וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 16: קאסט אביבי ומלא אהבה

פסח הוא חג חסר סקס אפיל, אבל לאביב לעומת זאת יש צ'ארם בטונות - הקאסט חוגג את העונה הכי שווה עם סולאנס, ג'ורג'יה אן מלדרואו ועוד אחרים

פופ לוק לא בקטע של פסח. פסח הוא חג נטול גרוב. לפסח אין סקס אפיל. לפסח יש ביצה במי מלח. פופ לוק לא בקטע של ביצה במי מלח. ואם זה לא מספיק, טראומות מסבא שלא מוכן לתת מתנה בעד האפיקומן בטענות שזאת סתם חצי מצה, ושלל לילות סדר שסועים ומחרחרי ריב לא תרמו גם הם למיתוג של החג, ולכן הקאסט הפעם לא יוקדש לחג החירות ולא יעסוק בו כלל וכלל. לא חברים.

פופ לוק, לעומת זאת, מאוד בקטע של האביב. פופ לוק בעד כל העונות, אבל האביב היא המוצלחת מכולן. המאזין האדוק יכול היה ודאי להבחין איך ככל שהחורף העמיק ונמשך, ככה הקאסטים כאן הפכו יותר אינטנסיביים, יותר ענייניים, יותר מחוספסים. זאת היתה תגובה אינסטינקטיבית לקור ולהסתגרות בבית. אך לא עוד - הקאסט הפעם מסמן את הרגע בו אפשר לפתוח את החלונות, להשיל את השכבות, לצאת להתחמם בשמש ובמוזיקה מתקתקה ואופטימית. בערבוב חופשי בין שירי סול לביטים אינסטרומנטליים, בין דיסקו איטי לבוגי מפנק.

הקאסט השבוע זורם לו עם מטרה אחת בלבד – להתפנן. שירים על לבלוב ועל חיים יפים שזורים בלי בושה בקאסט על ימין ועל שמאל. המילה אהבה חוזרת ארבע פעמים רק בשמות הקטעים ועוד פעמים רבות במילים בתוכם. זאת המחווה שלנו לחג האביב, לתקופה בשנה שהצמידו לה את החג הכי לא מתאים שאפשר. שנתחיל?

Souleance הם צמד המורכב מ-Fulgeance ו-DJ Soulist הצרפתים, שבלטו מהרגע הראשון, עם אי פי הבכורה שלהם ב-2009 בזכות סאונד נכון שמשלב במינון מדויק בין גרוב כיפי לביטים ואלקטרוניקה חדשה, עם השפעות כבדות של סול ומשיכה למוזיקה של ברזיל. אחרי ארבעה אי פיז, האחרון שבהם רק מהשבוע שעבר, אלבום הבכורה שלהם יוצא סוף סוף ביום שני, ובתוכו הרבה מהקטעים שיצאו בשנים האחרונות, וממנו לקוח כאן שיר הנושא, "La Belle Vie", שמגיע עם וידאו אנימציה שעושה לו טוב ויעשה גם לכם.

מיד אחר כך מגיע שיר של ג'ורג'יה אן מלדרואו, שכבר סופר כאן בעבר עליה, ועל האיכות שנשפכת מכל דבר שהיא עושה, בין אם היא שרה, מפיקה אר אנ' בי או יוצרת ביטים. למען האמת, במקרה של האלבום החדש שלה דווקא לא מדובר בתוצר הכי טוב שהוציאה עד כה, ובכל זאת – אלבום שלם בהפקתו של מאודליב, מחווה אחת גדולה לסבנטיז ולפסקולים של סרטי ה-Blaxploitation, פרויקט ראוי להערכה, שגם מחביא בתוכו כמה שירים לא רעים בכלל. אנחנו עדיין בעדה.

אחר כך נכנסים לרצף קצר של אדיטים וניו-דיסקו, שהאנרגיות שנבנות בו נשברות לטובת אדיט פשוט ונהדר לקלאסיקת פופ-סול משנת 87' של טרנס טרנט ד'ארבי, Sandana Maitreya בשבילכם. ואדיט אחרון לקאסט הזה, מיד אחריו, השיר "This Must Be The Place" של Talking Heads, קטע מלפני שנתיים שצץ עכשיו שוב עם יציאתו של הסרט (הנהדר) שקרוי על שמו. צריך כנראה לראות את הסרט (שכולל גם אחד, דיוויד ביירן) שלוש פעמים לפחות בכדי להבין למה השיר הזה כל כך חשוב בעלילה שלו, אבל גם פעם אחת מספיקה כדי לגרום לו להמשיך להתנגן לכם בראש לתקופה מכובדת.

עוד בהמשך הקאסט מגיע קטע מסוג קצת אחר של קידנאפ קיד, מי שבשנה שעברה יצר קטעים תזזיתיים ומעט פסיכוטיים פתאום מפנק בקטע עמוק ורך יותר, מה שמאפשר לכשרון שלו לבלוט עוד יותר מקודם, ובכלל לסאונד שלו להתפתח, חדשות טובות בהחלט. ומה זה אחר כך? יכול להיות? האדסון מוהוק בקטע נעים?! וואו. זה כבר באמת מפתיע. ביט איטי ומלודי של האד מו, בלי לעשות דווקא, בלי לכלוך, מי היה מאמין.

ומסיימים שוב בסול, קודם עם כריס טרנר, שהוציא בחודש שעבר אי פי חדש ויפה, איפשהו על המרחב בין סינטרה לסטיבי וונדר, אבל בעצם רק גרם לחשק לנגן כאן את הקטע שלו מלפני חצי שנה באוסף של ג'יילס פיטרסון. ואחרון, סוגר את הקאסט, מר לי פילדס, זמר סול אמיתי, כזה שהליידיז אוהבות, שהיה שם כבר בסבנטיז, ועדיין כאן עכשיו, בגיל 61, עושה את זה לא פחות טוב, ומקבל קצת יותר מהאהבה שמגיעה לו. האלבום החדש שלו "Faithful Man" עוד יותר מוצלח מהקודם, עם טיפה פחות שמאלציות, ומעט יותר פאן שממלא את הרווח שנוצר. האלבום מתחיל בשירים על התאהבות ומסתיים בשירים של פרידה, ספקטרום שלם של רגשות שעובר ב-37 דקות. יש גם מערכות יחסים כאלה, בעיקר, כנראה, באביב.

יש לכם המלצות אביביות לקאסט? שתפו אותנו בפייסבוק

הפלייליסט

00:00 - Diggs Duke - Patiently, We Bloom // Bandcamp
03:30 - Tensei - Passport // Plug Research
08:00 - Starchild - Gemini // Self Released
11:30 - Pomrad - Dans (Instrumental + Talkbox) // OohWee
14:30 - Souleance - La Belle Vie // First Word
17:30 - Georgia Anne Muldrow - Best Love // SomeOthaShip
21:30 - Domes - Former State // In The Woods
26:00 - B-Jam - Love It // Superbreak
33:00 - Moon Boots - Off My Mind // Needwant
37:00 - NeoSoulKid - Love Signature // Los Grandes
42:30 - Talking Heads - This Must Be The Place (Young Edits Sophisticated Melody Version) // Soundcloud
47:30 - Kidnap Kid - Lazarus Taxon // Black Butter
52:00 - Chanson E - Your Eyes // So Sound
56:00 - Cohen - 14 Octaves // Bandcamp
58:00 - Dirg Gerner - Attemting Cry Feat. Olmino // Ho Tep
61:30 - Hudson Mohawke - Are You Feelin' Hot? // Brownswood
63:30 - Chris Turner - Liquid Love // Brownswood
67:30 - Lee Fields & The Expressions - You're The Kind Of Girl // Truth & Soul

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully