וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"The Voice" מנצחת בגלל האנגלית

עינב שיף

26.2.2012 / 7:00

השימוש הנרחב של מתמודדים ב-"The Voice" בשירים לועזיים הוא חלק מהסיבות לתחושת הרעננות הגדולה של הפורמט לעומת "כוכב נולד". עינב שיף בינלאומי

מתישהו בעשור הקודם, דווקא על רקע צמיחה חסרת תקדים בסצנת האינדי הישראלית, התקבע בתודעה שזמר מקומי שיבצע שירים באנגלית נועד לכישלון. לא סתם אלו היו שנות הזוהר של "כוכב נולד", שהחזירה למרכז הבמה את המוזיקה הישראלית עם דגש גדול מאוד על זמר עברי ומיינסטרים ישראלי. "כוכב נולד" יצרה תנועה חזקה לכיוון המרכז והמרכז הישראלי מעדיף באופן מובהק את השפה העברית.

"The Voice" הולכת ומשנה את התמונה הזו, כמו גם הנחות יסוד נוספות ש"כוכב נולד" הביאה לפריים טיים הישראלי: לא מעט מהאודישנים בתוכנית ולמרבה השמחה, גם בשלב הדו-קרב, התנהלו בשפה הבינלאומית של הרוק והפופ – האנגלית. זה אמנם החל עם הבחירות הקבועות באדל ו-"Rolling in The Deep" למיניהם, אבל עם הזמן הלך והעמיק ונתן ל-"The Voice" את הצביון הבינלאומי והעדכני שלה. השיא עד כה היה ברגע הקצת מדהים שבו שלומי שבת בחר עבור שני מתמודדים חובשי כיפה (רוי אדרי ועציון מאיר), ציבור שבאופן מסורתי מתנגד עקרונית לשירים בלועזית, את "Mad World" של Tears For Fears. התוצאה היתה אחד הביצועים היפים עד כה של העונה, לשיר שהיה להיט אמנם בגרסתו השקטה אבל אפשר גם לביצוע המקורי והנפלא לחזור לתודעה של המיינסטרים הישראלי.

השימוש של "The Voice" בשירים באנגלית מבורך בגלל שתי סיבות עיקריות: הראשונה היא שלאחר שנים, אפשר לשבת מול ריאליטי מוזיקלי ולא לנחש מראש מה יהיו השירים שיבוצעו. פתאום, ישנן אינספור אפשרויות, קלאסיקות מוכרות ושירים ליודעי ח"ן שהם חלק מהקאדר והדבר משפיע בצורה משמעותית על אלמנט המתח שהוא חלק מכריע ב-"The Voice": קל לדמיין איך עושים קאבר לעוד שיר של נעמי שמר, איך יישמע קאבר ישראלי ל-"Special Needs" של פלסיבו זה קצת יותר מורכב.

שנית, "The Voice" נוטה באופן כמותי לצד המוזיקה המזרחית: שני מנטורים בולטים מתוכה, שלומי שבת ושרית חדד, פונים לסלסולים באופן מובהק וכך הם הרכיבו את הנבחרות שלהם. עם זאת, היעדר ההגבלה על שירים באנגלית נותנת למתמודדים אפשרות, לפחות כרגע, להפתיע גם בשירים בשפה זרה, כפי שקרה בביצוע של אדרי ומאיר. ההרחבה של המוזיקה המזרחית לשירים בשפה האנגלית היא אולי הדרך שבה הז'אנר הבעייתי הזה יינצל מהשבלוניות ועודף הביטחון עצמי בו הוא נמצא כיום.

מראש, "The Voice" התיימרה לשדר יותר בינלאומיות מישראליות: בפורמט שלה, בלוק שלה ואפילו בסירוב הנבון שלה לתרגם את שמה. "The Voice" מבטיחה לכישרונות שלה שאת תקרת הזכוכית ש"כוכב נולד" לא מצליחה לפרוץ כבר שנים ארוכות, הם יצליחו לעקוף דרך הליכה מעבר לים. בהנחה שחוזה הקלטות בינלאומי לא יעזור לך אם תיתקע בצמתים שבין קרן פלס לאייל גולן, "The Voice" עושה טובה גם למתחרים בה ומכינה אותם ברצינות לרגע שבו שפת האם לא תספיק.

ובינתיים, החלו האודישנים ל"כוכב נולד" בתיאטרון הבימה, התיאטרון העברי הראשון, עם צביקה הדר, המנחה העברי האולטימטיבי ורביעיית שופטים שבתוכה רק משה פרץ קרוב לנעשה בעולם, וזה כנראה אומר הכל. "כוכב נולד" עשתה שירות גדול מאוד למוזיקה הישראלית עם השבתה למרכז הבמה. התפקיד הזה, כמו תפקידים רבים אחרים של התוכנית, הסתיים.

"The Voice" או "כוכב נולד": את מי אתם מעדיפים? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully