וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ישראל 2012: מה בפסטיבל השנה?

רוני אפרת

19.3.2012 / 14:12

מחווה ליוסי בנאי, מחזה בהשתתפות רוני דלומי ועשרות מופעים בינלאומיים מכל קצוות תבל: כל האירועים המרכזיים של פסטיבל ישראל 2012

פסטיבל ישראל יציין השנה 51 שנות פעילות בארבעה שבועות של חגיגת תרבות ישראלית ובינלאומית. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 23 במאי ועד 14 ביוני בירושלים על אולמותיה ואתריה השונים, וכן יארח יוצרים, להקות ואמנים מרחבי העולם: אירופה המערבית, יפן וסין, ארה"ב ואפריקה ויתן במה לאמנויות שונות החל מאמנות הקרקס, תיאטרון, מוזיקה קלאסית, מוזיקת עולם, ג'אז, מחול ואירועים אמנותיים רב תחומיים המשלבים ז'אנרים שונים. כמו כן, במיוחד לפסטיבל וביוזמתו יתקיימו מופעים שהם שיתופי פעולה המפגישים על הבמה אמנים ישראלים ובינלאומיים.

"הפסטיבל מציע השנה מגוון מופעים לכל טעם וכמעט לכל גיל", אומר יוסי טל-גן, מנכ"ל הפסטיבל. משה קפטן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, מוסיף: "אני מוצא שפסטיבל ישראל הוא הפלטפורמה המרכזית והחשובה ביותר בתחום התרבות בישראל בעיקר נוכח העובדה שהוא מביא אל מרכז הבמה את המושג "יצירתיות" באופן המלא שלה. מרבית אירועי התיאטרון, המחול והמוסיקה בפסטיבל השנה הם כאלה המבקשים למתוח את גבולותיהם, להשיק זה לתחומו של האחר, ובעיקר למצוא ולהמציא דרכים חדשות לביטוי בימתי".

הפסטיבל יפתח ב-23 במאי בכיכר ספרא, במופע מחווה ענק ליוסי בנאי, חתן פרס ישראל, יליד העיר ירושלים - במלאת 80 שנה להולדתו. במופע יבצעו אמנים מנכסי צאן הברזל שביצע בנאי, השנסונים הצרפתים המתורגמים אותם ביצע, וכן מערכונים וקטעי טקסט מהרפרטואר של בנאי.

גם רוני דלומי בפנים

בתחום המחול, לרגל ציון 60 שנה לידידות בין יפן וישראל יערוך הפסטיבל מחווה לאמנויות המחול והתנועה מיפן. סאבורו טשיגוורה, גדול הכוריאוגרפים היפנים כיום יגיע עם להקתו ויחד יעלו את המופע "מראות ומוסיקה" שעלה לראשונה בספטמבר 2009 בתיאטרון הלאומי החדש בטוקיו וזכה לביקורות טובות מאד ברחבי העולם. גם להקת מומיקס (ארה"ב) בניהולו של הכוריאוגרף מוזס פנדלטון, שבה לישראל והפעם עם "בוטניקה" - מופע המבוסס על הקשר שבין האבולוציה, החיים וארבע עונות השנה. מארגנטינה תגיע נטליה הילס, כוכבת הטנגו הידועה, יחד עם להקתה "טנגו דל סור", ומסין תגיע ההפקה הוירטואוזית "התגלות הקונג פו - תשע מגילות"

בתחום התיאטרון צפויות גם כן הפתעות רבות: הפקה מוזיקלית תיאטרלית מיוחדת ביוזמת הפסטיבל תהיה המחזמר "המצעד" בבימויו של משה קפטן - שיתוף פעולה של בית הספר לאמנויות הבמה של יורם לוינשטיין והאקדמיה למוסיקה בירושלים. המחזמר מבוסס על סיפור שבמרכזו עמד היהודי ליאו פרנק שהואשם בשנת 1913 באטלנטה באונס ורצח נערה בת 13. בהפקה מיוחדת זו לפסטיבל ישראל משתתפים 28 שחקנים מברודווי, ווסט אנד וישראל ובהם: אלסטייר ברוקשאו (לונדון) , קלסי קראוץ' פינטר (ניו יורק), אדם צ'נדלר (ניו יורק), חני נחמיאס (ישראל), מייקל הרפז (ישראל), רוני דלומי (ישראל) ועוד. המחזמר מושר בשפה האנגלית.

מצרפת יגיעו היוצרות ויקטוריה טרי צ'פלין וביתה אורליה טרי, עם הפקת התיאטרון הנדירה והמורכבת "רחש הקירות"- תיאטרון תעתועים של אשליה ופנטזיה המתאים למבוגרים ונוער. מצ'כיה יגיע קרקס "האחים פורמן", מאנגליה מגיעה קבוצת אד אינפינטיום עם הפקת התיאטרון הייחודית Translunar Paradise שהוצגה בבכורה בפסטיבל אדינבורו האחרון. מקנדה תגיע קבוצת דה מונד עם ההפקה המיוחדת במינה Living Memory, תיאטרון פואטי המשלב אמצעים טכנולוגים עם ליצנות, בובות, חפצים ואביזרים. בהצגה זו נזכרת אישה בת 100 במהלך חייה הנראים כמגרש משחקים ענק ומדהים.

גם בשנה זו יתקיים פסטיבל ישראל לילדים ובמסגרתו שיתוף פעולה עם המדיטק חולון: בכורה להצגה "ילדת הפעמון" בהפקת המדיטק ותיאטרון בית ליסין, מחזה מוזיקלי לכל המשפחה. מארה"ב יגיעו לירושלים וחולון "האחים קרמאזוב המעופפים", להקת ג'אגלינג, שמורכבת מארבעה אחים יהודים מניו-יורק שמפגינים יכולות מרהיבות, וירטואוזיות ומצחיקות על הבמה.

כמו כן, בתחומי המוסיקה השונים מצטיין הפסטיבל, והפעם מוכיח זאת עם פרויקט הענק הבינלאומי (צ'כיה, ארה"ב, ישראל): "הרקוויאם של ורדי - רקויאם של התרסה", שיחזור הקונצרט והסיפור של המוסיקאים היהודים במחנה טרזין בביצוע מרגש המשלב נגינה, קטעי ארכיון ועדויות של ניצולים מן המחנה שבצ'כיה, שם הועלתה הפקה זו לראשונה. אירועי המוסיקה הקלאסית ייתרכזו השנה ברומנטיקנים הגדולים של המאה ה-19, לצד חשיפה של מוזיקת בארוק ממחוזות פחות מוכרים כמו דרום אמריקה. בתחום מוזיקת העולם, יתקיים מופע הצדעה לזמרת הג'אז שילה ג'ורדן בהשתתפותה ובהשתתפות נגנים ישראלים. יתארחו גם ג'ון סקופילד (ארה"ב), גיטריסט הג'אז עם הרכב הנגנים - מייק אקרוט, בן סטריט וביל סטיוארט, הרכב "בנדה בילילי" מקונגו- מנגנים נכים שהפכו לסנסציה, קונצרט מיוחד במוזיאון מגדל דוד, ועוד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully