וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "טעון הגנה" ניצח את ניקולס קייג' וריס וויתרספון

19.2.2012 / 17:34

"גוסט ריידר: רוח של נקמה" בכיכובו של קייג' ו"זאת מלחמה" עם וויתרספון סבלו מפתיחות חלשות, כך שסרט הפעולה של דנזל וושינגטון זכה בבכורה

ניקולס קייג' וריס וויתרספון היו עד לא מזמן שמות מושכי קהל, אך בשנים האחרונות כוחם הלך ונשחק. תהליך זה נמשך בסוף השבוע האחרון, שבו הסרטים החדשים בכיכובם לא הצליחו לנצל את חגיגות הפרזידנטס דיי והצטרפו לרשימת מפחי הנפש העכשוויים שלהם.

במקרה של קייג', מדובר ב"גוסט ריידר: רוח של נקמה", פרק נוסף בסדרת פנטזיית הפעולה, שצפוי להכניס כ-22 מיליון דולר בלבד בארבעת ימי סוף השבוע, ולכן יסתפק רק במקום השלישי. כמו כן, הפתיחה שלו תירשם כנמוכה באופן משמעותי לפרק הקודם, שבו כיכב השחקן ב-2007, והמומחים הקופתיים בארצות הברית מייחסים את הפער הזה לירידת קרנו של הכוכב בחמש השנים האחרונות.

המוצר החדש של וויתרספון, "זאת מלחמה", ממוקם נמוך עוד יותר – במקום החמישי, עם הכנסות משוערות בסך 17.5 מיליון דולר. הספתח החלש תאם לתחזיות, שנבעו כתוצאה מן הדיבור השלילי סביב הסרט והתחושה כי לא נוצרה שום תכונה ציבורית לקראתו. הסיבה לכך אינה נעוצה דווקא בשחקנית הבלונדינית, כי אם במיאוס הכללי של הקהל בקומדיות רומנטיות. כפי שהוכיח כישלון "סילבסטר בניו יורק" לפני כחודשיים, הצופים בארצות הברית סולדים כרגע מן הז'אנר הזה, ומעדיפים את מנת הרומנטיקה שלהם במסגרת מלודרמטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מכניסה כסף, אבל עדיין מהממת. ריס ווית'רספון ב"זאת מלחמה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתוצאה מכך, המלודרמה הרומנטית "לא תשכח" הצליחה לשמור על מומנטום גם בשבוע השני להפצתה, וזאת עם הכנסות משוערות בסך כ-23.6 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, ומאזן כללי מצטבר של 85 מיליון דולר וחצי. את הבכורה היא הפסידה בפוטו-פיניש למותחן הפעולה "טעון הגנה", שצפוי להכניס בסוף השבוע כ-24 מיליון דולר ובכך להעלות את מאזנו הכללי ל-78 מיליון דולר.

הרבה אחרי כל אלה, אנו פוגשים במקום התשיעי מוצר חדש נוסף, "אריאטי", שנאלץ להסתפק במקום הנמוך בשל הכנסות בסך שמונה מיליון דולרים בלבד. מקור החולשה טמון בכך שזוהי גרסה מדובבת לאנגלית של סרט אנימציה תוצרת אולפני ג'יבלי היפניים. למרות הדיבוב ועבודת השיווק המאומצת שנעשו לו, ואפילו שבאמת ובתמים מדובר ביצירה מרגשת ומומלצת לכל נפש, הקהל הרחב בארצות הברית לא שש לראות משהו שמקורו בארץ השמש העולה, ולכן דינו של מעדן זה להיעלם חיש-קל מן המסכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully