וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! תרבות מציגה: פרויקט הניינטיז לפסח

5.4.2012 / 17:14

הקאמבק של "טיטאניק" ו"אמריקן פאי", הלהקות המתאחדות והרימייקים: וואלה! תרבות חוגגת את פסח עם פרויקט ניינטיז מיוחד. מה צפוי לכם בו?

קצת יותר מעשר שנים אחרי שהסתיימו, הניינטיז עדיין כאן. העשור הראשון שבו העולם המערבי הבין איך עושים כסף גדול באמת מהיכולות הפנטסטיות שלו, נחגג בכל פינה גם בשנת 2012: העלייה המחודשת של "טיטאניק" בתלת מימד מרהיב; האיחוד של חבורת "אמריקן פאי"; הרימייקים לסדרות משנות ה-90 והצורך הבלתי נשלט להקרין בשידורים חוזרים את "סיינפלד" ו"חברים" בערוצי הכבלים; הלהקות שמתאחדות כמו פאלפ ובלר והחיוך שנמרח למראה ג'ייסון פריסטלי במדי ברנדון וולש שלו.

לכן, את חג הפסח החליטה מערכת וואלה! תרבות להקדיש לניינטיז, העשור שבו לא מעט מגולשינו עיצבו את אישיותם. חשוב לומר שהפרויקט לא נועד לעודד נוסטלגיה או אווירת היה פה שמח לפני שנולדתם, להיפך: היה טוב וטוב שהיה. זהו מרחק הזמן שמאפשר לעיניים תרבותיות ועיתונאיות לבחון אירועים ואנשים הקשורים באותו עשור ומייצגים אותו וללמוד מהם על 2012.

לפיכך נתייחס לרגעים הקולנועיים החשובים של אותו עשור שמגדירים את הקולנוע של היום, מ"משתגעים על מרי" ועד "ספרות זולה"; ננתח את שנות המדבר של המוזיקה המזרחית ממותו של זוהר ארגוב ועד פריצתו של אייל גולן, השנים שבהם עוצב הדור ששולט בפופ הישראלי כיום; נבדוק היכן נמצאת קבוצה נכבדת של יוצרים ומפורסמים שהמונח "ניינטיז" מודבק להם על המצח וגם נבדוק מה היה קורה אילו יצחק רבין לא היה נרצח.

*פרויקט הניינטיז של וואלה! תרבות יעלה לאוויר מחר (שישי) ובמהלך סוף השבוע של החג. בוואלה! Music ישנן תחנות ספיישל עם להיטים נשכחים של הניינטיז ומוזיקה מזרחית של הניינטיז ובעמוד הפייסבוק שלנו יהיו סקרים על התכנים שאתם הכי אהבתם בעשור ההוא. חג שמח.

משתתפי הפרויקט: חגי אוזן, חגית גינזבורג, לילך וולך, הדר טורוביץ', חן רוזנק, אבנר שביט ועינב שיף

  • עוד באותו נושא:
  • שנות ה-90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully