וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי האינדי-ספירט: הלילה של "הארטיסט"

26.2.2012 / 6:12

הסרט הצרפתי ממשיך לחגוג, והפעם בטקס החשוב של הקולנוע העצמאי האמריקאי. "הערת שוליים" הפסיד את פרס התסריט ל"היורשים", "פרידה" האירני זכה בפרס לסרט הזר

יממה בדיוק לאחר שסחף את פרסי הסזאר הצרפתי ויום לפני שהוא אמור לעשות זאת באוסקר, שיחזר "הארטיסט" את ההישג גם בפרסי האינדי ספירט – העיטור החשוב ביותר בעולם הקולנוע האמריקאי העצמאי.

בטקס שהתקיים הלילה (בין שבת לראשון) בסנטה מוניקה, זכה "הארטיסט" של מישל הזנוויציוס בפרסים לסרט, הבמאי והצילום הטובים ביותר. כוכבו הצרפתי ז'אן דוז'רדן גם קטף את הפרס לשחקן הטוב ביותר וגבר בכך על ארבעת מתחריו הצפון-אמריקאים, ובהם כוכבים בסדר הגודל של ריאן גוסלינג ("דרייב"), וודי הרלסון ("רמפארט") ומייקל שאנון ("סערת רוחות").

הנציג הישראלי בטקס, "הערת שוליים", לא זכה בקטגוריה שבה היה מועמד – התסריט הטוב ביותר. כאן, הפרס הלך ל"היורשים". הדרמה הקומית בכיכובו של ג'ורג' קלוני התכבדה גם בפרס שחקנית המשנה לשיילין וודלי, שכלל לא זכתה למועמדות לאוסקר. "הערת שוליים" לא היה מועמד מלכתחילה לפרס האינדי ספיריט בקטגוריית הסרט הזר, וזה הלך כצפוי ל"פרידה" האיראני. זכייה נוספת הצפויה לשחזר את עצמה גם באוסקר היא של כריסטופר פלאמר הוותיק, שקטף את הפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו ב"בגינרס".

ליאור אשכנזי עם שלמה בראבא. Alberto E. Rodriguez, GettyImages
מגניבים גם כאן. בראבא ואשכנזי באינדי-ספיריט/GettyImages, Alberto E. Rodriguez

פרס השחקנית הראשית, לעומת זאת, הוענק למישל וויליאמס, כוכבת "השבוע שלי עם מרילין", שאמנם מועמדת לאוסקר אך לפי כל ההערכות אין לה כל סיכוי לזכות. זוכים נוספים שנהנו באינדי ספיריט מפרגון שלא יקבלו באוסקר הם "התמוטטות", שלקח את פרס סרט הביכורים, "50/50", שקטף את פרס תסריט הביכורים והדוקו "The Interrupteurs", שהתנחם בפרס סרט התעודה לאחר שהודר באופן שערורייתי מרשימת המועמדים לפרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

הטקס עצמו עבר ללא אירועים מיוחדים, ובכל זאת היו בו שני דברים ראויים לציון: ראשית, המבצע להבאתו של מישל הזנוויציוס, במאי "הארטיסט", שבעקבות נוכחותו בטקס הסזאר אמש נחת בלוס אנג'לס מעט לפני הטקס והגיע למתחם כמה דקות בלבד בטרם קבלת הפרס (כוכבו, דוז'רדן, לא הספיק להגיע); שנית, הלצותיו של המנחה סת רוגן, שהכריז בין השאר כי "'דרייב' גורם ליהודים להיראות כל כך מפחידים עד שחשבתי שמל גיבסון ביים אותו" ו"לארס פון טרייר לא הגיע הערב. הבנתי שאחרי קאן, הוא ברח לארגנטינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully