וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"Awake": מהסדרות המסקרנות כיום בארצות הברית

"Awake" בכיכובו של ג'ייסון אייזקס מצטרפת בגאון לסדרות שמשלבות אלמנטים משטרתיים ומדע בדיוניים, וכרגע היא המסקרנת שבהן

"Awake", הסדרה החדשה והמדוברת שעלתה בסוף השבוע שעבר על המסכים בארצות הברית, היא האחרונה בשורה ארוכה של סדרות שמנסות להלביש טוויסט חדש על אחד הז'אנרים האהובים על הקהל האמריקאי - סדרות פתרון פשעים. רק בעונה האחרונה כבר היו לנו שתיים כאלה - "Person of Interest" ו"אלקטרז" שמשלבות פתרון פשעים עם מדע בדיוני.

אבל ההשוואה בינן לבין "Awake" לא תהיה הוגנת, כי בזמן שבסדרות ההן ניכר כי חוקי העולם הם משניים לגרעין המאוד סטנדרטי של סדרות משטרה, כאן נראה שחוקי העולם הם אלה שמכתיבים את הקצב. הסדרה עוסקת בבלש מייקל בריטן (ג'ייסון אייזקס), שעבר תאונת דרכים קשה, בה בנו היחיד נהרג ואשתו שרדה. בריטון מנסה לשקם את חייו, לתמוך באשתו ולהתמודד עם שותף חדש (וילדר וולדרמה מ"מופע שנות ה-70") שהוצמד אליו כדי לדווח לממונים עליו אם הוא מפשל. הטוויסט מגיע כשברייטון הולך לישון, אז הוא מתעורר בעולם בו בנו חי ואשתו היא שנהרגה בתאונה. זה עולם בו הוא פותר פשעים עם שותפו הוותיק. והפשעים בשני העולמות האלה? הם קשורים.

בריטון והמצב בו הוא נמצא חשובים לא פחות מהפשעים, ותעלומת המצב בו הוא נמצא מרחפת מעל לכל רגע, כמו גם האבדן הכפול שאותו הוא חווה, בערך. זהו פטנט מצוין להתחיל איתו סדרה בעידן בו נדמה שהטלוויזיה פתרה את כל השאלות האפשריות, כולל "האם לא נשבר הזין מסדרות של פתרון פשעים".

הטריילר של "Awake":

מה שמצליח להפתיע בכל פעם מחדש בפרק הפיילוט של "'Awake" הוא היעדר אי-הנוחות המתבקש כל כך בסדרה שעוסקת באובדן. "Awake" מרגשת, לא מעציבה, והרגש הזה משפיע על התפיסה שלנו את העולם בו היא מתרחשת. כי אם בסדרות כמו "אבודים" היה ברור כבר בהתחלה שמשהו על-טבעי קורה, במקרה הזה יכול להיות מאוד שמדובר פשוט באיש שבור, ואחד מקווי העלילה שלו הוא - כפי ששני הפסיכולוגים אומרים - הדרך שלו להתמודד עם האבדן של אחד מבני משפחתו.

מי שאחראי במידה רבה לאמינות כל המתרחש הם השחקנים. ג'ייסון אייזקס, שמוכר לקהל הרחב בעיקר בזכות תפקידו כלוציוס מאלפוי בסרטי 'הארי פוטר', עושה כאן עבודה מצוינת, כשהוא נתמך על ידי שחקנים כמו שרי ג'ונס וב.ד. וונג בתפקיד הפסיכולוגים, וסטיב האריס ו-וולדרמה כשותפיו.

צפו: 7 הדקות הראשונות של "Awake":

הבעיה הגדולה ביותר בבסיס "Awake" היא התאמת הרעיו ןהמרכזי של הסדרה לסדרה מתמשכת ולא לסרט או מיני-סדרה. לא ברור כמה זמן ימשיכו הצופים לשתף פעולה בלי לקבל תשובות, תוך חשש שמדובר בתשובות בנאליות כמו "הוא זה שמת", "כולם מתים" או "זו סימולציית מחשב והוא בדרך למאדים". מצד שני, מתן תשובות בהירות עשוי להפוך את הסדרה ל"שגרתית" יותר, אם בכלל אפשר להמשיך אותה אחרי שמספקים פתרון לתעלומת-על.

אך החשש הזה הוא לא סיבה טובה מספיק שלא לראות את "Awake". הפיילוט, בכל אופן, מספיק טוב כדי שאחריו כבר אפשר יהיה להחליט האם כדאי לקחת את הסיכון שבאכזבה ולהמשיך לראות את הסדרה. נכון לעכשיו, בכל אופן, מדובר באחת הסדרות המסקרנות ביותר על מסך הטלוויזיה בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully