וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינטר גראס: "ישראל היא סכנה לשלום העולם"

4.4.2012 / 15:19

הסופר והמשורר הגרמני, זוכה פרס נובל לספרות, תוקף את ישראל חזיתית בשיר חדש. בתגובה, השגרירות הישראלית בגרמניה השוותה אותו למפיצי עלילות הדם בהיסטוריה

"הגרעין הישראלי הוא סכנה לשלום העולמי, ולא הגרעין האירני", כך כותב היום (רביעי) הסופר הנחשב גינטר גראס בשיר חדש שמפורסם בגרמניה ועתיד להתפרסם גם בעיתונים ומגזינים מחוצה לה. גראס טוען בשיר כי מדיניות הגרעין בישראל היא המהווה סכנה ליציבות העולמית וקורא לאירופה להפסיק את הצביעות סביב היחס לגרעין הישראלי ביחס לזה האירני וכן להטיל פיקוח על שתי הממשלות.

גראס, שטוען כי הוא מגלה סולידריות עם העמדה הישראלית, תוהה גם מדוע גרמניה מוכנה למכור צוללות מסוג "דולפין" לישראל. לדברי גראס, שתק עד כה בגלל הרקע הבעייתי שלו, במסגרתו הודה מחבר "תוף הפח" המיתולוגי כי היה חבר בתנועת הנוער של משטר היטלר, ההיטלר יוגנד. כשבגר, היה לתקופה חייל ב-SS.

בתגובה, פרסמה שגרירות ישראל בגרמניה הודעה חריפה, בו היא משווה את גראס למפיצי עלילות הדם באירופה: "בכל פסח הרגילים יהודים כי מפיצים עליהם עלילות שווא", נאמר בהצהרה. "פעם היו אלו היהודים שלכאורה עשו מצות מדם ילדים, ועתה אלו האירנים שטוענים כי היהודים באים להשמידם. אנחנו רוצים לחיות בשלום עם שכנינו, המדינה היהודית היא היחידה בעולם המערבי שקיומה מוטל בספק בפומבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully