וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן נגד במאי "פרידה"?

12.3.2012 / 19:20

הרשויות באירן ביטלו בלא סיבה אירוע שתוכנן לכבודו של זוכה האוסקר אסגר פרהאדי. האם הרשויות זועמות על הסרט?

ימים לא קלים עבור הבמאי האירני אסגר פרהאדי, זוכה האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר על "פרידה": הרשויות באירן ביטלו אירוע שנועד להיערך לכבודו במדינה, בלא סיבה רשמית. חשוב לציין כי כל אירוע במדינה מחויב לקבל את אישור הרשויות.

באתרי הבידור מעריכים כי לא כולם בממשל האירני שבעי רצון מהצלחת "פרידה" ומהמסרים שהיא מעבירה על עולם המשפחה האירני. "התכוונו לערוך מפגש פשוט וידידותי כדי לומר 'תודה' על הישג נפלא שהבאת לאירן ולקולנוע האירני", נאמר בהודעת תמיכה שפורסמה במדינה. "אבל שומרי הסף התרבותיים לא נתנו לנו לעשות כך. אנחנו מצטערים".

קודם לזכיית הסרט באוסקר, יצאו כמה בכירים בקולנוע האירני נגד פרהאדי וטענו כי הסרט "מכשיר את תוכנית אמריקה למתקפה באירן", כפי שצוטט אחד הקולנוענים במדינה בהרחבה ברחבי העולם. הממשל האירני הקפיד שלא להתייחס לסרט באופן רשמי עד לזכייה באוסקר, אז נטען בערוץ הטלוויזיה הרשמי במדינה כי "מדובר בתבוסה לציונים". עתה, נראה שהממשל האירני מתחיל להתנער מפרהאדי, שהקפיד לומר שזכיית הסרט בפרסים מפנה ל"תרבות המפוארת של אירן ולאנשיה", כפי שאמר פרהאדי בנאום הזכייה באוסקר.

מאז יצא "פרידה", הוא זכה בפרסים רבים, בהם דב הזהב בפסטיבל ברלין, גלובוס הזהב וכמובן האוסקר, בו ניצח את "הערת שוליים" של יוסף סידר, שאגב, התחפש לבמאי האירני בפורים. באופן אירוני, דווקא בישראל זוכה "פרידה" להצלחה מפתיעה ורבה וממלא אולמות בקולנוע "לב" המקרין אותו. הדבר עורר עניין רב וזכה לכתבות בכלי תקשורת נחשבים כמו AP ו-וראייטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully