וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2012: עלילות יוסף סידר בלוס אנג'לס

ארבעה ימים לאוסקר: במאי "הערת שוליים" המועמד לאוסקר קיבל מחמאות מנשיאת CBS באירוע מיוחד שנערך לכבוד הסרט והעיקר - זכה לאכול

סיבוב ההופעות של "הערת שוליים" העלה הילוך לקראת טקס האוסקר שיתקיים בראשון בלילה: אמש (שלישי, שעון לוס אנג'לס) ערכה חברת סוני פיקצ'ר קלאסיקס, המפיצה של הסרט בצפון אמריקה, הקרנה מצומצמת של הסרט בשיתוף הקונסוליה הישראלית והפדרציה היהודית. במאי הסרט יוסף סידר הגיע לאירוע באחד מאולמות ההקרנה היותר צנועים שבאולפני סוני, כאשר הוא נינוח ומורגל במפגשים עם עיתונאים. "הלו"ז שלי פה מורכב בעיקר מהרבה פגישות והרבה ראיונות", הוא מספר בשיחה קצרה לוואלה! תרבות לפני שהוא מתפנה לענייני האירוע.

אירועים של הקונסוליה והפדרציה מאופיינים בקהל יעד יותר ותיק ומבוסס, כך היה ניתן להתקל באירוע בפרצופים כמו מייק בורשטיין, סמדר ברנר (יפצ'וק מהסרט "הלהקה") וחבר להקת כוורת מאיר פניגשטיין, מייסד פסטיבל הקולנוע הישראלי המתקיים בארה"ב כבר למעלה מ-25 שנה. האירוע עצמו מאוד סולידי - כמאה אנשים מהקהילה המאפיינת את אזור לוס אנג'לס, עיתונאים ופמלייתו של סידר, המלווה אותו בכל האירועים היזומים שהוא עתיד להפציע בהם כמעט בכל ערב עד ללילה הגדול של הטקס. "בעצם האירוע היחידי שאני לא אהיה בו זה טקס פרסי האינדי ספיריט (בו "הערת שוליים" מועמד בקטגוריה התסריט המצטיין – ד.כ) כי זה לא במרחק הליכה, זה בסנטה מוניקה", הוא מסביר.

רק לשם השוואה, הנציגויות של גרמניה, פולין וקנדה עורכת כל אחת שני אירועים לכל היותר כדי לקבל את פני המשלחות שלהן. שגרירות מקסיקו הרימה אירוע לכבוד דמיאן באשיר, המועמד בקטגוריית השחקן הראשי. הצרפתים לעומת זאת היו חוגגים כהוגן סביב 10 המועמדויות של "הארטיסט", אלמלא היה טקס הסזאר הנחשב בצרפת מתקיים בשישי בערב, דבר המונע מהכוכבים ובמאי הסרט להגיע להוליווד לפני כן. בהיעדר נציגות רשמית בארה"ב, מן הסתם, האירנים יאלצו להסתפק במעמד רשמי של אירוע האקדמיה ביום שבת.

נינה טסלר. Jemal Countess, GettyImages
ריספקט מאחת הנשים החזקות בטלוויזיה האמריקאית. נינה טסלר/GettyImages, Jemal Countess

בתום הקרנת הסרט, נכנס סידר אל האולם לסשן שאלות ותשובות קצר. בזמן שהקהל צפה ב"הערת שוליים", הפמלייה של סידר דאגה לו לארוחת ערב וכשהוא חזר אל האולם הוא תהה באנגלית "לא הייתי פה בזמן הסרט, אני לא יודע אם יצא לכם לצחוק בחלק מהסצנות בו".

הפאנל היזום מנוהל על ידי לא אחרת מאשר נינה טסלר, נשיאת חטיבת הבידור של רשת הטלוויזיה המובילה CBS, שחתומה בין השאר על סדרות הענק "הישרדות" וכל סדרות "CSI". רק בשבוע שעבר היא היתה זו שתיווכה בעסקה שתביא לרשת את הגרסה האמריקאית של "3" של קשת. "הייתי רוצה לתקן את קונסול ישראל בלוס אנג'לס שאמר שזהו לא סרט על הקונפליקט", היא אומרת לפני שהיא מתחילה בסשן השאלות אל סידר, "זה בהחלט סרט על קונפליקט ואולי אחד הסיפורים המדהימים ביותר שאני אי פעם צפיתי בהם. אמנם לא היו פה רובוטריקים או מכוניות שהתהפכו ועדיין הייתי במתח לכל אורך הסרט".

סידר מתיישב מול טסלר במעיין "סטודיו למשחק" כדי לדון בעלילת הסרט ובסיפור יצירתו. סידר, יליד ניו יורק שעלה ארצה בגיל 6, מפגין אנגלית מושלמת במהלך השיחה ומספר שהרעיון ל"הערת שוליים" היה ברירת מחדל, כאשר בפועל הוא השתעשע בראשו עם רעיון אחר לסרט, שלא התפתח כפי שציפה. "חשבתי שהסרט הקודם שלי יהיה הסרט הכי מצליח שלי ומשם אפשר רק ליפול", הוא מספר, "ואז קיבלתי טלפון שנבחרתי לקבל פרס מטעם שר התרבות האיטלקי, לצד שמות כמו פרופ' צ'חנובר וצבי ינאי ושאלתי אם לא במקרה התבלבלו והתכוונו להעניק את הפרס לאבי (חיים סידר, פרופ' לביולוגיה מולקולרית וחתן פרס ישראל למדעי החיים – ד.כ)".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהחלט סרט על קונפליקט. "הערת שוליים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"באותן כמה דקות ארוכות שהמתנתי על הקו, עד שיוודאו שאכן מדובר בי, אז נולד הרעיון לסרט", סידר מסיים בחיוך. בעוד ימים ספורים יהיה סידר במעמד דומה, כאשר יישב באולם קודאק בהוליווד, ישמע את שמו בין המועמדים לפרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר וימתין להכרזה על הזוכה. עד שתפתח המעטפה ותתגלה זהות הזוכה המאושר, אולי סידר יעלה במוחו רעיון לסרט הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully