וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז: אווירה מורבידית ואופטימית

ארנון בן דרור, פריז

28.3.2012 / 20:53

עדיין תחת הרושם הקשה של אירועי הטבח בטולוז, יצא לדרך הפסטיבל בפעם ה-12: "מקווה שהתרבות תקרב בין העמים", אמר שגריר ישראל בצרפת

אבטחה כבדה ואווירה מורבידית ליוו את פתיחתו של פסטיבל הקולנוע הישראלי, אמש (שלישי) בפריז. הפסטיבל, המתקיים השנה בפעם ה-12, היווה בעבר מוקד למחאות אנטי-ישראליות, אך לא בעת הזו. בפנים, בתוך האולם בן 350 המקומות שהיה מלא עד אפס מקום, עמדו הנוכחים דקת דומייה לזכר קורבנות טולוז. לאחר מכן פתח את הפסטיבל הסרט "השוטר" בבימויו של נדב לפיד, זוכה פרס השופטים בפסטיבל לוקרנו.
לפיד נשא נאום קצר והזכיר את התקופה בה חי בפריז לפני כשנתיים והרגיש "אבוד", לדבריו. הוא סיפר כיצד במקרה הוצע לו אז להשתתף בהפקת אותו פסטיבל ממש, והפרויקט החייה אותו. "זו סיבה נוספת שזה מאוד מיוחד בשבילי לעמוד כאן היום", אמר לפיד. "אני מקווה שאני גם אוכל להמשיך ולפתוח את הפסטיבל זה בשנים הבאות".

שגריר ישראל, יוסי גל, נכח גם הוא בפתיחה, ושיבח את שיתוף הפעולה בין הקולנוע הצרפתי והישראלי. "לראות סרט ישראלי בטלוויזיה הצרפתית זה כבר לא דבר נדיר", אמר השגריר הישראלי, וציין שהשנה אנחנו סופרים עשור להסכם שיתוף הפעולה בין המרכז הצרפתי הלאומי לקולנוע, ה-CNC, לבין קרן הקולנוע הישראלי.

"ההסכם מקדם מאוד את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות", אמר גל. "מדינת ישראל, כפי שאתם לבטח יודעים, לא חסרה כישרון. והודות לעבודה המשותפת עם המפיקים והמפיצים הצרפתים, הקולנוע הישראלי מרוויח מהקשרים של הקולנוע הצרפתי ברחבי העולם".

סרטון הפסטיבל:

עוד הוסיף השגריר כי פסטיבל הקולנוע הישראלי לא רק מעיד על התבגרות הקולנוע הישראלי, אלא גם על התבגרות החברה שממנה הוא מגיע, "חברה צעירה, פתוחה ודמוקרטית", לדבריו, "שלא מפחדת לומר את הדברים שלא נעים לשמוע או לראות. אני לא מכיר הרבה מדינות בעולם, וגם בין הדמוקרטיות הגדולות של אירופה בהן שירתי, בהן דבר כזה הוא אפשרי".

בנוסף, התייחס השגריר גל לאירועי השבוע שעבר בטולוז. "אי אפשר להתחמק מהאירוע הטרגי שהתרחש בשבוע שעבר בטולוז", ציין גל לפני שהודה לממשלה הצרפתית על "שהגיבה בכוח ובנחישות כדי לשים סוף לסכנה שהטיל הפנאט הזה. אני יודע שהרשויות הצרפתיות יעשו את הנדרש כדי להבטיח את ביטחון הקהילה היהודית", הבהיר.

השגריר סיפר כיצד ליווה את משפחות ההרוגים בישראל השבוע, כשהוא מתאר את אותה חוויה כ"דבר נורא", והביע תקווה שהתרבות תהיה זו שתפיל את חומות השנאה. "אני מאמין שזו התרבות שמאפשרת לשני העמים שלנו להכיר אחד את השני טוב יותר, ושתורמת ליצירת תדמית טובה יותר של ישראל בצרפת, ושל צרפת בישראל", אמר. "התמיכה שלכם, נאמני התרבות הישראלית בצרפת", פנה השגריר אל קהל היושבים, "היא יקרת ערך".

יוסי גל בהלוויתו של דוד קמחי מרץ 2010. אורי לנץ
ותודה לנשיא. השגריר יוסי גל/אורי לנץ

גם מארגן הפסטיבל, צ'ארלי זריחן, שבעבר חי בישראל, התייחס לאירועים האחרונים שפקדו את הקהילה היהודית, ואמר כי "הפסטיבל הזה חייב להימשך ביתר שאת, כדי להציג את ישראל כפי שהיא באמת. במיוחד אחרי שאנחנו רואים מתקפה נוראה שכזאת נגד הקהילה היהודית". יחד עם זאת נשיא הפסטיבל הדגיש כי "זהו לא אירוע פוליטי, אלא אירוע תרבותי".

הפסטיבל נפתח היום (רביעי) לקהל הרחב ויימשך כשבוע עד ה-3 באפריל. רוב רובם של הבמאים שסרטיהם נכללו בתוכנית השנה, יקדו את הפסטיבל ויקיימו שיחים עם הקהל לאחר ההקרנות. בין הסרטים המוצגים: "שתיים בלילה" של רועי ורנר וירון ברובינסקי, "הנותנת" של הגר בן-אשר, "עדות" של שלומי אלקבץ ועוד. בנוסף, ייערכו פנאלים בהשתתפות במאים ואנשי תרבות ישראלים וצרפתים, כמו גם שגריר ישראל הקודם בצרפת, דניאל שק.

כאמור, פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מתקיים זו הפעם ה-12 ונתמך ע"י גורמים רבים, ובהם משרד החוץ הישראלי. עיריית פריז, קרן הקולנוע הישראלי, המגזין "פריסקופ", המרכז הצרפתי הלאומי לקולנוע CNC, ועוד רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully