וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משחקי הרעב" שבר את השיא של "אווטאר"

1.4.2012 / 17:34

הכנסותיו של להיט הענק עקפו את רף מיליארד הדולר בזמן שיא, והשאירו רק פירורים ל"זעם הטיטאנים" ול"מראה מראה: הסיפור האמיתי" הכושל למדי של ג'וליה רוברטס

"משחקי הרעב" רשם בסוף השבוע האחרון נקודת ציון נוספת במסלול המפואר שלו, והכנסותיו בארצות הברית עקפו את רף 250 מיליון הדולר הנחשק. הסרט היה שיחת היום בתקשורת האמריקאית, וזה עזר לו לשמור על מומנטום גם בשבוע השני להפצתו בדרכו הוודאית להתגלות כאחד מן הלהיטים ההוליוודיים הגדולים של השנה.

כיוון שהכניס 61.1 מיליון דולר בסוף השבוע, מאזן הכנסותיו הכללי של הלהיט עומד כבר על 251 מיליון דולר, וזאת לאחר עשרה ימים בלבד. מעולם לא קרה שסרט שאינו המשכון הכניס כל כך הרבה כסף בכל כך מעט זמן - אפילו ל"אווטאר" זה לקח 12 יום.

נוסף לכך, הסרט הוליד בסוף השבוע האחרון שני רבי-מכר נוספים: הרומן שעליו הוא מתבסס צועד בראש הטבלה הספרותית והפסקול שלו ניצב בצמרת מצעד המכירות המוזיקלי. אם כך, יותר מהצלחה קולנועית, "משחקי הרעב" הוא כבר תופעה תרבותית.

"משחקי הרעב": כל מה שרציתם לדעת על הסרט, כולל ראיונות בלעדיים עם כוכביו ועם הבמאי שלו

תמונות מהסרט זעם הטיטאנים. imdb
לא נורא, היפנים יאכלו את החרא הזה בתיאבון. תמונה לא מייצגת מ"זעם הטיטאנים"/imdb

התופעה הזו הותירה פירורים לשני הסרטים שנכנסו השבוע לשוק: הראשון שבהם היה ההמשכון "זעם הטיטאנים", שתפס את הסגנות עם הכנסות של 34.2 מיליון דולר בלבד, בערך חצי מהספתח של קודמו, "התנגשות הטיטאנים". איש לא הופתע או התאכזב מן המספרים הללו: הפרק הקודם אמנם הרוויח כסף, אבל לא הותיר אחריו מעריצים נלהבים, כך שלא היה כאן מנוף להמשכיות. נוסף לזאת, מפיקי "זעם הטיטאנים" ממילא בנו על כך שאת מירב הונם ירוויחו מעבר לים, מקור ההכנסה העיקרי בעת האחרונה של מוצרים הוליוודיים עם עלילה קלושה ואפקטים סבירים. "ג'ון קרטר", למשל, ניצל מפשיטת רגל מוחלטת הודות ליפן, רוסיה ועוד טריטוריות בינלאומיות, שם התייחסו אליו בהרבה יותר סלחנות מאשר בארץ מולדתו.

מיד אחריו ניצב "מראה מראה – הסיפור האמיתי", שהגיע לאקרנים בארצות הברית שבועיים לאחר הפצתו בישראל, ועשה זאת בלי להותיר חותם מיוחד. הוא קיבל ביקורות בינוניות מינוס והתקשה גם לגייס את אהדת הקהל – 19.3 מיליון הדולר שהכניס בסוף השבוע היו נמוכים אפילו יחסית לציפיות הגרועות ביותר.

.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך חלפה לה תהילת עולם. ג'וליה רוברטס ב"מראה מראה - הסיפור האמיתי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה לכך היא שהסרט פשע בחטא נורא יחסית לנורמות ההוליוודית, ולא כיוון לקהל יעד ברור – הוא עלול להתפרש כבוגר מדי לילדים, וילדותי מדי למבוגרים. נוסף לכך, פנטזיה קומית זו סבלה גם מן הכוח הקופתי החלש של כוכביה: ג'וליה רוברטס הדועכת ולילי קולינס וארמי האמר האלמוניים עדיין. ובכל זאת, מפיקיו מקווים כי יצבור תנופה בשבועיים הקרובים, עם צאת העוללים לחופשה מבית הספר.

חבר חדש נוסף בעשירייה הוא "לדוג סלמון בתימן", שהרחיב את הפצתו לאחר שהתבשל על אש קטנה במשך כמה שבועות וניצל זאת כדי להשתחל למקום השביעי עם הכנסות של 3.6 מיליון דולר – מספר מרשים יחסית לעובדה שהוא עדיין מציג בפחות 500 אולמות. למרות שמה המוזר, הקומדיה הרומנטית בכיכובו של יואן מקרגור מצליחה לכבוש לבבות בקהל הבוגר, ובקרוב נוכל להתרשם ממנה גם בישראל.


האם הסרטים הרוויחו את הישגים הקופתיים ביושר? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully