וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה סרטים ישראליים בפסטיבל טרייבקה

6.3.2012 / 19:20

"הסיפור של יוסי", ההמשכון של איתן פוקס ל"יוסי וג'אגר" בכיכובם של אוהד קנולר ועוז זהבי, יפתח את המסגרת הרשמית. גם "חדר 514" העלילתי ו"הדירה" בפנים

נציגות ישראלית מכובדת בפסטיבל טרייבקה: אירוע הקולנוע הניו-יורקי פרסם היום (שלישי) את המחצית הראשונה של רשימת המשתתפים בו, ואפשר למצוא בהם לא פחות משלושה נציגים תוצרת הארץ, מהם שניים עלילתיים ואחד תיעודי.
אחד מאלה, "הסיפור של יוסי" של איתן פוקס, אף זכה לכבוד לפתוח את התחרות העלילתית הרשמית. פוקס, שביים על פי תסריט של איתי סגל, עוקב כאן אחר גיבור "יוסי וג'אגר" עשר שנים לאחר עלילת הסרט המקורי, ומגלה כי הוא עדיין לא התאושש מן הטראומה של מות אהובו בלבנון.

את דמותו של יוסי שב לגלם אוהד קנולר, ויחד איתו מככבים עוז זהבי, ליאור אשכנזי, אורלי זילברשץ ואולה שור. שם מעניין נוסף בצוות הסרט היא הזמרת קרן אן, שכתבה את המוזיקה המקורית שלו וגם שרה את שיר הנושא שלו – עיבוד מחודש ל"לא דיברנו עוד על אהבה" של אהוד מנור ומתי כספי.

נוסף ל"הסיפור של יוסי", שיתחרה במסגרת הרשמית של הפסטיבל, מסגרת הצד העלילתית Viewpoint תציג את "חדר 514", סרט הביכורים של שרון בר-זיו, העוקב כאן אחר עימות בין חוקרת צבאית לקצין בכיר על רקע פשע מלחמה לכאורה בשטחים.

בצד שתי היצירות העלילתיות הללו, התחרות התיעודית הרשמית של הפסטיבל בחרה להקרין גם את "הדירה" של ארנון גולדפינגר, שזכה בישראל לביקורות מהללות ולהצלחה קופתית מרשימה, וגם בעולם כבר קצר שבחים – בין השאר, קטף את פרס הקולנוע של בוואריה.

פסטיבל טרייבקה יתקיים בניו יורק בין ה-18 ל-29 באפריל. יש לציין כי השנה, מארגניו הפנו תשומת לב מיוחדת לשדרוג התוכן שלו, ולשם כך גם גייסו לו מנהל תוכן חדש – פרדריק בוויה, לשעבר בכיר בקאן. הבחירה בשלושת הסרטים הישראליים, אם כך, מגיעה כחלק מניסיון של האירוע להעלות אותו מדרגה ולהציב אותו בשורה הראשונה של חגיגות הקולנוע העולמיות, ולכן העובדה שדווקא שלושת אלה נבחרו היא כבוד עוד יותר גדול להם ולתעשייה הישראלית כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully