וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים נותנת פייט לתל אביב: על עונת התרבות בעיר

רוני אפרת

7.3.2012 / 12:40

שלל פסטיבלים אמנותיים שונים ייערכו בעיר הבירה החל מחודש מאי הקרוב, במטרה להמשיך את מגמת חיזוק התרבות בעיר: "אווירה שלא תוכלו למצוא בפריז או בתל אביב"

בהמשך לשנת האמנות בתל אביב, גם בירושלים נותנים פייט הוגן. זו השנה השנייה ש"עונת התרבות" הקיצית מציעה שלל פעילויות באווירה שלא תוכלו למצוא בתל אביב, בפריז או במדריד, כך מגדיר אותה איתי מאוטנר, המנהל האמנותי של העונה, שמאמין כי הפילטרים הירושלמים נותנים הצצה נוספת שאין בשום מקום אחר.

את מה שמוגדר כ"פרולוג" לעונה, יפתח פסטיבל הסופרים הבינלאומי שיתקיים בין התאריכים 13-18 במאי, ויכלול את נציגת הפסטיבל הקודם ניקול קראוס, שספרה החדש עוסק בירושלים, ועוד רבים וטובים. חשוב לציין שהשנה מתהדרת העונה בפחות ופחות שמות גדולים שיביאו את ההמון, "אבק הכוכבים צריך לעבור איזו מסננת מאזנת", מאמין מאוטנר, "ירושלים לא מחויבת לשמות בינלאומיים כדי להצדיק את עצמה".

בגזרה המקומית, לעומת זאת, יהיה שמח: "בדרך לשלם", מסעם של עשרות אמנים שעומדים לעלות לירושלים לצידי כביש 1 המיינסטרימי, או במלים אחרות, "לייצר מציאות נפרדת וכן אלטרנטיבה ל'מהי חברה?' בישראל". הצעדה, שתונהג ע"י גיא ברילר, אמן המתמחה במסעות, תתועד ותשודר תחת הכותר "דוקומנטלי" של ברילר, סרט דוקומנטרי העוסק במנטליות.

מיד לאחר מכן יתקיים פסטיבל "בבית", בו עוברים מופעי התיאטרון, המחול והמוזיקה לבתים פרטיים מיוחדים בעיר, באירוח תרבותי שונה ומושפע מן החלל. שלוחה של הפסטיבל הוא נקודת מגע' המתקיים זה השנה השלישית, הפעם בניהולה האמנותי של הכוריאוגרפית רננה רז, ומטרתו להפוך את מוזיאון ישראל בירושלים לבית מיוחד כשלעצמו. יוצרים מדיסציפלינות שונות יבחרו את האובייקט המועדף עליהם במוזיאון, וייצרו עמו נקודת השקה, בערב מיוחד שיימשך עד 2:00 לפנות בוקר.

"ידנו מושטת ולא מקבלת לחיצה בחזרה"

עוד בתפריט הקיץ: פסטיבל "מתחת להר" בן הארבע, לאמנות ציבורית חדשה, "באלבסטה" – שוק תרבות במחנה יהודה שהופך את מקום הצריכה למקום של צריכת אמנות, ו"פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת", מעין טריפ מוזיקלי רוחני קדוש ברחבי העיר בשילוב מוזיקה והופעות. מי שנבחרה לאמנית העונה היא בוגרת בצלאל הטריה גבריאלה ברוך, מאיירת אשר בעבורה תיפתח חנות "פופ אפ" מיוחדת במרכז העיר למשך חודש ימים בלבד. היא ועוד עשרה אמנים שתבחר, יציגו וימכרו את עבודותיהם שהכינו במיוחד בזיקה ירושלמית, בעוד מאוטנר מקווה שהמקום יהווה גם מקום מפגש וקפה, "שיביא למרכז העיר את הבשורה שלהם".

בתשובה לשאלה "למה בחורף לא עושים כלום?", טעות בידיכם. לא מזמן הסתיימה עונת החורף, דווקא בניהול העירייה, "שאון חורף" שמה, שזכתה להצלחה גדולה ולביקוש גבוה. את העונה הנוכחית מממנת קרן שוסטרמן, קרן פילנתרופית אמריקאית המסייעת לישראל זה שלוש שנים. העונה נוצרה עקב מחשבתם על ההתחדשות העירונית של עיר הקודש. באשר לשיתופי פעולה בין אוכלוסיות שונות, כיאה לעיר אשר מגזרים סביב לה, "ידנו מושטת ולא מקבלת לחיצה בחזרה", אומר מאוטנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully