וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 14: הצדעה למודימן, מהדי ג'ייז המרתקים בדורנו

1.3.2012 / 6:52

קאסט המוזיקה האלקטרונית מצדיע למודימן, איש של ניגודים וחזון מוזיקלי מופלא, שכבר עשרים שנה לא יורד מהעמדה ומגיע הערב לתקלט בתל אביב

הוא טוען שללבנים אסור להפיק טכנו אך מדבר בקנאות על קרפטוורק כעל אחת מלהקות החשובות ביותר בעולם. הוא מפורסם בהטפות קולנית על שימוש בלעדי בתקליטי ויניל, אך חוטא בתקלוט דיסקים כמו כולם. שנים שהוא נחבא מן התקשורת בטענה כי למוזיקה אין צורך שיהיו פנים, אך מעלה כעת קליפים בכיכובו ליו-טיוב בקצב שהיה מכניס את הפקת "The Voice" לחרדה. החיים בלופ מצדיע למודימן - איש של ניגודים וחזון מוזיקלי מופלא. המהדורה הנוכחית מוקדשת כל כולה למפעלו המוזיקלי של קני דיקסון ג'וניור שמציין עשרים שנות תקלוט על העמדה ומתארח במועדון הבלוק הלילה (חמישי). תקראו, תקשיבו ונתראה ברחבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבר להביא לאמא. מודימן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיקה אלקטרונית מאז ומעולם היתה אמנות שעוסקת בחקר העתיד. היא קשורה בחבל התבור שלה להתפתחויות טכנולוגיות חדשניות ועסוקה כל הימים בלקדש את החדש והמהפכני טכנולוגית ומוזיקלית כאחד. מסיבות אלו ואחרות קצת משונה שמוזיקאי "שורשי" כל כך דוגמת מודימן זוכה בשנים האחרונות למעמד של פולחן בקרב שוחרי מוזיקת מועדונים בכל העולם.

בהרבה מובנים אפשר לראות את מודימן כאנטיתזה לאותו מחקר עתיד. בעוד שכל מקורביו בעיר דטרויט רדפו אחר כוכבי מרום בעזרת סינתיסייזרים ומכונות תופים, מודימן נשאר תמיד (לפחות מוזיקלית) עם הרגליים על הקרקע כשמתחתיו שורשים מוזיקליים עד עומק הליבה. רבים הם הדיונים אודות מוזיקה אלקטרונית אשר שואבת השראה מדיסקו, ג'אז או Fאנק, אך מודימן הוא בין הבודדים שבאמת נשאר נאמן למקורות המוזיקליים שלו בתוכן ובסאונד כאחד. ישנם לא מעט תקליטים של מודימן אשר טומנים בחובם גם שימוש בכלי הפקה אלקטרוניים חדשים מפעם לפעם, אך תמיד הם יטושטשו בעזרת מרקם צלילי אנלוגי מאובק אשר גורם לכל תקליט שלו להישמע חסר זמן.

במיטה עם מודימן, ראיון למגזין Scion AV:

באחד מהראיונות הבודדים עימו ברשת בו ניתן לחזות במודימן בשר ודם, הוא מרצה לתלמידי אקדמיית המוזיקה של רד בול אודות כלי ההפקה הכמעט יחידי באולפן הביתי שלו - הסמפלר. למי מבין קוראינו שלא מאורע בכלי הפקת מוזיקה נספר כי מדובר במכשיר שמבחינה טכנולוגית לא מרחיק לכת רבות ממה שמציע רשמקול ביתי ממוצע. והוא ללא ספק גורם מכריע ביצירת חותמת הסאונד הייחודית לו.

"בדרך כלל מפיקים משתמשים בסמפולים בשביל לעשות תקליט לוהט, בשביל לבדר. בשבילי סמפול הוא אמצעי לספר את הסיפור שלי, את המקום שממנו אני בא. אני רואה בתקליטים האלה מסמכים תעודיים של זמן ותרבות של אמריקה השחורה", סיפר מודימן בראיון עם ג'יילס פיטרסון ברדיו 1 של ה-BBC.

רבים נוטים לראות את המוזיקה של מודימן כמעין קולאז' צלילי של פיסות רפרנטים תרבותיים מאתגרים, ועל כן רבות הן התאוריות אודות מסרים סמויים בעטיפות ובין הצלילים של הקלטותיו. מלבד דגימות נעימות ג'אז, דיסקו או Fאנק, המוזיקה של מודימן היא פסיפס צלילי המשלב גם קולות קהל צוהל, הקלטות מלל משידורי רדיו, נאומים פוליטיים וכמובן את קולו המיוחם אשר מגרגר בהנאה לצלילי הגרוב המעושן.

סינגל ראשון מתוך האלבום הקרוב הבא:

הקאסט הפעם הוא קולאז' מוזיקלי המורכב מאינספור פיסות שונות של מי שהוציא יותר ממאה תקליטים תחת ידיו. בין החשודים המיידים בדמות להיטיו הגדולים כמו "Shades Of Jae" או "I Can't Kick This Feeling When It Hits' נמצאים גם רבים שהם בעיקר פייבוריטים אישיים שלי. דיסקו, בלוז, גוספל, Fאנק ודאב מעורבלים אחד בתוך הקרביים של השני לכדי תשבץ מוזיקלי מורכב ורב גווני המוקדש לאחד האמנים המרתקים שידענו בדורנו.

הפלייליסט

00:00 Moodymann - A Million Way 2 get Paid (Peacefrog)
01:00 Moodymann - Forevernevermore (KDJ)
03:10 Moodymann - Shades Of Jae (KDJ)
05:30 Moodymann - M.E.A.N.D.N.J.B. (Peacefrog Records)
07:21 Moodymann - The Fourth Track (KDJ)
09:33 Moodymann - Answer Machine (KDJ)
13:00 Moodymann - I Can't Kick This Feelin When It Hits (KDJ)
16:14 Moodymann - Black Mahogany (KDJ)
19:10 Moodymann - Shine (KDJ)
21:21 Moodymann - Stone Oden Joe (KDJ)
22:55 Moodymann - Sunday Mornin (KDJ)
24:42 Moodymann - Liberty (KDJ)
27:10 Moodymann - Meanwhile Back At Home (KDJ)
29:17 Moodymann - Roberta Jean Machine (KDJ)
32:00 Moodymann - PBC (KDJ)
33:20 Moodymann - Wednesday Nite People (KDJ)
35:08 Moodymann - Givin U Something (KDJ)
38:15 Moodymann - People (KDJ)
41:48 Moodymann - Back At Bakers (KDJ)
43:33 Moodymann - Misled (KDJ)
45:31 Moodymann - Sunshine (KDJ)
49:24 Moodymann - Don't U Want My Love (KDJ)
52:20 Moodymann - I Need U So Much (KDJ)
55:00 Moodymann - Jan (KDJ)
57:35 Moodymann - Sweet Lovin (KDJ)
60:00 Moodymann - Joy II (KDJ)

  • עוד באותו נושא:
  • מודימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully