וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל התיאטרונטו יוצא לדרך

רוני אפרת

12.3.2012 / 17:03

הפסטיבל הוותיק להצגות יחיד ייערך גם השנה בחול המועד פסח בתל אביב, עם הצגות שיצרו, בין השאר, משה פרסטר ועוד

פסטיבל תיאטרונטו ה-22 להצגות יחיד מתקיים השנה, כבכל שנה, ביפו העתיקה ובחוה"מ פסח, בין התאריכים 9-11 באפריל. לארשונה במסגרת הפסטיבל ייערך גם אירוע "מחולנטו", שיכלול חמש יצירות חדשות לרקדן יחיד ויצטרף לשמונה הצגות יחיד בבכורה למבוגרים, הצגות אורחות והצגות לילדים.

הצגות התחרות המגוונות, כוללות מגוון סגנונות ונושאים: "שום גמדים לא יבואו", המבוסס על ספרה של שרה שילה בבימויה ובעיבודה של רויטל איתן, ."עכשיו שוב מאי", מאת ובבימויה של ליאת פישמן לני, "שפוי!" מאת ובביצועו של יוסף סיקוראל ובבימויו של עופר הלוי, "ברילאנט", אותו כתבה מביימת ומשחקת לני שפיר, "iDoll" מאת ובביצועו של נועם רובינשטיין, "בגדי חורף אבא", מאת משה פרסטר ובבימויה של הדס קרידלמן גלבוע,

עוד בפסטיבל: "הקוף של קפקא" מאת קולין טיבן על פי "דו"ח לאקדמיה" של פרנץ קפקא, וכן "הטובה באמהות", עיבוד בימתי לסיפור קצר מאת הסופרת והפילוסופית סימון דה בובאר, בעיבודו ובבימויו של עידן שוורץ.

מבחר מהצגות התיאטרונטו יתארחו גם בתיאטרון חיפה בין התאריכים 22-24 במאי, ובתחילת יוני באנסמבל הרצליה. כמו כן, יתחרו גם על פרס ההצגה הטובה ביותר על שם השחקן ניסים עזיקרי, בחסות קרן רבינוביץ' לאמנויות בתל– אביב.

השנה, לראשונה, יתקיים שיתוף פעולה ייחודי בין פסטיבל התיאטרונטו לעמותת הכוריאוגרפים, הגוף המרכז את מרבית יוצרי המחול העצמאיים בארץ. חמישה כוריאוגרפים יצרו, במיוחד לפסטיבל, חמש יצירות סולו קצרות שנוצרו כמחווה לאושיות מחול שהיוו עבורם השראה וירכיבו יחד ערב שלם של מחול נטו. עוד הצגות אורחות תתארחנה, כמו "שלפשטונדה" של דניאלה מיכאלי, שזכה בפרס בשנת 1991 ועבר חידוש עבור הפסטיבל הנוכחי. גם תיאטרון החרד יתארח עם המחזה "היטלר" מאת טובה רוגל ואמיר אוריין, וכן בבימויו ובביצועו.

בית הספר לאמנויות הבמה בסמינר הקיבוצים יקיים "הייד פארק אמנותי" בצמוד לתיאטרון יפו, הפעם בנושא ספינת השלום של אייבי נתן. שלוש הצגות ילדים של תיאטרון הקרון תעלנה במסגרת הפסטיבל. יופיעו גם היוצר גילי עברי עם "הנסיכה ושמלת הקסמים", ובוגר התיאטרונטו מ-2010 ניצן זיצר בהצגתו "פיצ'יפקס". גם השנה יתקיימו בבתי אמנים ובגלריות קונצרטים אינטימיים ומופעי ג'אז, יחד עם סיורים בנושאים שונים בשעות אחה"צ והערב. תערוכת 'א"ש לילה', פרויקט אמנות חזותית מיוחד לצד פסטיבל "תיאטרונטו" המציג פרשנויות מגוונות למושג המשחק, תתארח גם היא בפסטיבל לראשונה, ביוזמת הגלריה בפלורנטין 45 ובהשתתפות אמנים עכשוויים אשר יציבו בסמטאות ובחללים אלטרנטיביים מיצבים, מיצבי וידאו, מיצגים ופיסול חוצות.

מחיר מלא לכרטיס להצגה יעמוד על 50 שקלים, 45 לסטודנטים ו-30 שקלים במכירה מוקדמת באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully