בירושלים נמצא עתיד ישראל, כאילו המבט המאוכזב של מגישת מהדורת אחר הצהריים כשדיווחה "רק פתיתים מעטים" מבשר שבאמת קרה משהו, כשבפועל לא קרה כלום.

שלג בחרמון. משה אסרף, ג'יליס
הנה, שלג. מרוצים?/ג'יליס, משה אסרף

במוצאי השבת, דני קושמרו וחדשות 2 התעשתו: המהדורה נפתחה עם דיווח על טילים בדרום, חזרתה של אשת שליח משרד הביטחון שנפגעה בפיגוע בהודו, המצב המזעזע בסוריה ומזג האוויר הגיע רק כאייטם חמישי במהדורה. אולי כי ירושלים שוב אכזבה, ושלג בגולן ושיבושים בכבישי הצפון בכל זאת קצת פחות סקסיים מעיר בירה בלבן, אולי כי בסופו של דבר מזג אוויר הוא רק מזג אוויר, בזמן שבגבול הצפוני השלג בסוריה נופל על ראשיהם של מאות גופות. בתום 24 שעות של היסטריה, גם מהדורות החדשות נזכרו ששלג לעולם לא יכסה את הצרות שבהם ישראל נמצאת.

צפו: שלג, אבל רק בצפון
דיווחי מזג האוויר: האם השתגענו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully