וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב "מלחמת הכוכבים" הלך לעולמו

4.3.2012 / 7:37

רלף מקווארי, האיש שהגשים את חזונו של ג'ורג' לוקאס והיווה השראה לדורות של יוצרים, מת בגיל 82. לוקאס: "הוא אביה של מהפכה אמנותית שנתנה השראה לדורות"

יום עצוב לאוהבי הקולנוע והאמנות: המעצב האמנותי רלף מקווארי, האיש מאחורי החזון האמנותי המהפכני של "מלחמת הכוכבים", הלך לעולמו אמש (שבת) בנסיבות טבעיות והוא בן 82. הוא הותיר אחריו את אשתו, ג'ואן.

מקווארי היה האיש שהגשים את הרעיונות של ג'ורג' לוקאס, יוצר "מלחמת הכוכבים" ואחראי לעיצוב הדמויות המוכרות והאהובות שחוללו שינוי של ממש בעולם הקולנוע. לוקאס ספד בעצב לחברו: "כשמילים לא יכלו להכיל את הרעיונות שלי, יכולתי להצביע על האילוסטרציות של ראלף ולומר 'עשו זאת כך'", כתב לוקאס באתרו. "רלף היה אב נדיב למהפכה אמנותית קונספטואלית שנולדה מעבודתו והלהיבה את דמיונים של אלפים והכניסה אותם לתעשיית הסרטים. במובן הזה, כולנו נרוויח מהתרומה שלו לדורות שיבואו. מעבר לכך, תמיד אזכור אותו כאדם נדיב, סבלן, כשרון אדיר, חבר וקולגה".

עבודותיו של מקווארי:

מקווארי עבד עם לוקאס על שני סרטי ההמשך ל"מלחמת הכוכבים", "שובו של הג'די ו"האימפריה מכה שנית", ואף זכה להופיע על המסך בתפקיד אורח נטול קרדיט עם דמותו של "גנרל מקווארי". "לא חשבתי שהסרט ייעשה בכלל", אמר בראיון עבר. "זה היה נראה לי יקר מדי ובלי מספיק קהל. אבל ג'ורג' ידע הרבה דברים שאני לא ידעתי".

לאחר מכן, סירב להצעותיו של לוקאס להשתתף בסרטי הפריקוול בסדרה, שכן העדיף "לתת הזדמנות ליוצרים צעירים יותר". באוסקר הנכסף זכה מקווארי על עבודתו ב"קוקון", שהצטרפה לגוף עבודות קולנועי מרשים הכולל עבודה לצד סטיבן שפילברג ב"אי.טי" ו"מפגשים מהסוג השלישי". בשנים שלאחר מכן עבד כיועץ למעצבים אמנותיים אחרים בסרטים כמו "מסע בין כוכבים: המסע הביתה" ו"פארק היורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully