וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברת מסך: "משחקי הכס" ראש בראש מול "מד מן"

9.4.2012 / 8:55

"משחקי הכס" מביסה ברייטינג את "מד מן", סערה בחדשות NBC בגלל בישול קלטת בפרשת רצח וג'ימי סמיתס חוזר למסך: סיכום השבוע בטלוויזיה האמריקאית

המדובר: "משחקי הכס" .VS "מד מן" ו"דה קילינג"

עם צניחת אחוזי הצפייה במהלך השנים והמעבר לצפייה אינטרנטית, מנהלי הרשתות הגדולות, וגם הקטנות, בארה"ב לא לוקחים סיכונים, וגם לא שבויים. ימי ראשון בטלוויזיה האמריקאית הפכו לזירת קרב עקוב מדם בין הרשתות. בפינה הימנית של הזירה ניצבת רשת AMC הקטנה-אך-איכותית עם הלהיט הבלתי מעורער שלה – "מד מן" ו"דה קילינג" המוערכת מאוד. בפינה השמאלית, רשת HBO עם "משחקי הכס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמת קרב ענקים. "מד מן" מול "משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושתן סדרות מדוברות ומוערכות מאוד בז'אנר הדרמה, כולן עלו עם עונות חדשות ומצופות בשבועיים האחרונים וכולן רוצות לסחוף את המקום הראשון. מבחינת המספרים: בשבוע החולף, היה זה פרק הבכורה של "משחקי הכס" שלקח את הטבלה עם 3.86 מיליון צופים – שיא חדש לסדרה האיכותית. אחריו הגיע הפרק השלישי של "מד מן" עם 2.93 מיליון צופים (הסדרה שמרה על כוחה ברייטינג בהשוואה לפרק הבכורה של השבוע שעבר) ובמקום השלישי הגיעה "דה קילינג" עם 1.8 מיליון צופים – מספר נמוך בהשוואה לזה של העונה הקודמת. בשבוע שלאחר מכן נשמרו מאזני הכוחות ו"משחקי הכס" הרשימה שוב עם 3.8 מיליון צופים, לעומת 2.8 מיליון של "מד מן".

אבל במשחק הזה, לא רק מספרי הצופים נחשבים, אלא גם השתפכויות המבקרים. משחקי הכס זכתה בהתאם לנתונים גם לשבחים מצד המבקרים שכינו את העונה השנייה כ"מרגשת בכל הרמות". הפרק השלישי של "מד מן" התקבל אף הוא בחיוב. "The Killing" טרם הסעירה את המבקרים, אולם לאור הצלחתה של העונה הקודמת הם נוטים לתת לה צ'אנס. על זה נאמר: Sunday, Bloody Sunday.

המיותר: פרשת NBC והקלטת הערוכה הסתיימה בעריפת ראשים

כבר שלושה שבועות שמקרה הרצח של הנער השחור טרייבון מרטין מסעיר את אמריקה. עתה נוסף נדבך לסיפורו של הנער שנרצח על ידי שוטר המשמר האזרחי רק כי הסתובב לתומו בפרבר של לבנים: השבוע החליטה רשת NBC לפטר את אחד ממפיקי הרשת, בעקבות ביקורת ציבורית חריפה על ההחלטה של הרשת לערוך את הקלטת שיחת הטלפון שעשה החשוד בירי, ג'ורג' צימרמן, למוקד 911.

בקלטת המקורית, נשמע צימרמן כאשר הוא אומר למוקדן: "הנער הזה נראה כאילו הוא זומם משהו רע. או שהוא על סמים או משהו. יורד גשם והוא פשוט מסתובב כאן ומתבונן". המוקדן אז שאל את צימרמן: "הבחור הזה – הוא לבן, שחור או היספני?". צימרמן ענה: "הוא נראה שחור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שיחת הטלפון המקורית

אלא שבקלטת ששידרה הרשת הושמט החלק האחרון בו נשאל צימרמן לצבעו של הנער. מדוע זה חשוב? ארגונים חברתיים רבים זעמו על העריכה המכוונת כיוון שהטענה המרכזית שלהם היתה כי צימרמן סימן את הנער כפושע בהסתמך על פרופיל גזעי.

ההחלטה כאמור גררה ביקורת רבה, בעקבותיה נפתחה חקירה פנימית של הרשת והשבוע פוטר אחד המפיקים, המוצב במיאמי, שנקבע כי היה האחראי לתקרית. לצד פרשיות כמו קית' אולברמן וראש לימבו, נראה שהתקשורת האמריקאית נערכת לתקופה של חשבון נפש על מרדפי הסקופים והמגמתיות בשידור. פרשת טרייבון מרטין רק מדגישה את כמה חשבון הנפש הזה נחוץ.

הביזאר: זוג עם 19 ילדים מקבל ריאליטי

רשת דיסקברי חשפה השבוע מספר סדרות חדשות שמגיעות אל הרשת ואל רשתות הבת שלה, בהן גם TLC, חביבת המדור. בין היתר מדוקו-סופ בשם "Big Brooklyn Style" על מעצבים למידות גדולות, "Big Tiny: Life With the Jordans" - על צמד האחים הקטנים בעולם וגם מ- Breaking Amish שעוקבת אחר חמישה גברים ונשים שמחליטים להצטרף לכנסיה ולקבל על עצמם את אורח החיים של בני האמיש. במסגרת התכנית עליהם לפעול על פי כל כללי הקהילה, או לעזוב לנצח. כמו כן, משפחת בייטס ו-19 ילדיה יקבלו ריאליטי בשם "Bates Family Searies", שתעקוב במשך שמונה פרקים על החיים במשפחה בה האם בת 45, האב בן 47 ולשניהם 19 ילדים, לא פחות.

ליהוק שיחוק: שובו של ג'ימי סמיתס

ג'ימי סמיתס. Frederick M. Brown, GettyImages
לטיני, אלא מה. ג'ימי סמיתס/GettyImages, Frederick M. Brown

ג'ימי סמיתס, מהשחקנים המוערכים והטובים בעולם הטלוויזיה, ממשיך לבחור יופי של תפקידים: השוטר המצוין מ-"NYPD", היורש של נשיא ארה"ב ב"בהבית הלבן" והמשפטן עם הנטייה הרצחנית מ"דקסטר" מגיע ל"ילדי האנרכיה" המופתית של רשת FX כדי לגלם גנגסטר בשם נרון פדייה (לטיני, כמובן). סמיתס לוהק לכמה פרקים בעונה החמישית של הסדרה שתעלה בסתיו הקרוב. ליהוק מעניין נוסף לסדרה הוא של צ'אק זיטו, המוכר בתפקיד צ'אקי "האוכף" זיטו, הגנגסטר האיטלקי המאיים מ"אוז".

לינק לעת צרה: CBS נותנת לכם לדבר עם הכוכבים

רשת CBS השיקה את שבוע "Shoot And Share" במסגרתו ינהלו כוכבי הסדרות המצליחות שיחות עם המעריצים באמצעות סרטונים בני 15 שניות שיכינו הן המעריצים והן הכוכבים עצמם ושיועלו לרשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר וכו'). בפרויקט משתתפים בין היתר קונאל נייאר (קותרפלי ב"מפץ הגדול") ג'וש צ'רלס (וויל גרדנר ב"האישה הטובה") ומייקל וות'רלי ("NCIS"). הסרטונים של הכוכבים יועלו במסודר לאתר הזה, ולשם אתם יכולים להעלות גם סרטונים משלכם ולהתחיל לצ'וטט עם הכוכבים.

כנסו לאתר

סרטון השבוע

האחיות קרדשיאן אוהבות את המצלמות בדיוק כמו שהן אוהבות אותן, ואף יותר. בסרטון שלפנינו החליטו קים, קלואי, קיילי, קנדל קורטני והאם כריס להשתזף עוד קצת באור הזרקורים ולצלם קליפ ליפ-סינק לצלילי השיר "ליידי מרמלד" מתוך "מולאן רוז'" בביתן הפרטי. התמונות הקשות לפניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully