וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי האירני השתתף באירוע לצד יוסף סידר

אחרי יממה של התחמקות, הבמאי אסגר פרהאדי הופיע לפאנל משותף עם במאי "הערת שוליים". עם זאת, לא נרשמה אינטראקציה בין השניים

סוף השבוע ההוליוודי של המשלחת הישראלית לאוסקר המשיך להתנהל בלי רגעים משעממים. לאחר שנציג אירן, במאי הסרט "פרידה" אסגר פרהאדי, לא הגיע למעמד הצילומים המסורתיים של מועמדי הקטגוריה לסרט הזר הטוב ביותר, מאוחר יותר ביום המיסתורין סביבו רק גבר. בעוד נציגי חברת סוני פיקצ'רס קלאסיקס, אותה חברת הפצה מאחורי "הערת שוליים", רמזו כבר ערב קודם שהבמאי לא יופיע לכל האירועים ויהיה מאוד מוגבל בשיתוף הפעולה עם העיתונאים, התירוץ הרשמי שניתן בסופו של דבר הוא שפרהדי אינו חש בטוב ותשוש עוד מפסטיבל ברלין בו נכח עד לפני מספר ימים ומעדיף לנוח בבית המלון לקראת הטקס.

אמש פרהדי נכח באירוע של הענקת התעודות הרשמיות של האקדמיה עבור כל המועמדים. אולם, נוכחותו של פרהדי נודעה לעיתונאים לאחר דבר, שכן הוא הוברח אל האולם מכניסה אחורית, ובדרך אלגנטית נמנע מלצעוד על השטיח האדום ובכך גם לא להיענות לראיונות עיתונאים – בין אם אלו הישראלים או בכלל הצוותים הבינלאומיים הרבים שמסקרים את שלל האירועים. הפמלייה הישראלית מצידה תוגברה אתמול גם בשחקן ליאור אשכנזי שנחת בלוס אנג'לס, בעוד יוסף סידר שומר השבת עשה את דרכו ברגל ולא התראיין.

יוסף סידר, שלמה בראבא, ליאור אשכנזי. Valerie Macon, GettyImages
לא באו, לא נותן להם תירוצים. סידר בין בראבא לאשכנזי/GettyImages, Valerie Macon

מוקדם יותר הבוקר אירחה האקדמיה במעונה שבבברלי הילס את המעמד הרשמי עבור כל המועמדים בקטגוריית הסרט הזר, סימפוזיון אותו מנחה המפיק מארק ג'ונסון, זוכה פרס האוסקר משנת 1988 על "איש הגשם" עם טום קרוז ודסטין הופמן. ג'ונסון מכהן כיו"ר הועדה לסרטים הזרים באקדמיה וכמידי שנה, גם הפעם ניהל שיח עם חמשת הנציגים, כל אחד על סרטו, בפני פאנל של עיתונאים ואורחים. בסופו של דבר, גם פרהאדי הגיע לאירוע עם מתורגמן צמוד שתרגם את דבריו מפרסית. השניים לא ישבו זה לצד זה, אלא משני צידיו של המנחה, שישב במרכז.

לבמה הם עלו אחד-אחד. כשסידר עלה, הוא נשאל עם מי הגיע לאירוע וענה "השחקנים שלי לא הגיעו איתי ואני לא אספק תירוצים בשבילם, אבל המפיקים של הסרט ומשפחתי איתי פה". לאחר מכן, כשעלתה הבמאית הפולנייה אניישקה הולנד וסיפרה שאנשים רבים באו עמה, אמר המנחה לסידר "אתה רואה, ככה זה צריך להיות". סידר השיב: "אני יודע מה מצב הכרטיסים שלהם לטקס מחר - הם בבעיה".

לאחר מכן, נשאל סידר על שורשי הסרט: "הסרט למעשה נולד כאן", השיב הבמאי הישראלי, "כי הוא עוסק בטקסים ופרסים. ככל שאני מספר את הרעיון לסרט, ככה הוא (הסיפור - ד.כ) הולך ומתרחק האמת, כמו שבטח כל הבמאים האחרים כאן יוכלו לומר לך".

כשהגיע הדיון לנושא השחקנים, התעכב סידר כמובן על בראבא ולא שכח את יאצק המיתולוגי: "בראבא מוכר בישראל בתור סוס, בעצם יש לו דמות מפורסמת שבה הוא צוהל בסרט ומנגן באקורדיון", סיפר סידר. "אצלי בסרט, שלא כמו אצל הבלגי שליהק ילדים, השחקנים מבוגרים אבל ילדותיים?. הקהל, כמובן, צחק.

מנחה הפאנל סיפר שהציגו לו את בראבא בתור "רובין וויליאמס הישראלי". סידר בתגובה סיפר על הסצנה הראשונה בסרט, בה בראבא שותק במשך שש דקות. "זה לקח כמה וכמה טייקים", סיפר סידר. "התלבטנו במקביל אם לקחת זויות מצלמה נוספות ואחרי שצפינו בזווית הבודדה שנשארה החלטנו להישאר איתה. עד היום אני מתחרט על זה".

אסגר פרהאדי. Valerie Macon, GettyImages
ולהצטלם עם מריל סטריפ, לא בעיה? פרהאדי בלוס אנג'לס/GettyImages, Valerie Macon

לאחר מכן עלה סוף סוף פרהאדי ונשאל האם בתו, המופיעה ב"פרידה", נמצאת עמו באולם. פרהאדי חייך ואמר כי היא העדיפה לבלות עם חברות שהכירה בלוס אנג'לס. לאחר מכן נשאל פרהאדי על עלילת הסרט ביחס לשמו ואמר: "אני מאמין שבעיות גדולות יכולות להגיע לפתרון מהר יותר מאשר בעיות קטנות. הבעיות הגדולות בחיים מאוד קלות לזיהוי ולטיפול. הבעיות הקטנות לא מורגשות ולכן ממשיכות להפריע למהלך חיינו". פרדהאדי הוסיף "וואו, לא חשבתי שככה מהר אגיע לתשובה כל כל רצינית כבר בשאלה הראשונה שאשאל", לקול צחוק הקהל.

כמו כן, נשאל פרהאדי כיצד הגיע הרעיון לסרט הזה, המועמד גם לפרס האוסקר בקטגוריית התסריט המקורי הטוב ביותר. "האזנתי לשיר פרסי אצל חבר בברלין, וזה צבט לי בלב כי חתמתי על חוזה לעשיית סרט אחר, אז החלטתי לשוב עם בתי לאירן ולעשות סרט שם. בלילה, כשחזרתי לאירן, התחלתי לכתוב הערות ודמיינתי בראשי אדם שסועד את אביו ואז צלצלתי למפיקים ואמרתי 'יש לי סרט'. הכל הודות למוזיקה ששמעתי בדירתו של חבר".

"בסרט הזה הבת שלי ידעה הכל עוד משלבי כתיבת התסריט והיא ליוותה אותי לאורך כל התהליך", סיפר פרהאדי. "עבדנו יחד על הסט וחשבתי שהיא תשאל אותי כל מיני דברים בדיעבד, אחרי שהצילומים יסתיימו, בשונה מאיך שזה בדרך כלל עם שחקנים אחרים. זה הסרט הרביעי שהיא שיחקה בו, אבל המשמעותי ביותר בגלל הקשר הקרוב עם צמד השחקנים שגילמו את הוריה?. מחיאות כפיים נשמעו מהקהל, וגם מצדו של סידר.

בסיום האירוע, הוברח פרהאדי לפרס האינדי-ספיריט. מפיק "הערת שוליים", דוד מנדיל, אמר בסיום כי "לא היתה כל אינטראקציה וגם אם תהיה, זה בוודאי לא יקרה כאן". לשניים מצפה עוד ארוחת ערב משותפת שמארגנת סוני לבמאיה באוסקר. אולי שם, הם יוכלו סוף סוף לצחוק על כל זה.

*עדכון ראשון: 20:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully