וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בובה של לילה" מפרה זכויות יוצרים?

22.2.2012 / 12:09

חברת BNC תובעת את ערוץ הספורט והשחקן אלי בן דוד על שימוש בלא רשות בדמותו של "שוקו" מתוכנית הסאטירה המצליחה. ערוץ הספורט: "הדברים יתבהרו בבית המשפט"

הסכסוך בין חברת ההפקות BNC לבין ערוץ הספורט מגיע לבית המשפט. בתביעה שהוגשה אמש (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תובעת חברת ההפקות יותר ממיליון ש"ח מהערוץ ומהשחקן אלי בן דוד בטענה להפרת זכויות יצרים על הדמות "שוקו" אותה גילם בן דוד בתכנית "החיים על פי שוקו" וכיום מגלם אותה בתכנית הסאטירה על ערוץ הספורט "בובה של לילה".

חברת BNC טוענת כי זכויות היוצרים על הדמות הן שלה, וכי לא ניתן לערוץ הספורט אישור להמשיך ולהשתמש בה לתוכניות נוספות, כפי שעשה. "עיון בהסכם ערוץ הספורט מלמד על כי אין כל מחלוקת כי התובעת היא היוצרת של הדמות "שוקו" ובעלת זכויות היוצרים הבלעדיות בה וכי זו לא הקנתה לערוץ הספורט, ובוודאי שלא למר בן דוד, כל זכות לעשות שימוש בדמות מחוץ לתוכנית 'החיים על פי שוקו' בלבד", נכתב בכתב התביעה, ומצוין כי עם ירידתה מאוויר של התוכנית, העביר בן דוד את הזכויות על הדמות לידי חברת ההפקה.

ב-BNC טוענים כי כאשר פנה אליהם ערוץ הספורט בבקשה להפיק את הפרומואים לתוכנית "בובה של לילה", הוסתרה מהם מהות השימוש בתכנית בדמות שיצרו. "הן ערוץ הספורט והן מר בן דוד הציגו כלפי התובעת מצג שווא לפיו השימוש בדמות שוקו הינה שולית עד כדי חסרת חשיבות", נכתב בתביעה, ביחס לשימוש בדמות בתכנית הסאטירה.

"התובעת הופתעה לגלות, לאחר עליית התוכנית הראשונה של 'בובה של לילה', כי בניגוד למצגי הנתבעים, הדמות היא משתתפת פעילה ומהותית בתוכנית וכל זאת מבלי לקבל את אישורה והסכמתה מראש. דמות זו מהווה נדבך מהותי ביותר בתוכנית זו אשר ניתן להקביל אותה לדמותו של אייל קיציס ב'ארץ נהדרת' כמו גם השתתפותה של הדמות במערכונים במסגרת התוכנית ובפרומואים של ערוץ הספורט".

בחברת BNC טוענים כי מזה חודשים ניסו לחתום עם ערוץ הספורט ועם בן דוד על חוזה שיסדיר את השימוש בדמות שיצרו, אך זכו להתעלמות כמעט גורפת. כעת, כאמור, הם תובעים מהם יותר ממיליון שקלים.

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "הדברים יתבהרו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully