וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל מיפ 2012: שעשועון בהנחיית אברי גלעד נמכר לצרפת ולטורקיה

ארנון בן דרור, קאן

1.4.2012 / 21:19

ארמוזה פורמטס עם הצלחה ראשונה במיפ, קשת דוחפים פורמטים, ודורי מדיה מסמנים את האינטרנט: דיווח מיוחד מפסטיבל מיפ 2012

פסטיבל מיפ, מהאירועים החשובים בלוח השנה של תעשיית הטלוויזיה, נפתח היום (ראשון) באופן רשמי, כאשר את ישראל מייצגת משלחת מכובדת של חברות, הכוללת את חברת דורי מדיה דרסט הפקות, ארמוזה פורמטס וקשת, לצד מכון הייצוא הישראלי שכולל בתוכו כ-20 חברות קטנות. גם HOT, yes ורשת משתתפות בפסטיבל, אך מן הצד השני של המתרס, בתור רוכשות.

בעניין הרב שיש בתקופה האחרונה בתכנים הישראלים, שהפכו ללחמניות חמות, ניתן להבחין מיד כי בביתנים הישראליים תחלופת הלקוחות הפונטציאליים בלתי פוסקת. אחד אחרי השני נכנסים לפגישות גופי שידור והפקה מכל רחבי העולם ולנציגים הישראלים בקושי נשאר זמן לצאת לארוחת צהריים. פוסטרי הענק של חברת דורי מדיה דרסט מעטרים את כותלי הכניסה הראשית ומפרסמים את דרמות הדגל שלה - "גאליס", המשודרת ב-HOT ו"ניו-יורק" החדשה, שהופקה עבור yes.

"אין בכלל שאלה", קובע נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, נדב פלטי. "בהחלט יש היום עניין גובר בתוכן הישראלי. רק לפני חודש חזרתי מכנס מאוד גדול ברוסיה, בו עסק פאנל שלם במוצר הישראלי ובהצלחתו". פלטי מציין כי לאחר המשבר שפקד את הענף בשנים האחרונות, כעת החברה שלו קוצרת את הפירות על העבודה המתמשכת מול הלקוחות, שכעת שוב מוכנים להשקיע יותר כסף ברכישת תכנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פורמטים אין - וגם שעשועונים. הפוסטר של "ניו יורק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם יותר מכולם, היה זה היום של חברת ארמוזה פורמטס של אבי ארמוזה, המתמחה בהפצת פורמטים, שמכרה את השעשועון החדש שלה "אחד בשביל כולם" לענקית הטלוויזיה הצרפתית TF1 , כמו גם לרשת ספרדית ולרשת טורקית נוספת. מדובר במעיין שעשועון קבוצתי, שמוצג לראשונה בפסטיבל מיפ, כשאת הפיילוט מנחה אברי גלעד. באתר החברה ניתן לראות את הפרזנטציה לשעשועון המבטיח, בו קבוצת חברים בוחרת מנהיג שמתמודד עם שאלות טריוויה, אך לקבוצה יש אפשרות לפסול שאלות אם הם חוששים שהוא לא יענה עליהן נכונה.

מנכ"ל החברה, אבי ארמוזה, התייחס למכירה והביע שביעות רצון מההצלחה למכור פורמט שטרם שודר בכלל בישראל. "אני שמח שפלטפורמת ההפצה שבנינו בשנים האחרונות מאפשרת ליוצרים הישראלים להשיג מכירות ולקדם את התכנים שלהם בחו"ל, גם אם התוכניות לא שודרו עדיין בישראל", אמר ארמוזה שהוסיף: "אנחנו מהמובילים בתחום הפורמטים, והמיצוב שלנו עוזר לנו לבצע את העסקאות מהסוג הזה. אנחנו יודעים שכל פעם שמגיעים לכאן צריך לרגש מחדש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום ראשון של הצלחה גדולה. הביתן של ארמוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשביל חברת "דורי מדיה", שביתנה ניצב במקום מרכזי במתחם העצום ופוסטרי הענק שלה מתנוססים בגאון מעל כותלי הכניסה הראשית - הפסטיבל השנה ממחיש את השינוי שהיא עוברת מהתמחות בתחום הצר של הטלנובלות להשקעה גם בתכנים אחרים, כשעשועונים ודרמות. החברה, המחזיקה גם בערוץ "ויוה" התפחתה להיות אימפריה לא קטנה, הכוללת משרדים במנילה, ציריך, מיאמי ותל-אביב ולקוחות בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.

בחברה שמים את הדגש קודם כל על ייצור תכנים, ולא על הפצתם בלבד. "אני רוצה קודם כל שתהיה לנו ספרייה, ולכן האסטרטגיה שלנו היא קודם כל הפקה, להיות בעלים של תוכן, כי עם זה בסוף נשארים", מסביר פלטי, ומזכיר כי לחברה, המפיקה תוכניות בישראל ובארגנטינה, כבר כ-5,500 שעות של תכנים, כשהרוב הגדול הופק בארגנטינה.

עוד מסביר פלטי כי תחום נוסף שהחברה שמה עליו דגש בשנים האחרונות הוא הניו-מדיה, האינטרנט והסלולר. "כל העולם הולך לכיוון של ניו-מדיה, זה רק עניין של זמן ושל תהליך. אז גם אנחנו חייבים להיות שם, כי זה לטווח הארוך. הרווחים מזה כל הזמן גדלים וברור שזה העתיד". ל"דורי מדיה" כעשרה ערוצי שידור ביוטיוב, שהגיעו כבר לכ-40 מיליון צפיות. בנוסף, הושק לאחרונה בשיתוף עם וואלה!, הפלטפורמה ויוה באתר וואלה!

גם ארמוזה מסכים כי העתיד נמצא באינטרנט אך לדבריו "אנחנו עדיין חברה של ה'היום', והכסף היום נמצא בטלוויזיה.. אנחנו נוגעים באינטרנט וצועדים לכיוון הזה, אבל עדיין צריך לחיות כאן ועכשיו".

כך, למרות שהפסטיבל נפתח רק היום בבוקר, כבר ניתן להבחין בכמה טרנדים בולטים: הפורמטים, שזולים הרבה יותר לרכישה מדרמות המקור ומאפשרים לרוכשים להפוך אותם לתוכן מקומי, דבר שמקנה בשנים האחרונות רייטינג מוצלח יותר וחזרת השעשועונים לזירה, כאשר שלוש החברות הישראליות הבולטות מציגות לפחות אחד כזה. בין השאר, עודד מנשה מופיע גם בפיילוט של קשת ודם בזה של 'דורי מדיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרייב של תוכן. הביתן של קשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה קורה בקשת? גם השנה פתחה החברה ביתן, במטרה להפיץ בעצמה את התכנים שהיא מפתחת. עמי גלאם, מנהל תחום הבידור והראליטי בקשת, מסביר את ההחלטה: "זה ברור שבשנים האחרונות יש לישראל שם מאוד טוב בעולם כיצרנית תוכן מקומי מעניין, ולקשת בפרט. אז זה הזמן בשבילנו למכור את המוצרים שלנו בעצמנו. אנחנו הגענו למסקנה שאנחנו יודעים הכי נכון איך לעשות את זה. ובעיקר כעת כשהעולם הזה הולך יותר ויותר לכיוון של הפקת מקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully