וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל מיפ 2012: הטלוויזיה הישראלית כובשת את קאן

ארנון בן דרור, קאן

3.4.2012 / 17:46

התעצמות הטלוויזיה הישראלית ניכרת היטב בפסטיבל מיפ, מבחינת האפשרות לעסוק בה בפסטיבל הבא ועד עסקאות ענק לארמוזה ודורי מדיה. מיוחד מקאן

האם ישראל תהיה מדינת הנושא של המיפ הבא? מאוד יכול להיות. האחראית על הביתן הישראלי של מכון הייצוא בפסטיבל, מירה גשל, נפגשת בימים אלה עם גורמים בהנהלת המיפ, כדי לנסות ולהגיע להסכמה שתאפשר את המהלך. הביתן הישראלי מרכז תחתיו השנה בקאן כ-20 חברות ישראליות שאין להן ביתן משל עצמן. אם יגיעו הצדדים להסכמה, ישראל תצטרך לממן בעצמה את שלל הפעילויות הכרוכות בכך, והתקציב המדויק שיידרש הוא בין הדברים שנדונים כעת בין הצדדים.

"אנחנו בוחנים אפשרות, יחד עם תערוכת מיפ, שישראל תהיה מדינת הנושא אולי כבר במיפ הבא שבאוקטובר, ואם לא אז בעוד שנה", אומרת גשל. "הדבר הזה אומר פאנלים וסימפוזיונים בנושאים שרלוונטיים לישראל, כמו פורמטים, דרמות ישראליות ודוקו, אירועים שנארגן, קוקטיילים וכד'. אין ספק שזה יכול לתרום לישראל הן כלכלית והן תדמיתית". גשל מסבירה שהרעיון הזה לא עלה יש מאין: "זה בא כי יש בתערוכות האחרונות התעניינות אדירה בישראל ובפורמטים הישראליים בפרט. עכשיו, מכון הייצוא מוכן להשקיע את המשאבים הנדרשים כדי לגרום לזה לקרות".

ואמנם, הבדיחה שרצה בין המשתתפים הישראלים ביריד השנה, היא שעברית הפכה לשפה הרשמית של הפסטיבל. "אתה כבר לא יכול לדבר בקול רם בעברית", אומר אחד המשתתפים, "מישהו בטוח יבין אותך". ואכן, גם ברחובות קאן, בבתי הקפה והמסעדות, קשה שלא להיתקל בנציג ישראלי שהגיע למיפ. כל זה מעיד על המקום המרכזי אליו העפילו התכנים הישראליים בשוק הטלוויזיה הבינלאומי: בתחום הדרמות הפכה ישראל לשם נרדף לאיכות, ובתחום השעשועונים והריאליטי - שם נרדף לחדשנות ומקוריות. נדמה שיהיה זה רק טבעי שהפסטיבל הקרוב יתקיים בסימן ישראל.

"ישראל עכשיו מעניינת את כולם, כמו שהולנד עניינה את כולם קודם"

אבי ארמוזה. אורי לנץ
אימפריה. אבי ארמוזה/אורי לנץ

אחת החברות הישראליות שנחשבות לחלוציות בתחום ששם את ישראל על המפה - הפורמטים - היא "ארמוזה הפקות", שפעילותה בשנים הראשונות להקמתה הייתה הפצת פורמטים שכבר פותחו בישראל לעולם הגדול. החברה מחזיקה בגלריה ענפה של תוכניות, כגון "מחוברים", "בטבעת זו" ו"הבועה", ולאחרונה אף החלה לפתח בעצמה פורמטים.
החברה כבר מכרה השנה בתערוכה את הזכויות לשעשועון שלה, "אנחנו מאמינים בך", לשלוש מדינות, ועל-פי אבי ארמוזה, עסקאות רבות אחרות כבר נחתמו, אך עוד לא ניתן לפרסמן. במיפ הנוכחי היא מציגה כמה פורמטים חדשים מהמדף, וביתן החברה מוצף כל העת במבקרים.

אחד מאותם מבקרים הוא ג'ון רנלה, מרשת הטלוויזיה TV2 הנורווגית. הוא מתאר את המעמד שצברו החברות הישראליות וחברתו של "ארמוזה" בפרט בשוק. "אבי הוא אגדה בשוק, הוא חוד החנית של ישראל בתחום. החברה הזאת מגיעה לכל מיפ עם דברים מעניינים, חדשים ומקוריים", הוא אומר ומציין כי "כל החברות הישראליות הן מוצלחות מאוד. ישראל עכשיו מעניינת את כולם, כמו שהולנד לדוגמה עניינה את כולם קודם".

עוד מסביר אנלה כי "בחמש השנים האחרונות אנשים מתעניינים בפורמטים. הדרמות האמריקאיות כבר לא חזקות בעולם כפי שהיו בעבר, אז אנשים מחפשים הפקות מקור, שזה במילים אחרות פורמטים. זה הטרנד. לארמוזה יש הרבה כאלה שהם גם לא כל כך יקרים". גם נציגה מהטלוויזיה הצרפתית שיוצאת מהדוכן של החברה מתארת את ארמוזה הקפות כ"חברה שאסור לפספס במיפ. חייבים לפגוש אותם כל שוק, כי תמיד יהיה כאן משהו מעניין. אנחנו כבר קנינו הרבה מהם".

ובאותו הזמן, גם אצל "דורי מדיה" אין סוף לפגישות - למעלה מ-100 בוודאי ביום, ותכונה בלתי נגמרת בחדרי הישיבות. החברה, שנכנסה בתקופה האחרונה לתחום הדרמות והשעשועונים אחרי שהתרכזה בעבר בטלנובלות בלבד, מאוד מרוצה מהמיפ הנוכחי. "המיפ הכי טוב שלנו שאני זוכרת", מגדירה אותו האחראית על המכירות, רויטל בזל. החברות הישראליות הגדולות לא חשות כנראה את הביקוש החלש במתבטא במיפ הזה, כפי שמורגש ברחבי המתחם.

ב"דורי מדיה" מדווחים על עסקת ענק עם שמונה מדינות שונות למכירת "סמארט-פייס", שעשועון הרחוב החדש בפיתוחו של עודד מנשה. אולם העט כנראה עוד לא הונח על הנייר, ולכן בוחרים בחברה שלא לפרסם בינתיים את שמות הרוכשים. בנוסף סיכמה "דורי מדיה" עם חברה רוסית על הפקת מחדש של הדרמה "ג'אליס", ועל מכירת ניו-יורק לחברת אוקראינית ולמספר מדינות אחרות במזרח אירופה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עמי אמיר בכנס ראש פינה חירום. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
גמר היורו. עמי אמיר/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

הצלחה נוספת במיפ הנוכחי, באה מכיוונה של חברת "מטר הפקות", שחתמה על עסקה עם חברת הפקת אנגלית גדולה, "All3media", שתממן פיילוט של שעשועון חדש שפיתחה החברה, "דייט בדלת", שיצולם בישראל. התוכנית לא שודרה בישראל, ובחרה מוכרים אותה במיפ הנוכחי ישירות לקהל בינלאומי, כפי שעושות מרבית החברות הישראליות כיום.

"מטר הפקות" רשמה הצלחה נוספת בחודשים האחרונים, כאשר שתי סדרות פרי הפקתה - "מקום לדאגה" הקומית והסיטקום "גבוה וגרינבאום" - עלו לגמר של ה-Rose d'Or, מפסטיבלי הטלוויזיה החשובים ביותר. מדובר בשתי סדרות שלא זכו להצלחה רבה בישראל, ואחרי הורדתן מהמסך דווקא צברו קהל מעריצים נאמן. "אנשים לא מבינים עד כמה זה חשוב ומה זה אומר, מסביר מנכ"ל החברה, עמי אמיר. "זה כמו להיות בגמר של היורו". בנוסף, שתי תוכניות של ארמוזה, "לעוף על המיליון" ו"מחוברים" עלו השנה לגמר הפסטיבל, וכל אלה הופכים את ישראל למיוצגת השנייה בגודלה באירוע שיתקיים במאי, אחרי בריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully