וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"glee": ביקור בלעדי על סט הסדרה

21.2.2012 / 15:50

ביקור על הסט של צילומי "glee" ממחיש עד כמה ליה מישל היא הדיווה של הסדרה ועד כמה מודאגים ראשיה מהרייטניג המתרסק. בלעדי

יום צילומים של פרק התחרות האיזורית של "glee", כבר נשמע מבטיח. באולפני פראמונט שבלב הוליווד נבנה אודיטוריום ענק שלא יבייש אף בית ספר תיכון. למעשה הסט המדובר, כמו גם מסדרונות תיכון מקינלי, מבוסס על אודיטוריום אמיתי שבתיכון מקורי בלונג ביץ' שבדרום קליפורניה, בו צילמו את העונה הראשונה. כדי לחסוך עלויות השכרה והסעות, בעונה השנייה ניתן כבר אור ירוק בתקציב לבנות סט מועתק, בו כעת ההצגה עומדת להתחיל. האורות דולקים, הבמה מוארת, הקהל מוכן, המצלמות רצות והנה זה קורה – ליה מישל מובלת היישר עם נהג הקלנועית למרכז הבמה.

מבין כל השחקנים הבולטים בסדרה, אין ספק שהפוקוס התקשורתי מופנה בראש ובראשונה לעבר ליה מישל, דיווה לא רק בסדרה. בעוד החבורה כבר מחכה בהעמדה המבוקשת, קווין מקהייל (ארטי) מתיישב על כסא הגלגלים שמחכה על הבמה ודיאנה אגרון (קווין) מוודאת שהקשת בשיער יושבת איתנה, ההסעה הפרטית של רייצ'ל ברי חולפת באלגנטיות על פני כולם באולפן והיא מצטרפת ממש שניה לפני שהאקשן מתחיל.

השיר מתוך הפרק שיבוצע בפרק המדובר:

ליה מישל נאמנה לבולדוזר יחסי הציבור של הסדרה, היא מעדכנת באדיקות את הטוויטר עם מה שקורה על הסט, מפרגנת לקולגות (בשירים שהם מבצעים יחד איתה) ומעלה תמונות שלה עם כוכבים אורחים (כי "היא וריקי מרטין מכירים שנים"). ניכר ממבט ראשוני על הסט כי כולם צמודים לסמארטפונים, מצייצים בסיטונאות ועוקבים אחרי כל מה שנכתב באתרי הרכילות על הנעשה בסדרה. בשעה בה הרייטינג של "glee" בארה"ב נפל לשפל חסר תקדים הגימיקים נשלפים ומפורסמים בכל עבר, כולל הפרק מהשבוע האחרון שכלל במקריות קאבר ל-"I Will Always Love You". כך יצא שנפל בחלקם לעשות כבוד לוויטני יוסטון עוד לפני שנטמנה. מי אמר גימיק ולא זימרר?

במרכז הפרק השבוע, (חמישי 21:15 ב-yes Drama), עומדת התחרות האזורית של תיכון מקינלי על כרטיס לאירוע הארצי של כל מקהלות אמריקה. ביום הצילומים האווירה על הסט לחלוטין לא משקפת את הלחץ האדיר המוטל על הפקת הסדרה. בין הטייקים השחקנים מתקשקשים ביניהם ומרגע שיוצר הסדרה ריאן מרפי מגיע לצפות בצילומים, השחקנים נעמדים בשורה כדי להתחנף לאב הרוחני. מי שנשאר בצד ומקסימום מחליף צחוקים עם הצלמים זה מתיו מוריסון, הלא הוא וויל שוסטר המורה, שניכר כי אינו חלק מאותו הווי קבוצתי.

מוריסון הוא היחידי שניסה לפרוץ עם אלבום סולו בשנה שעברה, אך נכשל. הוא השיג ספונסר למיני סיבוב הופעות והשיק את פרויקט הביכורים בקול ענות חלושה. חנוט בחליפה, הוא נעמד ליד המוניטורים של עוזרי הבמאי ומנסה לייצר לעצמו עניין כשהוא צופה בזויות הצילום, בפועל הוא נראה די אבוד על הסט הצעיר וההורמונלי. בשבוע שעבר התפרסם כי הוא מנסה את מזלו עם אלבום נוסף, הפעם בלייבל החדש של אדם לוין (מארון 5). אם חשבתם שהמעמד של מיסטר שוסטר הוא כבר לא מה שהיה בסדרה, נראה כי גם מאחורי הקלעים מוריסון לא בחבר'ה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשו על מי יש הכי הרבה זרקורים? צילומים על הסט של "glee"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד הכוכבים מבצעים את שלושת הנאמברים שלהם, האודיטוריום השומם יחסית מוחשך לטובת זרקורים לעבר הבמה, או ליתר דיוק – כן, ניחשתם – לעבר ליה מישל הדיוואית שפותחת את ההופעה וגם מככבת בביצוע סולו בשיר השלישי. שתי השורות הקרובות לבמה מלאות בקהל נלהב, שעומד על רגליו ומריע, אבל במהרה מתגלה כי אלה הם כולם ניצבים בתשלום. להביא מעריצים אמיתיים היה נחמד אולי בעונה הראשונה, מתוודה אחת הבנות מההפקה שעומדת במרחק מה מהאזור המצטלם. כיום מעדיפים להמעיט במחוות כאלו לטובת קהל מגוון שמלוהק בצורה מסודרת, החל מצעירים בגילאי ה-20 ועד למבוגרים הנושקים לגיל 70. העיקר שיהיה מגוון אתנית.

העדיפות היא לניצבים בתשלום, שאינם רק הקהל, כי אם גם חלק מהמקהלות, אפילו של מקינלי. אחרת מאיפה פתאום צצות תריסר בנות מפזזות בשירים היותר מקפיצים שמבוצעים בתכנית? רקדניות שעושות את היומית ולא נראה אותן יותר. באביב שעבר היתה להפקה בעיה עם אחת מאותן בנות ניצבות שלא נראתה עוד אבל שמעו ממנה הרבה יותר מידי. היא העלתה לטוויטר שלה תמונה מהסט שבעצם היתה ספוילר לעלילת פרק נשף סיום השנה. ייתכן גם שזו הסיבה שממעטים בקהל כעת, או לכל הפחות בוררים בקפידה יתרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוקדים עד שייכבו עליהם האורות. צילומים על הסט של "glee"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישיבה אל מול מופע הליפסינק של השחקנים היא קצת הזויה כשבפועל רוב השורות ריקות. באופן אבסורדי בין טייקים מבקש הבמאי לשמור על שקט כדי שהצלמים יוכלו לדבר ביניהם מקצוות האולפן איך למקם את עצמם, כאשר בצילומים עצמם אפשר לדבר באין מפריע – לפלייבק זה לא מפריע. בצד עומדת אמא עם שלוש בנות מתבגרות, שהגיעו דרך קשרים בהפקה להגשים חלום ולצפות בכוכבים האהובים מהטלוויזיה. הן הכי מתרגשות שיש אבל לא זוכות באמת להגיע קרוב ולהצטלם עם מישהו מהקאסט. כשמנהלי רשת FOX מבקשים להביא אורחים לצפייה בצילומים, פרק כזה זו הזדמנות מצוינת. שיצפו בהם שרים ויספרו לחברים בפייסבוק. לא יותר.

וכמה-כמה נגמר בתחרות? סצנת ההכרזה על הזוכים צולמה בחשאיות יום לפני, כדי למנוע הדלפות. לאחר שידור הפרק הסדרה יוצאת בעל כורחה לפגרה בת שבעה שבועות, בניסיון של רשת FOX להעלות סדרות חדשות שאולי תמנפנה את הרייטינג של הערוץ. מרפי לא אהב את זה, אחרי שכבר כעס בסתיו כשהסדרה יצאה לפגרה מאולצת בתקופת חג ההלואין וגרמה לכותבים לשנות את הפרק שתוכנן אז. עתידה של "glee" מעורפל, עם "סמאש" שנושפת בעורף הז'אנר והגימיקים שכבר ממצים את עצמה.

אז נכון שהם רוצים לעשות פרק מחווה שני למדונה ומקווים שהיא תשתתף וכנראה שהתוכנית תחודש בשן ועין לעונה נוספת. וגם אם לא, לפחות עתידה של ליה מישל מובטח – היא כבר חתומה לצילומי סרטים חדשים. באשר לשאר מי שמסתמנים עכשיו כבר ככוכבים-לרגע, העתיד שלהם שהיה נראה וורדרד ומסוכר לפני שנה, כמו עתידה של הסדרה – שום דבר לא באמת ברור, והדברים לאו דווקא יסתיימו בשיר עליז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully