וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל פסבינדר, אנדרו גארפילד ועוד: השחקנים הבריטים הצעירים והמבטיחים

הדר טורוביץ'

5.3.2012 / 14:30

בתקופה האחרונה התוודענו לגל חדש של שחקנים בריטים צעירים ומוכשרים - ממייקל פסבינדר הלוהט מ"בושה" ועד לאנדרו גארפילד, ה"ספיידרמן" הבא. קבלו מדריך קצר

אנדרו גארפילד

העובדה שאנדרו גארפילד נבחר למלא את מקומו של טובי מגווייר בסדרת סרטי "ספיידרמן" היא לא משמעותית למקום שלו בתודעה האמריקאית כמו העובדה שעל הסט הוא חבר לאמריקן סוויטהארט הנוכחית, אמה סטון. סביר להניח שהזוגיות שלו איתה, כמו גם העובדה שהוא לא בדיוק החתיך הקלאסי, תהפוך אותו לשחקן מפתח בהוליווד בשנים הקרובות, הרבה יותר מהנרי קאביל הבריטי שלוהק ל"סופרמן" (ראו בהמשך). את הסיפתח שלו בסצינה עשה גארפילד כשגילם את אדוארדו סוורין ב"הרשת החברתית" של דייויד פינצ'ר לצד ג'סי אייזנברג.

זה לא שהוא לא עשה תפקידים מעניינים קודם (חפשו אותו בטרילוגיית כיפה אדומה וב"מופע הפלאים של ד"ר פרנסוס") אבל זה מגע הזהב של זאקרברג, המידאס של ימינו, שהטיס אותו לקדמת הבמה. כעת הכל תלוי בבחירות האמנותיות שגארפילד יעשה בשנים הקרובות. הסרט הבא שלו, "Back Roads", עיבוד לרב המכר של טאוני אודל, יבויים על ידי אדריאן ליין ("תשעה וחצי שבועות של שיכרון חושים") מבהיר שהוא מחפש את המיינסטרים הבטוח והפופולרי ולאו דווקא מעוניין בחיפוש עצמי ודחיקת יכולותיו אל הקצה.

מייקל פסבינדר

מייקל פסבינדר הוא פאר היצירה האנושית, ומי שראה את עשר הדקות הראשונות שלו ב"בושה" יעיד על כך. אין בכוונתנו אפילו לנסות לחמוק מהתעסקות בסצינת העירום הפרונטלי המרשימה של פסבינדר בסרט המדובר, שיעלה בארץ בשבוע הבא. אבל באמת שפסבינדר הוא הרבה יותר מסך אזור חלציו המכובד, הוא שחקן מפס ייצור שכמעט ואבד: אינטילגנטי, מגוון, רגיש ואצילי.

פסבינדר, יליד גרמניה שגדל באירלנד, הצליח בשנים האחרונות לככב בסרטים של דייויד קרוננברג ("שיטה מסוכנת"), סטיבן סודרברג ("בגידה כפולה") וקוונטין טרנטינו ("ממזרים חסרי כבוד"), לסמן וי על תפקידים ראשיים בעיבוד מצליח לקומיקס ("אקס מן ההתחלה") בסרט תקופתי ("ג'יין אייר") ובסרט שוליים מדובר ("בושה") שהניב עבורו לא מעט פרסים והרבה מאוד הערכה ביקורתית. פסבינדר יכול לעשות הכל ודרכו להיות השחקן הגדול הבא שיתפוס את מקומותיהם של ג'ורג' קלוני ובראד פיט, נסללה השנה. העובדה שהוא נראה כמו אל יווני לא תעמוד בפניו. הו לא. בשנה הבאה הוא יככב בסרטו המסקרן של רידלי סקוט "פרומתיאוס", ועד אז, כדי שתשלימו פערים.

טום הרדי

בניגוד לשאר הצעירים המבטיחים ברשימה, טום הרדי הוא הארכיטיפ של הגבר המחוספס שראה הכל, ניסה הכל והצליח לטפס בחזרה מן הביבים. הארדי, שהתחיל את הקריירה שלו כדוגמן, התדרדר לסמים וסבל מהתמכרות קשה לאלכוהול וקראק, עליה הצליח לגבור לאחר שחברתו לשעבר הביאה לעולם את בנם המשותף. אחר שגנב לליאונרדו דיקפריו את ההצגה ב"התחלה", כבר ברור לכל מפיקי הוליווד, שטום הרדי הוא האיש לשים עליו את הז'יטונים.

ב"זאת מלחמה", שאפשר לראות בימים אלה על המסכים בארץ, הוא כבר נכנס בקלילות לז'אנר הקומדיה הרומנטית ומראה לכריס פיין שמשחק לצדו, מאיפה משתין סמל הסקס. המראה הקשוח של הרדי לצד הפגיעות הכובשת שבעיניו, הופכות אותו לליהוק קלאסי לתפקידים שדורשים את שניהם, כמו ב"לוחם" למשל. בכל תפקיד שקיבל על עצמו, הצליח הרדי להיטמע לחלוטין, תוך שהוא משתנה פיזית בהתאם לדרישות, כמו שניתן לראות מהתמונות שדלפו מהסט של הסרט הבא בסדרת "באטמן - האביר האפל", בו הוא מגלם את ביין, הנבל התורן. אה, ויש גם את העניין עם השפתיים האלה, ג'יזס.

בנדיקט קאמברבאץ'

כשמדברים על השחקנים הבריטים שמביאים איתם נופך שייקספירי, מדברים על בנדיקט קאמברבאץ' ואחרי שרואים אותו מול המצלמה, האמירה הסתומה הזו מתבהרת מיד. עם לוק מהפנט של יצור שהגיע מפלנטה שכנה, קאממבראץ' מגלם דמויות באופן המדויק, החד והחכם ביותר. מי שראה אותו נכנס למעיל הטרנצ' של שרלוק הולמס ב"שרלוק" של הבי.בי.סי, לא יכול היה להסיר את את מבטו ונשבע לשמור אמונים לשחקן המבריק הזה.

מי שלא, קיבל הצצה מבטיחה ב"סוס מלחמה", שם גילם קצין שחצן שמוביל את חייליו אל התופת וב"חפרפרת" בו שיחק חוקר אמיץ שלוקח סיכון במסע אחר האמת. חוץ משם משונה, יש לקאמברבאץ' גם עתיד מבטיח עם תפקידים בסרט ההמשך ל"סטארטרק" וב"הוביט" המדובר. קאמברבאץ' מביא למסך נוכחות אחרת שמאפשרת לו לגלם דמויות, שעל ידי כל שחקן אחר, היו עשויות להיטמע ברקע, אבל בידיו, הן נוצצות למרחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טום הידלסטון

זה לא פשוט לגנוב את ההצגה לאוון ווילסון, אבל טום הידלסטון הצליח לעשות זאת לפרקים כשגילם את סקוט פיצג'רלד ב"חצות בפריז" של וודי אלן. במובנים רבים זו היתה מבחינתו יריית הפתיחה בקרב על כיבוש הוליווד. הוא כבר סימן וי על שובר הקופות המבוסס על קומיקס כשגילם את לוקי ב"ת'ור" וגם על אפוס ענק של ספילברג עם תפקיד ב"סוס מלחמה", כך שהוא מוכן לצעד הבא, שיגיע בדמות "הנוקמים", שם ישוב לדמותו של לוקי בסרט שאמור לשבור כל קופה אפשרית בקיץ הקרוב. הידלסטון מוסיף אצילות אולד סקולית לכל תפקיד שהוא מגלם והקלילות שבה הוא נושא את עצמו צפויה לייצר לו קריירה מבטיחה גם מחוץ לאי הבריטי.

הנרי קאביל

הנרי קאביל הוא האיש הכי פחות מבטיח ברשימה וזאת למרות שהוא גם אחד הגברים היותר יפים בה. הסיבה לכך היא פשוטה, לקאביל, כך נראה, חסר העומק והערך המוסף שמביאים איתם כל שאר הגברים שנמנו עד כה. הוא אמנם נבחר לגלם את סופרמן בסרט הבא בסדרה, אבל סביר להניח שייעלם כלעומת שבא.

קאביל זכור לצופי "שושלת טיודור" כצ'ארלס ברנדון, הדוכס מסאפוק, שעמד לימינו של המלך הנרי, גם כשזה התנקם בו באכזריות. קאביל הוא חתיכוס מהזן הישן: כתפיים רחבות, לסת מרובעת ועיניים כחולות, כאמור, ליהוק קלאסי לסופרמן. אז נכון שהשנה הבאה ודאי תהיה שלו, ולא תוכלו לברוח מדמותו, וסביר להניח שגם לא תרצו, האם הוא ישאר כדי לעשות תפקידי אופי מסקרנים? קשה להאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully