וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מד מן" חוזרת: מה קרה בסוף העונה הקודמת?

חגית גינזבורג

22.3.2012 / 10:16

אחרי שנה וחצי, גם מעריציה השרופים של "מד מן" לא זוכרים מי עמד להתחתן, מי בהריון ועוד: רגע לפני חזרתה, הנה תקציר הפרקים הקודמים - כתבה שלישית בסדרה

אז מה היה לנו?

שנה וחצי כמעט עברה מאז שפגשנו אותם לאחרונה, והעונה הרביעית הביאה לחייהן של דמויות "מד מן" המרכזיות שלל דילמות ודרמות חדשות לסחוב איתן עמוק אל תוך העונה החמישית. בעוד שהמעריצים המסורים מוכנים לכרות אונה כדי לדעת מה יעלה בגורל דון דרייפר וחבריו, שנה וחצי זה לא מעט זמן כדי לזכור במדויק מה קרה בסוף העונה הקודמת, שהיתה מלאה בלא מעט הפתעות וטריפת קלפים, שהצופים כבר רגילים אליהן. שנייה לפני שהם חוזרים אלינו (יום ראשון בארה"ב, שבת הבאה ב-HOT), קבלו רענון זיכרון קצר לסטטוס של כל אחת מהדמויות המרכזיות בסדרה. הדליקו סיגריה וצאו לדרך.

"מד מן" חוזרת - כתבות נוספות:

"מד מן": למה הכוכבים נכשלים במעבר מהטלוויזיה לקולנוע?
"מד מן": האם היא באמת פמינסטית?
"מד מן": מה מתוכנן לקראת עונה חמש?
"מד מן": גם אתם מחכים לה? ספרו לנו בפייסבוק

דון דרייפר

הבחור שמחזיק את רוב הסדרה על כתפיו החסונות, סיים את עונה רביעית על הברכיים: הוא הציע נישואין למזכירה שלו, מייגן (ג'סיקה פייר) אחרי שהצטרפה אליו לטיול לקליפורניה עם הילדים והיא הסכימה כמובן. כולם הופתעו לגמרי מהמהלך הזה, שייצג במובן מסוים גם את המהפך באישיותו של דון. את העונה הרביעית הוא פתח בשאלה מרגיזה של עיתונאי, "מי הוא דון דרייפר?" והתשובה נרקמה לאורך העונה. הוא התחיל כגרוש פוחז ושיכור, אבל בסוף העונה התשובה כבר ברורה: דון דרייפר הוא אדם שלא יכול להיות לבדו.

"דון סיים את העונה גם עם פרספקטיבה חדשה על החיים", אמר ג'ון האם, שמגלם את דון דרייפר בספיישל של רשת AMC לקראת העונה החמישית. "יש הרבה מאוד שאלות ותהיות, לא רק על היציבות של מערכת היחסים הזו, אלא גם על היציבות של המהלך הספציפי הזה".

בטי דרייפר

מעריצי הסדרה כעסו מעט על האופן שבו בטי (ג'נוארי ג'ונס) הוצגה בסדרה לאחר הגירושים מדון –נקמנית, אינפנטילית ואימפולסיבית. הסצנה שבה פיטרה את האומנת של הילדים נרשמה בפנתיאון "מד מן" כשסצנה שבה בטי הפכה לגוש רוע אנושי וההתדרדרות של בטי מדמות מעוררת סימפטיה באופן יחסי לדמות בלתי אהובה, היתה מהירה.

בנוסף, בעונה הרביעית היא כבר נשואה לפוליטיקאי הנרי פרנסיס, אחרי שהסכימה סוף כל סוף לפנות את הבית שבו חיה עם דון והילדים. היא נפגשת עם דון בבית הזה בפעם האחרונה, ועוזבת. בפרק הסיום, דון מספר לה על האירוסים שלו ותופס אותה לא ממש מוכנה. משהו זז ביחסים בין הזוג הגרוש, מה שמשאיר פוטנציאל למשהו לא ידוע בעונה החדשה.

פגי אולסן

העונה הרביעית הייתה לא פשוטה גם עבור פגי (אליזבת מוס) ואופיינה בעיקר בהתמודדות עם הרגשות שלה לדון, שרואה בה כידידה בלבד. הפרק "המזוודה" בעונה 4, הוקדש למערכת היחסים ביניהם, שהבהיר איפה כל אחד מהם נמצא. היא מנסה לפתות אותו והוא מסמן לה שהוא לא בעניין. בטי כועסת על דון, על כך שהיא לא יפה מספיק כדי שירצה לשכב איתה, ויש לא מעט מתחים בין השניים. סיום העונה, עם האירוסים של דון, הותירו את פגי פעורת פה. אבל החיים הרומנטיים שלה כללו גם תקופת דייטינג משונה עם דאק פיליפס (מארק מוזס) ובסיום העונה היא יוצאת עם העיתונאי אייב דרקסלר (צ'רלי הופמייר). בנוסף, חברת סטרלינג קופר ניצלה בקושי בזכותה – אחרי שהמשרד איבד את החשבון של לאקי סטרייק ועמד בפני פשיטת רגל, פגי השיגה את הלקוח הראשון שחילץ אותם מהמשבר, אבל על ההצלחה שלה מעיבים אירוסיו הטריים של דון.

"אני חושבת שפגי מרגישה מאוד מתוסכלת בסוף העונה", אמרה מוס. "היא מרגישה שלא משנה מה אישה עושה, גם אם היא מבצעת עבודה נפלאה ומצילה את החברה, לכולם סביבה איכפת רק מחתונות. והיא גם מרגישה קצת נבגדת על ידי דון, אחרי החברות הקרובה שנרקמה ביניהם, היא מרגישה שהוא מפנה לה את הגב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ג'ואן האריס

המזכירה השופעת והחושנית גילתה במהלך העונה הרביעית שהיא בהיריון מרוג'ר סטרלינג (ג'ון סלטרי) אבל מחליטה להסתיר את העובדה הזו ולספר שזה התינוק של בעלה, גרג, שנמצא בכלל בווייטנאם. לאורך העונה הרביעית הצופים קיבלו מחדש את האישור שג'ואן (כריסטינה הנדריקס) היתה ונשארה נקודת התורפה של סטרלינג ובסוף העונה היא מקבלת קידום בסטרלינג-קופר-דרייפר, אבל לא בדיוק כפי שהיא קיוותה.

"ג'ואן מקבלת קידום כלשהו בסוף העונה, וזה גם סוג של הכרה מבעלי החברה, אבל עדיין בלי תוספת שכר, וזה מנוגד למה שהיא רוצה", אמרה הנדריקס בראיון לקראת העונה החדשה.

פיט קמפבל

האירוע המשמעותי ביותר עבור פיט קמפבל בעונה הרביעית היה לידת בתו, תמי, לאחר שנים בהן אשתו טרודי ניסתה להרות בלא הצלחה. קמפבל אף רב עם חותנו ואיבד את אחד התקציבים החשובים של החברה, לאחר שלא הסכים לשקול אופציה של אימוץ. לאחר לידת בתם, קמפבל נראה שמח יותר, אך עדיין גרס כי חבריו לחברה לא מעריכים אותו יותר מדי. גם בעונה חמש נראה שהיחסים המתוחים בינו ובין דון דרייפר יהיו סוג של ברומטר בעונה, ועם עיניים זוממות כמו של קמפבל - משהו רע תמיד יכול לקרות.

רוג'ר סטרלינג

הביג צ'יף מאבד בסוף עונה 4 את התקציב הכי חשוב שלו, חברת הטבק לאקי סטרייק, ואת הלקוח ששימש כמחלבת הכספים של המשרד. סטרלינג נשאר ציני ומשעשע, אבל החרדה כבר ניכרה בפניו בסוף העונה האחרונה. הוא נשדד באמצע הרחוב וניגש אל התרופה היחידה שעובדת עבורו – ג'ואן. הרומן המיתולוגי שלהם מוצת מחדש ברגע של תשוקה ומסתכם בהיריון, אבל היא טוענת שהוא של בעלה ולרוג'ר אין יותר מדי מה לומר בעניין. נראה שבעונה חמש קו העלילה בין השניים יהיה בעל חשיבות גבוה מהרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • מד מן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully