וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אילון: "שידור מירושלים הוא בלתי אפשרי מבחינתי"

21.2.2012 / 12:19

מגיש חדשות 10 הפורש הסביר הבוקר לעובדים מדוע החליט על התפטרותו. מנכ"ל הערוץ: "אתה מר טלוויזיה השני"

יממה לאחר הודעתו של יעקב אילון על פרישתו מחדשות 10 כינס מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי את עובדי הערוץ וחדשות 10 בדסק החדשות ונשא בפניהם דברים יחד עם אילון וממלא מקום מנכ"ל חברת החדשות, אורי רוזן.

"חוק זה חוק, ועמידה בכל תנאי הרגולציה זה דבר בעל חשיבות אסטרטגית עבור הערוץ, אסטרטגיה שהוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, ואנחנו נמשיך גם בעתיד למרות כל הקשיים לקיים את כל הכללים וההוראות", אמר ורשבסקי לעובדים. "ראינו בעבר מה קרה לערוץ כשהוא לא עמד במחויבויות הרגולציה ודבר כזה של חוסר עמידה במחויבויות וכללים לא יחזור. הרשות השנייה ממלאת את תפקידה והיא עושה זאת כראוי".

ורשבסקי פנה לאילון ואמר: "היה מר טלוויזיה אחד, יש מר טלוויזיה שני וכנראה נצטרך לגדל פה מר ו/או גברת טלוויזיה חדשים. עוזב אותנו אייקון ענק של חדשות ואנחנו כולנו מודים לך יעקב על כל השנים וכל הדברים הגדולים שעשית כאן".

"אני מצטער שהגעתי למצב הזה, לא רציתי להגיע לכך", אמר הבוקר אילון לעובדים. "כולכם יודעים במה היו כרוכים כל החודשים האחרונים של שידור החדשות מירושלים. זה נמשך כמה חודשים וכנראה יימשך עוד כמה זמן, וזה כבר בלתי אפשרי מבחינתי".

אורי רוזן, ממלא מקום מנכ"ל חדשות 10, ביקר בדבריו את חוק הרשות השנייה הקובע כי על חדשות 10 לשדר מאולפן בירושלים. "זה אמנם מתסכל, אבל אין איש רע בסיפור הזה. גם לא הרשות השנייה, שבסך הכל עושה את תפקידה ואוכפת את החוק", אמר. "נכון, זה חוק מיותר שלא תורם לאף אחד, אולי דב גילהר בפינת הביורוקרטיה יצליח להבין מה ההיגיון שלו, אבל מהרגע שהוא חוקק החלטנו שנעמוד בו. ‫עם כל שרשרת המשברים שאנחנו עוברים, אני בטוח שהתקופה הקשה תחלוף ובקרוב יהיה לנו משקיע, הוודאות תחזור, ונשדר מאולפן חדש וקבוע בנווה אילן".

אמש שלח יעקב אילון מכתב לעובדי חדשות 10 ובו הודיע להם על פרישתו עקב הקושי שמציב השידור הזמני מהאולפן בירושלים "גם אם הצופים לא לגמרי מבינים שאת תמונת האולפן מקרינים מאחורי בצורה אלקטרונית, הם שמים לב, למשל, שאין יותר ראיונות באולפן החדשות ושלאחרונה חווינו רצף תקלות טכניות שלא היו כבר שנים. שלא לדבר על שורה של טעויות תוכן שנובעות משיבושים בתאום. הפרקטיקה חסרת התקדים הזו שבה מגיש המהדורה יושב בגלות בלי יכולת לדבר עם כתבים ועורכים, בלי יכולת לצפות בכתבות ובניתוק מוחלט מהמערכת איננה יכולה להמשך. אבל היא תמשך", כתב אילון.

יעקב אילון הצטרף לחדשות 10 בשנת 2002 לאחר שפרש מחברת החדשות של ערוץ 2 על מנת להתמודד במכרז להקמת ערוץ חדשות ישראלי, מכרז שנגנז לבסוף. הוא ימשיך להגיש את המהדורה עד לסוף חודש אפריל. זהות מחליפו בהגשת המהדורה טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully