וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנת האמנות" בתל אביב נחשפת: "הזדמנות, תשומת לב ופוקוס"

רוני אפרת

5.3.2012 / 14:03

עיריית תל אביב חנכה את קונספט "שנת האמנות", במסגרתו ייערכו עשרות אירועי אמנות שונים ברחבי העיר לאורך 2012

עיריית תל אביב חנכה הבוקר (שני) את "שנת האמנות", במסגרתה מוגדרת האמנות כמרכז העשייה התרבותית בתל אביב למשך 2012. במשך השנה כולה, תהפוך תל אביב לבירה אמנותית, מקומית ובינלאומית, באמצעות סופי שבוע פעילים ומוקדים מרכזיים לצריכת אמנות מכל הסוגים. אחרי חניכתם של שלושת מוסדות התרבות המחודשים, מוזיאון תל אביב, תיאטרון הבימה והסינמטק החדש, מתכוונים לעבור בעירייה לאמנות עצמה.

מטרות הפרויקט על פי הלה אורן, מנכ"ל מנהלת "עיר עולם", הן העצמת הפעילות התרבותית, קידום האמנים בחשיפה ובשכר, הרחבת התמיכה והפצה בזירה הבינלאומית. "שנת 2012 היא הזדמנות, תשומת לב ופוקוס", אומרת אורן. "היא תשים את הדגש על אמנות, על מנת שבשנים הבאות נעבוד על הגדלת התקציב והרחבת הפעילות".

ראש העירייה, רון חולדאי, מאמין שדווקא הקשר הישיר עם האמנים עצמם הוא החשוב ביותר. "עוד לא שמעתי על אמנים שמסתתרים", אמר כשנשאל על שיתוף הפעולה מצידם, לאור מחאת האמנים בקיץ האחרון. בשבוע שעבר כינס חולדאי פאנל "שולחן עגול" ובו עשרים אמנים אשר דנו בהשתתפותם הפעילה בשנת האמנות. שמותיהם, אמנם, שמורים במערכת העירייה, אך למעלה מ-600 אמנים משתתפים בפעילויות השונות. בפאנל אמרה אורן באשר למחאה כי היא "שמחה שאתם מוחים לפנינו. זו זכות עבורנו, והופך את החברה שלנו לחברה בוגרת ואירופאית שמקדשת את לגיטימיות המחאה. כמובן שאנחנו עושים טעויות, וגם מן השנה הזו נלמד ונעשה".

ומה בתוכנית? עדי יקותיאלי, מנהל שנת האמנות, גאה להציג את קונספט Art Weekend, במסגרתו ייערכו סופי שבוע פעילים בהם יוכל ההמון לצרוך אמנות במשך שלושה ימים מרוכזים, ובחינם. סוף השבוע הראשון יתקיים ביום רביעי, 21 במרץ, עד מוצאי שבת, 24 במרץ, ויכלול מגוון אירועים תוך שיתוף פעולה של המוסדות העירוניים, מסעדות ובתי קפה, וכמובן האמנים עצמם.

ביום חמישי של אותו סוף שבוע, יהיה מוזיאון תל אביב פתוח ל-24 שעות בשילוב פעילויות ייחודיות לאותו לילה (סדנאות גאגא של אוהד נהרין, מרחבי אמנות אלטרנטיביים ועוד), וביום שישי יתקיימו סיורי אמנות ברחבי העיר, אשר ייערכו בכל סוף שבוע ללא תשלום, במשך חצי השנה הקרובה.

במוצאי השבת של אותו סופ"ש ייערך אירוע הפתיחה הרשמי של שנת האמנות ברחבת המשכן לאמנויות הבמה ומוזיאון תל אביב, ויכלול 15 מוקדי התרחשות ובהם הקרנות וידאו, אדריכלות, הופעות אמנים, אמנות פלסטית, מיצגים פעילים ומסיבת רחוב לילית. יריית הפתיחה תהיה קפיצת מדרגה בדרך להשתחלותה של תל אביב אל רשימת בירות האמנות בעולם, וכל אשר ניתן לקוות הוא שגם שנת 2013 תהפוך לשנת אמנות, בין אם באמצעות הכרזה חגיגית ובין אם כבדרך קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully