וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטר הסורי בעקבות איתי אנגל?

26.3.2012 / 15:48

אתר הטלוויזיה הממלכתית הסורית פרסם כתבה על סרטו של אנגל אודות פליטים מהטבח שמבצע אסד בסוריה, אך התבלבלו מעט בפרטים וייחסו לו ביקור בדרעא, שלא היה מעולם

כתבתו של איתי אנגל ב"עובדה" אשר שודרה החודש ובה הובאו עדויות של אזרחים סורים שנמלטו מהטבח שמבצעת ממשלת סוריה, לא חמקה מעיני הרשויות במדינה. לאתר הטלוויזיה הממלכתית הסורית, הפועלת מטען שלטונו של אסד, הועלתה ידיעה שעסקה בכתבה של "עובדה" ותהתה כיצד נכנס אנגל לסוריה ובסיוע מי, מהיכן השיגה מערכת התוכנית את קטעי הווידאו הבלעדיים ששודרה בה, ואף טוענים שבניסיונות לברר את הפרטים נעזרו בגורם בחברת החדשות בערוץ 2. יש לציין כי אנגל לא נכנס כלל לשטחה של סוריה – אלא ביצע את הראיונות משטח ירדן, שם פגש בפליטים שנמלטו מחומס, דרעא ודמשק.

תחת הכותרת "כתב צבאי ישראלי ביקר אצל המורדים בדרעא... סליחה!!??" (סימני הקריאה במקור, ד.א.), בוחנת הידיעה את כתבת עובדה, סרטם של איתי אנגל ואמיר תיבון. הידיעה הסורית מעלה את התהייה כיצד נכנס צוות ערוץ 2 לסוריה, כבר שכאמור לא קרה. "איתי אנגל, הכתב הצבאי של הערוץ השני בישראל חדר לסוריה דרך הגבול הירדני, ושוטט באין מפריע ברחובותיה של דרעא", נכתב. "אנגל השיג קטעי וידאו שאפילו אל-ג'זירה לא השיגו", הוסיפה הידיעה, אשר העלתה את האפשרות כי יחסיו של אנגל עם צוות אל-ג'זירה הם שאפשרו לו להיכנס כביכול למדינה ולהשיג חומרים בלעדיים. הידיעה, אשר אינה חתומה, טוענת כי מקור בחברת החדשות של ערוץ 2 סיפק להם את התשובות.

לכתבה באתר הטלוויזיה הסורית

"על פי מקור טכני בערוץ 2 שעובד בצמוד לאנגל, אותם גורמים סורים שהכיר לו רמי א-סייד הפכו למקורות מידע לערוץ ולכתביו במהלך חודשים ארוכים, זהו ההסבר כיצד הערוץ הצליח להשיג סרטוני וידאו בלעדיים מהאירועים בסוריה", נכתב. ככל הנראה, מבלבלים בטלוויזיה הסורית בין רמי א-סייד, פעיל אופוזיציה שסיפק לתקשורת הבינלאומית צילומי ווידאו מתוך המתקפה הצבאית על העיר חומס לבין רמי אושלייק, צלם עיתונות צרפתי עליו אומר אנגל בכתבה כי הוא היה לו חבר קרוב: "הכרנו לפני שנה במהפכה במצרים ושמרנו אחד על השני ברגעים שגם שם החלו לירות, לפגוע ולענות עיתונאים", סיפר אנגל.

"איתי, כפי שנכתב בהקדמה לסרטו באתר של ערוץ 2, הכיר את רמי א-סייד, כאשר השניים סיקרו את אירועי המהפכה במצרים. הוא אף הביע את צערו על מותו של א-סייד, כינה אותו ידידו, ואמר כי מותו הוא טרגדיה אישית עבורו", נכתב באתר הטלוויזיה הסורית.

"היה קצת מוזר לראות את ההתייחסות הזו של הטלוויזיה הסורית", אומר גורם במערכת התכנית. "מצד אחד יש בזה אלמנט משעשע, אבל מצד שני ברור כי הממשל משתמשים בנו ובכתבה ככלי לניגוח המורדים, וניסיון להראות אותם כמי שמשתפים פעולה עם ישראלים".

"חשוב להדגיש כי איתי לא הציג עצמו כישראלי בפני המרואיינים אלא כעיתונאי זר – גם כדי להגן על עצמו וגם על מנת להגן על הפליטים שחלקם עוד עלולים לחזור לסוריה", אומר הגורם. "כמובן שהוא לא היה בדרעא כפי שנטען, אלא בצפון ירדן".

בהפקת "עובדה" בחרו שלא להגיב לדברים. גם איתי אנגל העדיף שלא להתייחס.

בהכנת הכתבה סייע ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully