וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מתמודדי ריאליטי יחויבו בבדיקה פסיכולוגית ופסיכיאטרית

פנחס וולף

25.3.2012 / 10:13

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' הגישה הצעת חוק שגם תחיל אחריות של מפיקי התוכניות על מצבם של המשתתפים: "בריאות המשתתפים חשובה יותר מהגדלת הרייטינג"

פרשת "האח הגדול" והכדורים הפסיכיאטריים מגיעה לחקיקה. ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה), הגישה הבוקר (ראשון) הצעת חוק שתחייב את מתמודדי תוכניות הריאליטי לעבור בדיקה פסיכולוגית ופסיכיאטרית טרם השתתפותם בתוכנית. הפסיכיאטר והפסיכולוג יצטרכו לתת לכך אישור בכתב. הצעה החוק קובעת עוד כי הגוף המשדר והמפיק את התוכניות יהיה אחראי על מצבם הנפשי והפיזי של המשתתפים.

"נגד עיניהם של מפיקי ומשדרי תוכניות הריאליטי עומד רצונם העז להעלות את אחוזי הרייטינג ולהגדיל את רווחיהם מהתוכנית אשר לעיתים בא על חשבון פגיעה במצבם הנפשי של המשתתפים, שלא צולחים את החשיפה המוגברת ועוד פחות את הדחתם מהתוכנית", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

"סגנון תכניות הריאליטי מוביל את המשתתפים לפרובוקציות לא מעטות ומקצין את התנהגותם - דבר שלא פעם פוגע בראיית המציאות של הילדים והנוער הצופים בתוכניות, וכוכבי הריאליטי הופכים למושא ההערצה שלהם. לתוכניות אלה השפעה ניכרת הן על המשתתפים והן על הצופים."

"מצפיה בקטעים של תוכניות ריאליטי בחול ניתן לראות קטעים הגובלים בפגיעה קשה בבני אדם, ובהם אלימות פיזית, אונס, השפלות פיזיות ונפשיות של המשתתפים, על מנת לשרוד את ההשתתפות בתוכניות אלו, וקשיים בהתמודדות גם עם ההצלחה וגם עם כישלון, ולפיכך המשתתף חייב להיות בעל חוסן נפשי חזק ביותר", המשיכה שמאלוב ברקוביץ' לכתוב בדברי ההסבר.

לדבריה, "השתתפותם של אנשים בעלי בעיות נפשיות ופיזיות עלול להביא להקצנה במצבם, ולהחרפת בעייתם הרפואית בייחוד כאשר מדובר בבעיות נפשיות מורכבות. אין לאפשר תופעה זו מבלי שנבחנה באופן יסודי, מקצועי ורפואי על ידי אנשי מקצוע מתאימים כגון פסיכיאטר ופסיכולוג ונבחנה השפעת השתתפותם על עתידם הרפואי. אי הקפדה על הוראות אלו עלולה להביא להתגברות בעיות התאבדות בקרב אוכלוסייה זו, או פגיעה קשה בתפקודם החברתי והמשפחתי עד כדי צורך בטיפול רפואי שוטף כדי להתגבר על טראומות הנגרמות מהשתתפות בתכניות הריאליטי. בריאותם הנפשית ושלומם של משתתפי תוכניות הריאליטי, וכן השפעתם השלילית של תוכניות כגון האח הגדול על הילדים והנוער הצופים בהם, חשובים יותר מהגדלת אחוזי הרייטינג וגריפת ההון ממכירת הפרסומות בהם, ואם הגופים המשדרים לא מבינים זאת לבדם אזי אין מנוס מהצעת חוק שתאכוף זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully