וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותודה לנטלי פורטמן: פתיחת פסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס

ג'ונה היל הודה לנטלי פורטמן, סת' רוגן הסתלבט, לימור לבנת שלחה מסר לאירנים ו"הומלנד" תבוא לכאן במאי. דיווח מיוחד מפתיחת פסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס

פחות מחודש מאז שהמשלחת "הערת שוליים" באוסקר עזבה את העיר, וכבר הקולנוע הישראלי שב לחגוג בלוס אנג'לס, הפעם עם פסטיבל הקולנוע הישראלי, הנמצא בשנה ה-26 לקיומו. מדי שנה מוקרנים ברחבי העיר סרטי קולנוע תוצרת הארץ לקהל הישראלי הגדול המתגורר בחוף המערבי של ארה"ב וכן לחובבי קולנוע זר באשר הם. הפסטיבל מתקיים בלוס אנג'לס, מיאמי וניו יורק במועדים שונים, כאשר אירוע ערב הפתיחה הנוצץ ביותר הוא תמיד זה שבהוליווד. רק תשאלו את לימור לבנת, שדאגה להחתים את הדרכון בדיוק בזמן כדי להגיע למסיבה.

האירוע, שנערך באולפני פרמאונט, היה בסימן הצדעה לשחקן היהודי ג'ונה היל וליוצרי העיבוד האמריקאי של סדרת הטלוויזיה "חטופים", אלכס גאנזה והאוורד גורדון, יחד עם דייויד נבינס, נשיא רשת הטלוויזיה שואוטיים, בה משודרת "הומלנד". מה הקשר סדרת טלוויזיה ופסטיבל סרטים? גאווה ישראלית, ואיפה שרק ניתן למצוא אותה. "וואו, הלכתם השנה על פרס לג'ונה היל היהודי ולסדרה על טרוריסטים מוסלמים, ממש יצאתם מהקופסא של הנישה הישראלית הפעם", אמר השחקן סת' רוגן ("הדייט שתקע אותי", "50/50") כשעלה על הבמה להעניק את פרס הכבוד להיל, "ממש ניפצתם את הסטריאוטיפים של עצמכם, כבר העניקו את הפרס לברית המילה המוצלחת של השנה?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממש יצאנו מהקופסה. ג'ונה היל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוגן היה במצב רוח מרומם ביותר, כאשר הפציע על הבמה לדקות ספורות ונעלם מיד אחרי. הוא המשיך בעליצות יתר להציג את חברו וסיפר כי "ג'ונה ואני חברים כבר הרבה מאוד שנים ושנינו כל החיים חלמנו על הרגע שנקבל פרס בפסטיבל הסרטים הישראלי, ואני כל כך מקנא שהוא זכה לכבוד הזה לפני". רוגן ציחקק בין משפט למשפט והוסיף בפניה סרקסטית למארגנים כי "אם עדיין תרצו להעניק גם לי איזה פרס, אני עדיין פה בסביבה ותוכלו לתפוס אותי".

בנוסף הוא נזכר בביקור שלו עצמו בארץ הקודש ואמר כי "היה מאוד יפה, צפיתי שם בסרט 'נשק קטלני 3', אמנם לא סרט ישראלי אבל אני צפיתי בו שם", הוא שיתף וסיפר לקהל כי נדהם לגלות כי בישראל כל כך אוהבים סרטים, כביכול, שאפילו דואגים לצאת להפסקה באמצע הסרט, ולו רק כדי להספיק לעשן או לשתות בירה. רוגן סיים במשפט "לישראלים יש ממש כבוד עצום לקולנוע. אני הייתי בשוק מוחלט".

ג'ונה היל בן ה-28, שהגיע ממש במקביל לקידום שהוא עושה לסרט "רחוב ג'אמפ 21", גרסה קולנועית לסדרת האייטיז בכיכובו של ג'וני דפ, היה פחות איש של מילים עת עלה לקבל את הפרס ופתח את דבריו בבדיחה אודות ההפסד שלו במועמדות לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר באוסקר. "תסלחו לי אבל לא הכנתי נאום, פשוט ציפיתי שכריסטופר פלאמר יזכה", הוא אמר לקול צחוק הקהל, "אבל למזלי הוא לא יהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בתמונה: כריסטופר פלאמר. לבנת, היל, מאיר פנינגשטיין וסת' רוגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני הענקת הפרס הוקרן קטע וידאו של תפקידי הקולנוע של היל, מהם בעיקר ניתן להבחין בשינוי הפיגורה שלו. הוא עצמו הסתפק בכמה שורות כדי לקנח את דבריו במעמד המחייב. "אני לא ממש נואם גדול אבל אני רק אגיד שאני מאוד אוהב קולנוע ומרגיש שמח בחלקי שאני זוכה לעשות קולנוע", המשיך היל, "אני רוצה להודות למדינת ישראל שנמצאת שם כדי להיות בסיס האם לעם שלנו ברחבי העולם כולו אבל בעיקר אני רוצה להודות למדינת ישראל על נטלי פורטמן. כולנו אוהבים ומעריצים אותה".

לפני היל עלו לבמה יוצרי "הומלנד" לקבלת פרס מיוחד אודות הסדרה זוכת גלובוס הזהב, שמתוכננת לצלם שלושה פרקים של עונתה השנייה בישראל. "נשיא שואוטיים שם לעצמו מטרה ברורה להתביית על הסדרה הזאת כמו טיל אנטי בליסטי והצהיר שהוא חייב להביא אותה לרשת שלו וזה נהיה סוג של חלום של כולנו", סיפר האוורד גורדון, אחד מיוצרי הסדרה ומפיק נחשב בתעשיית הטלוויזיה בארה"ב. "בישראל אולי אין נפט אבל יש שם הרבה מאוד כישרון ממה שאנחנו רואים. יש משהו מאוד יוצא דופן שמתרחש שם ואנחנו חשים גאווה גדולה לתת דרור לכישרון הזה אל קהל רחב ככל האפשר".

מפיקי "הומלנד" הודיעו גם כי יגיעו לישראל בסוף חודש מאי, לצילומים נוספים עבור העונה השנייה של "הומלנד".

מיטב הקטעים מערב הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הישראלי בלוס אנג'לס:

אחת מאורחות הכבוד באירוע הייתה שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שהגיעה במיוחד לערב הנוצץ, ובהקשר של ניצחון הסרט האירני "פרידה" בחודש שעבר בטקס האוסקר, טרחה לסנן בנאומה את המשפט "אירן אולי מנצחת את ישראל, אבל זה קורה רק באוסקר, לא בשום מקור אחר". לבנת גם התמקמה אסטרטגית בצילומים עם סת' רוגן וג'ונה היל, לא מאוד מפתיע אם תשאלו את גל פרידמן.

מלבד לבנת אורחים נוספים שהגיעו לאירוע היו השחקן עוז זהבי, קורן מאושר לאחר תפקיד האורח שלו בסדרת הכבלים "סאות'לנד" בפרק ששודר בשבוע החולף וכן הליהוק שלו ל"תמרות עשן" האמריקאית, מיכאל מושונוב המתגורר בניו יורק בחודשים האחרונים, הבמאי רועי ורנר והשחקן ירון ברובינסקי שסרטם "2 בלילה" מוקרן בפסטיבל, שרי גבעתי, השחקנית האמריקאית-ישראלית שירלי ברנר והדוגמנית-שחקנית חן יאני. מאיר פניגשטיין, מייסד ומארגן הפסטיבל ולעד פוגי מלהקת כוורת, העלה את כולם על הבמה וסיפר באנגלית לכל האורחים בקהל כי הצעירים הללו הם "ביג סלבריטיז פרום יזרעאל", כדי שבכל זאת, יהיה להם אולי תפקיד משמעותי בעיר גם בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully