וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הגאה יוצא לדרך עם מספר שיא של יוצרים מקומיים

רוני אפרת

2.4.2012 / 16:36

הפסטיבל הוותיק יציג עשרות סרטים של יוצרים מקרב הקהילה הגאה. מנהל הפסטיבל: "מטרתנו היא קידום של אנשי הקהילה, לאו דווקא סטודנטים לקולנוע"

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, TLVFest, ייפתח ב-9 ביוני זו הפעם השביעית. הפסטיבל יימשך שמונה ימים ויציג מספר שיא של חמישה סרטי קולנוע ישראלים עלילתיים ותיעודיים בבכורה עולמית. בנוסף, יתמודדו 35 סרטים קצרים ישראלים, מרביתם בבכורה עולמית, על פרס הסרט הקצר הטוב ביותר בשווי 8,000 שקלים מטעם קרן הקולנוע הישראלי.

"יותר איטי מהלב", סרטם של ינאי גוז ויוני זיכהולץ, בהשתתפות גיא לואל, פיני טבגר ורוני הדר, יוקרן כאירוע טרום בכורה במסגרת הפסטיבל. עוד יוקרנו "Air Time", של ערן קובליק קידר וריקרדו רויסטשר, "יורופאלש" של רועי עברון ודניאלה איזנמן, המתאר את חייהם של קבוצת חברי ה"יורופאלש" המופיעים בלהיטים של קדם אירוויזיון ואירוויזיון מדי יום ראשון בבר "אוויטה", "Home is You" של איה ויעל שוויד, המתאר את ההתמודדות של הזוג עם הוריה השמרנים של יעל המסרבים להכיר באהבתן, וכן "Gay in a Day", פסיפס של סרטונים שצולמו על ידי חברי הקהילה הגאה שנערכו יחד ומתארים את ההתרחשויות במהלך יום אחד, 11 בנובמבר 2011.

בנוסף, יוקרנו שלושה סרטים תיעודיים ישראלים שעוסקים בקהילה הגאה: "גברים בלתי נראים" של יריב מוזר, על פלסטינאים הומואים המתחבאים בתל אביב, "פודרה" של אייל גולדברג על משבר הזהות של הבמאי מול ההיסטוריה המשפחתית, דעותיו הפוליטיות ושרות המילואים שלו, וכן "כל הבקרים השמחים" של עומר יפמן המתאר את חייו של ביסקסואל בתל אביב וההתמודדות בת זוגו עם נטייתו המינית.

הבמאי והשחקן יהונתן סגל יציג בפסטיבל את שני סרטיו, "אודם" ו"קשר עיר". סרטה של עינת פרנבך, "הצגה יומית" שהוקרן לראשונה במסגרת פרויקט "פרינג'ידר", יוקרן גם הוא, מגולל שלושה סיפורים אורבניים על שלוש נשים בשם נעמה, ביניהן השחקן טל קלאי, המוכר גם כמלכת הדראג טלולה בונט. כמו כן, הפסטיבל יציין 20 שנה לצאת סרט "חסד מופלא", סרטו הקלאסי של עמוס גוטמן.

"אחת המשימות המרכזיות שלנו בפסטיבל היא לתת במה לא רק לסטודנטים לקולנוע, אלא לאנשים מתוך הקהילה שיוצרים סרטים קצרים ובעצם אין להם במה מרכזית אחרת להציג את סרטיהם", אומר מנהל הפסטיבל יאיר הוכנר. "ברור שישנן מסגרות אחרות שמציגות סרטים גאים, אבל החשיפה של הסרטים בפסטיבל לקולנוע גאה מאפשר לאותן יוצרות ואותם יוצרים להגיע גם לחו"ל עם סרטיהם. אחת המטרות המרכזיות של הפסטיבל היא קידום הסרטים הישראלים שמציגים בו בפסטיבלים בינלאומיים גאים ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully