וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אחימאיר - חתן פרס ישראל לתקשורת

26.2.2012 / 13:15

אחימאיר, מחשובי העיתונאים בשידור הציבורי לתולדותיו, זכה לכבוד על ש"סגנונו העיתונאי אמין, מעמיק ורחב אופקים". אחימאיר: "בטוח שהפרס יתרום למעמד השידור הציבורי"

יעקב אחימאיר הוא חתן פרס ישראל לתקשורת, כך הודיע היום (ראשון) שר החינוך גדעון סער, שאימץ את המלצת ועדת פרס ישראל בראשותו של פרופ' איתן גלבוע כשלצדו יושבים העיתונאים איילה חסון ושמעון שיפר. יעקב אחימאיר נמנה על מייסדי הטלוויזיה בישראל, והוא נחשב לאחד מעמודי התווך של השידור הציבורי אליו הוא משתייך מזה כחמישה עשורים.

"אחימאיר הקפיד בעבודתו על הפרדה מוחלטת בין דעות ועובדות", נכתב בנימוקי הוועדה. "סגנונו העיתונאי נטול פניות, אמין, מעמיק ורחב אופקים. סגנון זה שימש השראה ומופת לדורות של עיתונאים.

"אני מאוד נרגש ושמח, זה אושר גדול למשפחתנו" אמר הבוקר אחימאיר לוואלה! ברנז'ה. "כולי תקווה שהפרס יביא לחיזוק השידור הציבורי. אין ספק שההחלטה להעניק את הפרס לאחר מעמודי התווך של השידור הציבורי דווקא בתקופה הזו (לקראת הרפורמה המקיפה ברשות השידור, ד.א.), יתרום לו ולמעמדו", אומר אחימאיר. "תמיד האמנתי בחיוניות של השידור הציבורי בישראל, ואני מקווה שייעשה הכל על מנת שהוא ימשיך לשדר בהגינות ובמקצועיות", הוסיף.


אחימאיר החל את דרכו בתקשורת בשנת 1963 כעורך חדשות בקול ישראל. במשך שלוש שנים שימש ככתב ב-BBC ששידר בעברית מלונדון, ועם שובו לישראל הצטרף לערוץ הראשון – בה הוא מועסק עד היום כעורך ומגיש התכנית "רואים עולם". אחימאיר מגיש, בנוסף, גם יומי חדשות בקול ישראל וכותב מאמרי דעה עבור העיתון ישראל היום.

אחימאיר, חבר מליאת מועצת העיתונות, זכה בארבעה פרסי עיתונות עד היום: פרס סוקולוב לעיתונות, פרס אגודת העיתונאים, פרס מטעם הג'וינט ופרס האגודה לזכות הציבור לדעת. כמה פעמים במהלך הקריירה העיתונאית שלו הוצע לאחימאיר למלא תפקידי ניהול בכירים ברשות השידור, אך הוא סרב לכך באופן עקבי והעדיף לעסוק בעיתונות ולא בניהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully