וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 15: הקאסט מתעורר מתרדמת החורף

22.3.2012 / 7:25

תעשיית המוזיקה מריחה את האביב ומשחררת גל של מוזיקה אלקטרונית טובה. למשל מי? למשל פרסאוס, קריסטל קליר ועוד הרבה שמות שמככבים בקאסט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא מגיע בהמשך, אבל בגלל שהוא חתיך - מתחילים עם תמונה שלו. פורט רומאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שתעשיית המוזיקה, כמו בכל שנה בתקופה הזאת, יוצאת מאיזו תנומת חורף שכזו, ומתחילה בהצפה רצינית של מוסיקה טובה, מכל המינים, המקצבים והכיוונים, פופ לוק, טור חובב גיוון ומנעד רחב של סגנונות מטבעו, מנסה דווקא להתפקס על כיוון אחד יותר מדויק בתוך כל השפע. אבל גם זה יצא די מגוון. כנראה זה בגלל שמה שהלכנו עליו הפעם הוא גם ככה מין תחום אפור גדול, בין ההאוס, הניו דיסקו, הגאראג' והז'אנר האמורפי כשלעצמו שנקרא יו קיי בס. אבל להתחיל לדבר על חלוקה לסגנונות לא תוביל לשום דבר טוב, כרגיל. בגדול, הדבר הכי ספציפי שאפשר להגיד על הקאסט הפעם, הוא שמדובר במוזיקה חדשה שבאה לתת עבודה, ישר ולעניין, ארבע על ארבע, אבל מצד שני לא אוהבת מסגרות ופתוחה לשבירה של הקצב, להשפעות אחרות, לזרום.

פותחים עם Perseus (הגיבור היווני שכרת את ראשה של מדוזה, אם תהיתם), שקטע שלו סגר את אחד הקאסטים של פופ לוק ממש לא מזמן. מאז הקשבנו לו עוד. ועוד. ועוד. עם כל האזנה מתבהר יותר שמדובר במפיק עם טאצ' נהדר, שמצליח לפגוע בול באיזו סוויט ספוט כמעט בכל דבר שיוצא תחת ידיו. האי פי שלו "Russian Girlfriends" מומלץ בכל לשון של המלצה. רק ללחוץ פליי ולהתמכר לקלידים המפנקים, להפקה החלקלקה ולגרוב שניגר מכל קטע וקטע. בהחלט אחד מהאנשים של הרגע, או אולי הרגע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהעתיד פגש את האלקטרוניקה. Behling & Simpson/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחממים קצת, ובמורד הקאסט מגיע קטע של Behling, חצי הצמד הבועט Behling & Simpson, מתוך האוסף Ten שחוגג עשר שנים ל-Futureboogie. ליין המסיבות הזה מבריסטול הפך במשך עשר השנים שעברו למוסד של מסיבות, תוכניות רדיו, סוכנות בוקינג ועוד ועוד, ולאחרונה גם ללייבל. Ten הוא אוסף משובח, שדוגם את כל הכשרונות הגדולים שמחזיק הלייבל, ביניהם מפיקים שממש רותחים לאחרונה, חלקם כבר הופיעו כאן בפופ לוק, כמו Eats Everything ו-Maxxi Soundsystem. האוסף שומר על קו מאד אחיד וסאונד קוהרנטי, תכונה נדירה באוספים, וממש מביא לידי ביטוי את השם של הלייבל, עם החיבור בין העתידנות וההשפעות מאלקטרוניקה מתקדמת, לבין תחושת הבוגי וההאוס הטהור, עם הפשטות של ה-Bounce בביט.

אם כבר מדברים על בוגי ועתידנות משולבים, "Jack Rolling" של Fort Romeau הוא ממש המנון תקופתי של התחום. גם כאן השם משקף יפה את הקטע, כשהג'אקינג באווירת אולדסקול האוס מתערבב, או מתגלגל, עם שטיחים גליצ'יים טיפה אה-לה פוסט דאבסטפ, וצ'ופים קטנים של דגימות קול. אנחנו חמים עליו כבר זמן מה, ויש מצב שבלי לשים לב הקאסט השבוע נבנה בכלל כולו בשביל להכיל את הקטע הזה בתוכו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהבים לאהוב אותו. קריסטל קליר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד אחר כך מגיע עוד קטע חדש ונהדר, של Krystal Klear -מפיק שאנחנו אוהבים לאהוב, "We're Wrong" שבקאסט והקטע השני שיצא יחד איתו הם צעד אחד קדימה בשביל קריסטל קליר, שהנפיק כמה מהקטעים היותר יפים של השנה שעברה, ועכשיו מכוון קצת יותר לרחבה, תוך שהוא שומר על הדיוק והאיכות שהיו ניכרים כל כך בקטעי הפיוצ'ר בוגי שיצר קודם. תנו גם איזה פליי למיקס שלו מלפני שבועיים ב-XLR8R. זה טוב לכם.

הקטע האחרון שיסופר עליו כאן, למרות שאינו האחרון בקאסט, הוא הקטע הכי שונה כנראה במיקס הפעם. Romare הצרפתי (שמתגורר בלונדון, נו מה) צץ קצת משום מקום עם אי פי מהמעניינים ביותר של השנה עד כה. הקטע שנכנס לקאסט מצליח לסחוב איזו תחושה של האוס, למרות שהוא כולו יצור כלאיים מוזר ונהדר של וייב מערב-אפריקאי עם חליל מהפנט, ומקצב פוטוורק איטי מהרגיל. "(The Blues (It Began In Africa" תופס את האוזן בייחודיות שלו מהרגע הראשון. כל אחד מארבעת הקטעים ב-"Meditations On Afrocentrism" הולך על משהו אחר, אך הם כולם בולטים בשטח בשונות שלהם, פשוט תענוג גדול להקשיב ליצירתיות שנשפכת לכל עבר מהאי פי הזה. יהיה מעניין מאד לשמוע לאן Romare ימשיך מכאן. וזהו להפעם. גם אנחנו ממשיכים מכאן. להשתמע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צרפתי שחי בלונדון ועושה מוזיקה אפריקאית. Romare/מערכת וואלה!, צילום מסך

00:00 – Perseus – Cool Runnings // French Express
05:30 – Vanity Muscles – Lena Olin '88 // Earmilk
09:00 – Behling – Last Chance // Futureboogie
14:30 – Gerry Read – 90's Prostitution Racket // Ramp
19:00 – Fort Romeau – Jack Rollin' // 100% Silk
23:00 – Krystal Klear – We're Wrong // All City
27:00 – Mak & Pasteman – Get With The Program (Click Remix) // Sounds Of Sumo
31:30 – Romare – The Blues (It Began In Africa) // Black Acre
35:00 – Todd Edwards – The Stranger // Body High
39:00 – Metronomy – Everything Goes My Way (Jesse Rose & Duke Dumont Re-Dub) // Because Music
43:00 – Bambounou – Fake Jake // Youngunz
48:00 – Martijn – Just Doing My Things // Greelpound
54:00 – Scuba – ne1butu // Hot Flush

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully