וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 13: מוזיקה שלא מתחייבת לז'אנר

23.2.2012 / 9:17

הקאסט של רוני פיאלקוב בוחר את הקטעים החדשים, המרגשים והנותנים בראש. אל תטרידו את עצמכם לאיזה ז'אנר זה שייך - למי זה באמת אכפת?

עזבו אתכם מהגדרות ופתחו את האוזניים

יש משהו מאוד בסיסי בצורך האנושי לתת שמות לדברים. אנחנו אוהבים לקטלג. אנחנו מרגישים בנוח כשהגבולות ברורים, כשהסביבה נראית לנו מוכרת, כשחוקי המשחק ברורים. היכולת שלנו לקרוא לחפצים בשם, ובכלל, השפה, היא הסיבה העיקרית לשגשוג של בני האדם בכוכב שכוח האל הזה. הרי איך יכולנו לצוד ממותה בלי שברור לכולם שחנית היא חנית? איך יכולנו לבנות בית בלי להבדיל בין קיר לתקרה? איך יכולנו לצאת למסיבה בלי לדעת מה מנגנים בה?

אבל לפעמים אנחנו גם מכורים לצורך הזה. לעתים זה רק עוצר בעדנו מלראות את הדברים כמו שהם. כל דבר חייב להיות מקוטלג, צריך להשתייך לקטגוריה, מוכרח להיות חלק מקבוצה. וכשזה מגיע למוזיקה, החלוקה הזאת, למרות שהיא כמובן גם עוזרת מאד, יכולה רק לסבך את העניינים ללא כל סיבה, ולהסיט את תשומת הלב ממה שבאמת חשוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם לעצור את הנשינה אז רק בשביל לחכות לאלבום הבכורה שלו. אננון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קחו את הקאסט של השבוע, לדוגמא. למי לעזאזל אכפת איך קוראים למוזיקה הזאת? חודש אחד זה יו קיי פאנקי, חודש אחרי קוראים לזה גראז', אחר כך פיוצ'ר גראז' ובסוף בכלל קוראים לזה יו קיי בייס. הניסיון להבדיל מה כאן פוסט-דאבסטפ ומה לאבסטפ, מה יותר מושפע מהאוס ומה יותר קרוב לטכנו כל כך מתיש. הרבה יותר פשוט לקרוא לז'אנר 'איך שלא יהיה שקוראים לסגנון הזה השבוע' ובמקום לבזבז זמן על הדיון, להקשיב לטיונים מעולים באמת, ולא לנסות לסווג אותם.

אז זה מה שיש בקאסט השבוע. כזה. מוזיקה חדשה, שופעת בס, מלאת תחכום, לפעמים עדינה, לפעמים נותנת בראש, הרבה פעמים שניהם ביחד. הסט היום שומר כולו בדיוק על אותו ה-B.P.M לכל אורכו, ולו רק כדי להדגים כמה גוונים שונים יש בתחום הזה, איך כל קטע יכול להרגיש אחרת, בזמן שכולם חלק ממשפחה אחת גדולה, שהיא כנראה התופעה הכי מעניינת בעולם המוזיקה בשנים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשמו לפניכם - אנחנו בעדו. ביז'ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פותחים בצד הרך יותר של הסיפור, בשביל להתחמם. ואין יותר מתאים למשימה מ-Anenon, הבעלים של הלייבל נון פרוג'קטס. אננון הוא עוד אחד מהמפיקים המאוד מוכשרים שקליפורניה מספקת לאחרונה, ובקטע הפותח כאן הוא מרחיב עוד יותר את העולם המוזיקלי בו הוא יוצר, עם הרבה כלים אקוסטיים והשפעות ממוזיקה קלאסית, מאמביינט וממה לא. כרגע נראה שאלבום הבכורה שלו שצפוי לצאת בעוד כחודש עשוי להיות אחד המוצלחים של השנה.

קצת אחר כך מגיע רימיקס של B-Ju, או ביז'ו בשבילכם, מפיק גרמני שעושה את המעבר ממש עכשיו מעולם הביטים למשהו שהוא, ובכן, פשוט אחר. האי פי החדש שלו "Prozac People" בהחלט שווה בדיקה, אבל הרימיקס שלו כאן ליוצר הביטים הצרפתי Miqi O. הוא ממש יצירת מופת קטנה ולא מתיימרת, מאוד ייחודית ומעניינת. אנחנו בעדו.

סיארה. Joe Scarnici, GettyImages
עושה מאש-אפ, עושה טוב. קיארה/GettyImages, Joe Scarnici

מעניין לעקוב אחרי Seiji בשנתיים האחרונות בזמן שהוא משתנה ומתנסה ומתחדש כל הזמן. אחד היוצרים היותר חשובים לפיתוחה של הסצנה שעליה אנחנו מדברים כאן, מי שהיה קול בולט בימי הברוקן ביטס, וחלק מהמגה-קולקטיב באגז אין דה אטיק, נראה לפעמים כאילו הוא נשאר קצת מאחור, ומביט משתאה בילדים בני התשע עשרה שעושים מוזיקה שמעיפה את המוח. אבל סייג'י לא פראייר, הסאונד שלו תפס כיוון חדש, ולמרות שלא שמענו ממנו קטעים ענקיים לאחרונה, הוא בהחלט מצליח להשאר במשחק ולספק יופי של מוזיקה.

הקטע הבא הוא של יוצר בשם Riffs, אבל כשהוא יצא קראו לו רק 15#. הקטע מתפרסם אצל יוזר בסאונדקלאוד, בעמוד שנקרא #Unknown, שמתפקד כסוג של "The Voice" של הסצנה בחודשים האחרונים. הקטעים שעולים לעמוד (רובם ניתנים להורדה חינם), עולים בלי שם היוצר או הקטע, רק מספר. רק אחרי חודש, שבו הרבה השערות וניחושים נזרקים לכל עבר, נחשפים הפרטים של הקטעים. האפשרות להקשיב למוזיקה בלי לשפוט אותה מראש מאוד משחררת, ומאפשרת ליוצרים חדשים ליצור באזז יפה בזכות הצ'אנס השווה שהם מקבלים. יוזמה מאוד מבורכת בעולם של הרבה הייפ ואוויר חם.

הקטע האחרון של הקאסט הוא מאש-אפ (זוכרים, הדבר הזה שהיה מגניב לפני איזה ארבעים שנה?) של קטע שיצא לפני כמעט שנה וחצי מאת Velour, שהם בעצם צמד העל Julio Bashmore ו- Hyetel. אליו מצטרפת כאן האקפלה של "Like A Surgeon" של Ciara, שיר שזוכה פתאום להרבה תשומת לאחרונה עם כמה רימיקסים משובחים, והתוצאה עושה טוב לשני הקטעים.

וככה זה נגמר. בלי צלילה לעומק הפעם. תודה שטסתם "פופ לוק". נתראה שוב בעוד שבועיים.

הפלייליסט

00:00 - Anenon - Acquiescene // Non Projects
05:30 - Duct - Carnaby Street // Free Download
10:30 - Miqi O. - A Bit Light To Deem (B-Ju Remix) // Free Download
16:00 - Tincture - You'll Learn // Free Download
18:30 - Leon - Say 2 U // Free Download
23:00 - Gongon - I Could Be There feat. Bad Autopsy // Well Rounded Records
28:00 - Machinedrum - Van Vogue // Lucky Me
30:00 - Seiji - Frustratin // Seijimusic
36:00 - Riffs - I Don't Care // Free Download
40:00 - GoldFFinch - Point Of Entry // 877 Records
45:30 - Salva - Yellobone // FoF Music
50:00 - Velour - Booty Slammer (Strict Face's Ciara Wore Velour Blend) // Free Download

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully