וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: ריהאנה מעודדת הכאת נשים

עינב שיף

25.2.2012 / 10:30

בכך ששבה לעבוד עם כריס בראון שהיכה אותה, ריהאנה שולחת מסר איום ואף מעודדת בעקיפין אלימות. דברים שאסור לפספס

ריהאנה, זוכרת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם הרמה של השירים בערך כמו הפרצוף הזה. ריהאנה בתמונת ההכאה המפורסמת של TMZ/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש מעט מאוד ידיעות רכילות או תרבות שבאמת משנות לבני אדם והן בעלות השפעה רחבה חברתית. שירים, סרטים, יצירות - לכולם חלק חשוב ונפלא בעיצוב חיינו, אבל מעטים מהם באמת עושים את ההבדל. שני הרמיקסים של ריהאנה עם כריס בראון הם לא רק שיתוף פעולה בין שני כוכבי פופ, הם סדין אדום בנושא כואב וחשוב כמו מעמד האישה, למי צריך לסלוח ומהי פעולה לא מוסרית.

בראון, שהורשע בתקיפתה של ריהאנה וגם ללא סדר הדין הפלילי - פשוט פוצץ לה את הצורה, נמצא בשיאו של תהליך קבלה וסליחה מצד המיינסטרים האמריקאי, מה שהחל בהצלחה המסחרית של אלבומו האחרון "F.A.M.E" ועבר בהופעה וזכייה בולטות בטקס הגראמי שנערך לפני כשבועיים. כאילו זה לא כאב מספיק, באה הסטמפה מצד ריהאנה ושני הרמיקסים שביצעה עמו וסגרה את הסיפור: הכאת נשים היא נחלת העבר של בראון, מאמי לאומי חדש זהו העתיד.

קשה מאוד להפנות אצבע מאשימה לעבר אישה אמיצה כמו ריהאנה, שבשלוש השנים שעברו מאז האירוע העמיקה את פעילותה למען נשים במצוקה ושימשה סמל ומופת ליכולת להשתקם מאירוע כה טראומתי, לצבור נקודות זכות אמנותיות וכל זאת מבלי לנצל אלמנטים של סנטימנטליות כלפיה: היא דרשה שיתייחסו אליה בזכות אמנותה וזכתה בכל הקופה. את הקופה הזו הפסידה ריהאנה ובענק כשהחליטה לשוב ולהצמיד את שמה לזה של בראון, אפילו רק בדמות שיר. בכך, שולחת ריהאנה מסר איום ונורא ואפשר לומר שהיא למעשה מעודדת תקיפה ואלימות, כי אם היא, כוכבת ברמתה, סלחה לאיש שהשפיל אותה באופן כה איום ונורא, למה שנשים מפורסמות פחות ובוודאי עשירות פחות - לא יתפתו לכך?

ואגב, שני הרמיקסים מאכזבים מאוד, די מיושנים ונעדרי האיכויות שיש לריהאנה ובראון בנפרד. אבל זה באמת לא חשוב: בשבוע בו חגגה יום הולדת 24, ריהאנה החזירה את מעמד האישה כמעט 24 שנה לאחור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

החורף של Frankie Rose

הקילומטראז' של פרנקי רוז באינדי האמריקאי אמור היה לבשר רק טובות על אלבום הסולו החדש שלה: היא היתה ממייסדות ה-Vivian Girls המעולות, עברה ב-Crystal Stilts המצוינים וגם עברה ב-Dum Dum Girls הכריזמטיות; אלבום הסולו שלה הראשון שלו בליווי להקת The Outs היה סוד שמור ואילו "Intestellar", אלבומה החדש, הוא כבר הדבר האמיתי.

"Intestellar" - מהאלבומים היפים והמקסימים של 2012 עד כה, אסופת שירים שמשלבים גראז' וחלל, צלילים פאזיים וקול קסום, כתיבה חכמה ותחושה של אירוע אינדי מעניין שישפיע על קבלת ההחלטות של מנהלי פסטיבלי הקיץ. למי שבאמת מחפש מוזיקה חדשה, מקורית ואינטליגנטית - פרנקי רוז היא האישה מהחלומות, ביותר ממובן אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully