וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת לעובדים: "ידיעות אחרונות ניסו להסב לנו נזק קשה"

11.3.2012 / 11:15

הנהלת קשת שלחה מכתב לעובדים בעקבות תחקיר ידיעות אחרונות על הנעשה בבית "האח הגדול": "הפרסום היה חסר פרופורציה והגיון מקצועי"

הנהלת זכיינית ערוץ 2 קשת הפיצה הבוקר (ראשון) מכתב לכלל עובדי החברה, ובה התייחסה לפרשת הכדורים הפסיכיאטריים שהתפרסמה בסוף השבוע בידיעות אחרונות וגררה אחריה התייחסות נרחבת בכלי התקשורת. "בדרך כלל אנו כהנהלה משתפים אתכם בימים מיוחדים של משימות והצלחות. בתום השבוע הזה ולקראת השבוע הבא אנו רוצים לחרוג ממנהגנו ולשתף אתכם באיומים, אמונה ומלחמות", נכתב בפתח הדברים.

ההנהלה הציגה שוב את עמדת הזכיינית בסוגיה, לפיה תחום הטיפול הרפואי ב"האח הגדול" מתנהל על ידי רופאים מוסמכים אשר פועלים על פי שיקול דעתם המקצועי באופן אוטונומי לחלוטין. "דרך הטיפול, היא החלטה של הרופא והרופא בלבד. כך היה גם בעונה 2, בה טיפל ד"ר רבינוביץ' במקרים המדוברים, על פי שיקול דעתו הבלעדי ושיטתו הרפואית", נכתב.

ההנהלה ביקרה במכתבה את התנהלות ידיעות אחרונות סביב הכתבה, אותה קידמה קבוצת ידיעות במהלך השבוע שקדם לפרסום ועשתה מאמצים למקסם את חשיפתה. "השבוע ניסו להסב נזק קשה ככל הניתן, לארגון שבו כולנו עובדים", כתבה ההנהלה. "כן. היו ולצערנו אולי עוד יהיו, ידיעות עיתונאיות שליליות הנוגעות לתכניותינו, אבל לא בכך מדובר. בשבוע שעבר היתה התרחשות שונה לחלוטין בחזית אחרת לחלוטין, לא בחזית העיתונאית".

"הפרסום בידיעות - חסר פרופורציה והגיון מקצועי"

"באופן מכוון ומתוכנן נרקחה מידיעה עיתונאית לגיטימית, הנוגעת למתן תרופות בבית 'האח הגדול' (ידיעה לא מחדשת במיוחד, כיוון שהדבר תועד ושודר על ידינו, אך כאמור לגיטימית) מתקפה משולבת בכל הכלים ובכל האמצעים על התכנית ועלינו. לצערנו, אבל גם לשמחתנו, המטרה, הכלל לא עיתונאית, של הקמפיין לעיל נחשפה באופן מובהק וגלוי מהלהיטות חשופת השיניים וחסרת המעצורים, שבה הוא הוצא לפועל. ידיעות אחרונות ו-ynet בחרו להעלים את האוטונומיה הרפואית המלאה בתוכנית והקצו לידיעות המכפישות שטחים חסרי תקדים ומיקומים חסרי פרופורציה והגיון מקצועי", נכתב.

עם פרסום הפרשה, הודיעו הגופים המפקחים כי יערכו בדיקה מקיפה של הנושא. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פתחה בבירור ותערוך דיון מיוחד, ומשרד הבריאות הודיע לקראת סוף השבוע כי יבצע בדיקה האם נעשה בתכנית שימוש לא אתי בכדורים פסיכיאטריים. לפי הנהלת קשת, לצעדים אלה כיוונו בידיעות אחרונות. "בהרעשה חסרת הגבולות היה דווקא הגיון קר - להכות בכל האמצעים ולנסות לגרום לנו לנזק ככל יכולתם", אמר במכתב. "כפי שראינו גם בעבר ההרעשה ומסך העשן מכוונים, כדי לפגוע ביחסינו עם הצופים ולנסות להפעיל לחץ על הרגולטורים. העיתון לא מסתפק בדיווח, הוא גם דורש בתוקף נקיטת פעולות כנגד התכנית. הוא המדווח, השופט וגם המוציא לפועל. גם בכך נחשפת מבלי משים מטרתם האמיתית של משלחי הקמפיין".

כזכור, קשת וקבוצת ידיעות נמצאות בסכסוך מזה חודשים ארוכים והליך גישור בין החברות נכשל לאחרונה, והן עומדות בפני דיון בבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות. "העיתון צריך כמובן לפרסם תחקירים, אבל השבוע היה זה הקונצרן הכלכלי של ידיעות אחרונות, שהפעיל את העיתון והאתר בשירותו של קמפיין פרסומי ויחצני דורסני כנגד מתחרה", התייחסו בהנהלה לסכסוך. "כן. כל זה מסיבה אחת - כי העזנו להיות לו למתחרים קשים. העזנו להיות גוף תקשורת הישגי. העזנו לא לשמור על פרופיל נמוך. העזנו לא להכנע לתכתיבים, עם אלו עיתונים מותר לנו לשתף פעולה ועם אלו לא.
העזנו שלא להגביל את מאקו. לא הסכמנו להחריש לנוכח הקמפיינים שהפעילו כנגד אחרים".

"רצינו להגיד לכם תודה על ההתגייסות, התרומה והאמונה. נתמיד ואף נגביר את קצב היצירה, תוך הקפדה על אמות המידה. נעשה דברים טובים", כתבה ההנהלה לעובדי קשת.

גורם ב "ידיעות אחרונות" מסר בסוף השבוע לוואלה! ברנז'ה כי "אין לסיפור הזה שום קשר למאבק בין קשת לידיעות. אין עיתונאי או גוף תקשורת אחד במדינת ישראל שלא היה מפרסם את הסיפור המבהיל של סער שינפיין וחמשת המתמודדים הנוספים".

"במקום להסיט את הדיון למאבק בין שני הגופים, מוטב שקשת ישיבו לשאלה אחת: איך קורה שבתכנית טלוויזיה מחלקים תרופות פסיכיאטריות קשות ל-6 מתמודדים לפחות, עובדה שאותה קשת לא מכחישה. על כך צריך להתנהל הדיון הציבורי - ולא על שום דבר אחר", מסר הגורם בידיעות.


david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully