וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: הבמאי האירני התחמק ממפגש עם יוסף סידר

אסגר פרהאדי, במאי "פרידה" הנחשב למועמד מוביל לזכייה בפרס, ביטל את הופעתו באירוע בו אמור היה להצטלם לצד במאי "הערת שוליים". התירוץ: "הוא חולה"

רבות דובר על המפגש המסקרן בין הבמאי האירני אסגר פרהאדי והבמאי הישראלי יוסף סידר, שניהם מועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר על "פרידה" ו"הערת שוליים" בהתאמה. הערב (שישי) אמור היה להתקיים המפגש המיוחל בין השניים, באירוע המסורתי שעורכת האקדמיה לקולנוע בארה"ב למועמדים לפרס הסרט הזר.

אלא שהחל משעות הבוקר החלו השמועות שהבמאי האירני לא מתכוון להופיע לאירוע. גורמים בחברת סוני פיקצ'ר קלאסיקס, המפיצה בצפון אמריקה גם את "פרידה" וגם את "הערת שוליים" העריכו לקראת האירוע כי אכן, פרהאדי לא יגיע, בתירוץ כי "הוא חולה". גורמים בסוני אמרו כי ייתכן ופרהאדי לא ישתתף גם באירועים נוספים המתוכננים לו. באקדמיה טענו כי פרהאדי חולה וכי הוא היה היחיד שאמור היה להשתתף במפגש מצוות הסרט האירני. לדברי נציגים באקדמיה, פרהאדי יגיע לסימפוזיון שייערך מחר לצד סידר.

יוסף סידר בפרסי האוסקר על סרטו הערת שוליים. GettyImages
ומי לא בתמונה? ארבעת המועמדים שכן השתתפו במפגש הבמאים הזרים, בהם יוסף סידר/GettyImages

פרהאדי מתנהל בפרופיל נמוך מאוד ביחס למשלחת של "הערת שוליים". גורמים בקהילה האירנית בלוס אנג'לס, עמה שוחחה וואלה! תרבות, אמרו כי היחס לאוסקר במדינה הוא זניח עד לא קיים, אולם אם פרהאדי יזכה בפרס הוא צפוי לבעיות רבות. ייתכן וביטול הגעתו נועד כדי למנוע מצב שכזה. בארה"ב פורסם כי הממשל באירן לוחץ על פרהאדי לגנות את רצח המדענים האירניים, שעל פי פרסומים זרים נעשו במעורבות ישראלית.

לאקדמיה אין דרך לנקוט בצעדים נגד הבמאי במהלך כזה וגם המעטפות עם הצבעות החברים על הזוכה נחתמו ונשלחו. מי שציפה ללחיצת יד כבר הערב בין נציגי שתי המדינות העוינות זו את זו, התאכזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully