וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ג'ניפר אניסטון התרסקה, "Act Of Valor" הפתיע

26.2.2012 / 16:20

הסרט המלחמתי, שנעשה בהשתתפות חיילי קומנדו אמיתיים, כבש את הפסגה עם 24.7 מיליון דולר. "את, אני והשאר" של אניסטון התרסק עם שבעה מיליון דולרים בלבד

תארו לעצמכם שאורי ברבש היה מביים סרט בעידוד דובר צה"ל ובהשתתפות חיילי גולני, והוא היה שובר קופות בישראל בסוף השבוע שבו "הערת שוליים" מסתער על האוסקר.

זה מה שקרה השבוע בארצות הברית, שבו הקהל הלך לראות סרטים אחרים לגמרי מאלה שיתחרו הלילה על הזהב. בראש ובראשונה, את "Act Of Valor", מוצר מלחמתי חצי-תיעודי על הקומנדו הימי האמריקאי ובכיכובם של חיילים אמיתיים המשרתים בו. הפרויקט התקדימי לא התכבד באפקטים מושקעים וגם לא בשחקנים בעלי שם, אבל היה לו קמפיין שיווקי אקטיבי שמשך אליו די והותר גברים צעירים, בעיקר כאלה המתגוררים באזורים שיש בהם בסיסים צבאיים. זה הספיק כדי לכבוש את הצמרת עם סכום מרשים של 24.7 מיליון דולר, וככל הנראה גם כדי לגייס כמה חיילים חדשים לצבא.

הפתיחה החזקה מן הצפוי של הסרט המלחמתי הותירה מאחור את "Good Deeds", סרטו החדש של טיילר פרי, היוצר האפרו-אמריקאי המצליח של השנים האחרונות. זה שלבנים מדירים רגליהם מן הסרטים שלו וגם המפיצים בישראל מתעלמים ממנו, מה שלא מפריע לו לרשום על שמו שובר קופות אחד לפחות מדי שנה.

פרי גם אוהב לעשות זאת בסוף השבוע של האוסקר, אולי כדי לחזק את מעמדו כאנטי-תזה לממסד הלבנבנן. בעבר זה התגלה כטריק יעיל יותר, הפעם זה עבד קצת פחות: הקומדיה הטרייה שלו הסתפקה בהכנסות של 16 מיליון דולר ובמקום השני, בין השאר מפני שהבמאי-שחקן לא גילם הפעם את דמותו הקבועה, מדיאה.

אלה מספרים לא מרהיבים אך בהחלט טובים, ובכל מקרה כאלה שמכסים את ההשקעה בסרט. נוסף לכך, תגובות הקהל הטובות כלפיו מלמדות שהוא ימשיך למשוך קהל גם בשבוע הבא ויחזק את מאזנו הכללי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיסה תמוהה מז'אנר הקומדיות הרומנטיות. מתוך "את, אני והשאר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומת זאת, שני סרטים טריים אחרים ספגו מפלה קופתית. "את, אני והשאר" של ג'ניפר אניסטון הצטרפה לחוליה מתמשכת של קומדיות רומנטיות כושלות עם הכנסות של 6.6 מיליון דולרים בלבד, שהספיקו לה רק למקום השמיני. נוסף למיאוס הכללי של הקהל בז'אנר, הסרט סבל גם מהטריילרים שגרמו לו להיראות כמו עיסה תמוהה (והוא באמת כזה), ומכך שבצדה של אניסטון מופיע פול ראד, שחקן חמוד להפליא אמנם, אך כזה שרחוק מלהיות שם מושך קהל.

כישלון גדול עוד יותר היה מנת חלקו של "Gone" שבמקום התשיעי, מותחן פעולה לבנות הנעורים בכיכובה של אמנדה סייפריד. מלכתחילה לא היה ברור מדוע הסרט הגיע לבתי הקולנוע ולא קפץ ישר למסך הקטן. כיוון שנהנה מן הספתח הגרוע עד כה השנה - חמישה מיליון דולרים בלבד - סביר להניח כי כבר תוך כמה שבועות ימצא עצמו במקומו הטבעי.

וכיוון שבכל זאת יש הלילה אוסקר, זה הזמן לבדוק מהו מצבם הקופתי של תשעת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר. מבין אלה, המכניס ביותר הוא בפער עצום "העזרה", עם הכנסות של 169 מיליון דולר. אחריו, "היורשים", "סוס מלחמה" ו"מאניבול" עברו את רף 75 מיליון הדולר, אבל כבר לא ייגעו בתקרת 100 מיליון הדולר. "הוגו" ניצב מאחורי שלושת אלה עם הכנסות של כ-69.4 מיליון דולר, אבל גם עם תקציב שהיה לפחות פי שניים מזה.

בהמשך הרשימה משתרכים "חצות בפריז" (56.4 מיליון דולר) ו"הארטיסט" (31.9 מיליון דולר), שבסך הכל הציגו ביצועים יפים לאור העובדה שהם ממש לא לכל טעם, וגם "קרוב להפליא ורועש להחריד" (31.2 מיליון דולר), שעדיין לא סיים להרחיב את הפצתו, אך נראה כי יסתכם כלא מוצלח משום בחינה, בעיקר כיוון שעל פניו היה אמור לפנות לקהל רחב. את הטבלה הפנימית הזו חותם כמובן "עץ החיים" עם הכנסות של 13.3 מיליון דולר, ובאמת שאי אפשר לצפות ליותר מסרט שכזה.

"את, אני והשאר": ראיון עם הגברים בחייה של ג'ניפר אניסטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully