וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנה בן דור: "הסכנה הגדולה לפמיניזם - המקום המרכזי של העושר"

6.3.2012 / 15:14

יוצרת "מעושרות" אמרה בכנס של ארגון ויצו כי הבעיה ביחס לנשים לא נמצא בתוכניות טלוויזיה, אלא בסגידה לכסף. בכנס הוכרזה גם הפרסומת הסקסיסטית ביותר - לחזיה

באירוע שערך היום בכנס ארגון ויצו לקראת יום האישה הבינלאומי נבחרה, זו הפעם הרביעית, הפרסומת הסקסיסטית ביותר של השנה החולפת. התואר המפוקפק "אות הקלון" הוענק הבוקר (שלישי) למשרד הפרסום "באומן בר ריבנאי" על פרסומת לחזייה של חברת FIX. באירוע, שהתקיים בשיתוף הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, הציגה ויצו דירוג של חמש הפרסומות הפוגעניות ביותר כלפי נשים, כפי שנבחרו על-ידי וועדת שיפוט מקצועית שהורכבה מנציגות תקשורת, אקדמיה וארגוני נשים, סקרה אלפי פרסומות ודרגה את המבזות ביותר.

במרכז האירוע בכנסת נערך דיון בנושא מעמד האישה בפרסומות ובריאליטי במעמד יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת ובהנחיית העיתונאית מירב מיכאלי. בדיון השתתפו ח"כ ציפי חוטובלי , אורנה בן דור, יוצרת הסדרה "מעושרות" ולאה שנירר משתתפת הסדרה, סמנכ"ל תוכן ב"אבוט-המאירי הפקות" ועורך ראשי של הריאלטי, "היפה והחנון", יוסי אליאס, הפרסומאי דני נטלר ממשרד הפרסום "גליקמן-נטלר-סמסונוב", פרופ' ענת פירסט, דיקאן ביה"ס לתקשורת מכללת נתניה לשעבר, ויוזם הקמפיין "לא מצונזרת", אורי איילון.

"הסכנה הגדולה להישגים של המהפכה הפמיניסטית לא טמונה ביחסים שבין מפרסמים לציבור או בתוכניות הטלוויזיה", אמרה אורנה בן דור בדיון, "אלא במקום המרכזי שכסף ועושר תפסו בחברה שלנו היום. פעם היו מגדירים משוררים או חוקרי בלשנות כמצליחנים והיום זה רק מי שעושה כסף".

מנחת הפאנל, העיתונאית מירב מיכאלי פנתה ליוסי אליאס, סמנכ"ל תוכן ב"אבוט-המאירי הפקות" ועורך ראשי של הריאלטי, "היפה והחנון", וציינה את אחת המשימות בתוכניתו, כשהגברים המשתתפים התבקשו לפסל את חזה המשתתפות בגבס. "האם זו לא הטרדה מינית? איפה הקווים האדומים שלך?" שאלה. "קל להיתפס למשימה אחת מתוך 30", השיב אליאס. "ניתנה הוראה לא לגעת באזור הזה. פעם אחת הופרה ההוראה ולא שידרנו. זה נותר בחומרי הגלם ".

"כדי למכור חזייה לא צריך להפשיט ילדות", אמרה באירוע יו"ר ויצו ישראל, גילה אשרת. "ההנחה ש"מין מוכר" גובה מחיר כבד מדי של פגיעה בכבוד האישה ובחירותה ובהנצחת נחיתותן של נשים בכל תחומי החיים. כל הפרסומות שנבחרו משקפות תמונה עגומה של הצגת נשים ונערות באופן מבזה ומשפיל המנציח תפיסות מעוותות ופרימיטיביות של דמות האישה ושל היחסים בין המינים, מכילות אלמנטים פורנוגראפיים המחפיצים את גוף האישה ומקבעים סטראוטיפים של אישה כנועה ,שטחית, תלותית או טיפשה".

"אני קוראת למועצת הרשות השנייה לאכוף את כללי האתיקה של הרדיו והטלוויזיה, להרחיב את הגדרות המונח 'פגיעה ברגשות הציבור' כך שיכללו מאפיינים רחבים יותר של הצגת נשים בצורה מבזה ומנציחה סטראוטיפים, וגם למערכת המשפט לפעול לאיזון ראוי יותר בין השמירה על חופש הביטוי לבין הצורך למנוע פגישה בכבודן ובגופן של נשים", אמרה אשרת. במשרד הפרסום "באומן בר ריבנאי" בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully