וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון ישראל איבד חלקים מפסלו של האמן יעקב אגם

ארנון בן דרור, פריז

12.4.2012 / 19:22

במהלך השיפוץ שעבר המוזיאון בירושלים נפגמה יצירה של אגם שהוצבה בגן הפסלים. "הוליכו אותי שולל. מפרקים עבודה בלי התייעצות עם האמן ועכשיו לא מוצאים אותה", אומר אגם

מוזיאון ישראל בירושלים איבד חלקים מיצירתו החשובה של האמן יעקב אגם, "שמונה-עשר מפלסים", שהוצבה בגן הפסלים של המוזיאון מאז הקמתו - כך נודע לוואלה! תרבות. הדבר התגלה להנהלת המוזיאון לאחר תום השיפוצים וחניכת מוזיאון ישראל המחודש, וזו הסיבה שבגינה לא ניתן לראות יותר את היצירה בין שעריו.

הפסל רחב המימדים נתרם על ידי האמן למוזיאון ישראל בשנות ה-60, והוצב מאז בחזית המוזיאון. בתום השיפוץ הנרחב שהסתיים ב-2010, לא נמצא הבסיס של הפסל. הנהלת המוזיאון, מסתבר, לא שיתפה את האמן בפרטי הדברים, אך לבסוף נאלצה להודות בפניו כי היצירה נפגמה. לאחר מכן פנה המוזיאון לאגם כדי שימליץ על אדם שיוכל לשחזר את הפסל, בעלות לא מבוטלת.

חשוב לציין כי מלבד לערכן האמנותי, ליצירותיו של אגם ערך כספי גבוה מאוד כיום בשוק האמנות. הן נמכרות בסכומים הגבוהים ביותר עבור יצירות אמנות ישראליות, כשחלק מהעבודות מגיעות למחירים של מאות אלפי דולרים.

בתגובה לפנייה של וואלה! תרבות, אישר אגם את הפרטים ואמר כי "מדובר בעבודה חשובה שעמדה בכניסה 40 שנה. הם ניסו להעביר אותה ללא ידיעתי, ובלי שפנו אלי בכלל, ועכשיו חסרים להם חלקים בעבודה. אחרי ששיפצו את המוזיאון, אני בא לפתיחה ולא רואה את הפסל. מאז חיפשתי את העבודה במוזיאון המחודש, שאלתי כל הזמן איפה היא ולא נתנו לי תשובות".

האמן מספר כי הנהלת המוזיאון נהגה בחוסר כנות כלפיו. "כל הזמן אמרו לי שהכל בסדר, ההנהלה התחמקה ממני. עד שהשגתי קשר מגבוה וגילו לי שאין להם את החלקים האלה, לא יודעים איפה הם. ואז הם ביקשו שאמצא להם מישהו שישחזר את זה". יחד עם זאת, אגם לא מתכוון לפתוח בהליכים משפטיים נגד מוזיאון ישראל. "על מה אני אתבע אותם? אני נתתי את זה למוזיאון במתנה, כסמל, וככה עשו. זה בכלל לא הכסף, זה הערך האמנותי והציבורי של היצירה".

"זו ההתייחסות", נאנח אגם. "הוליכו אותי שולל. משפצים מוזיאון ב-100 מיליון דולר, מפרקים עבודה בלי התייעצות עם האמן, מזיזים אותה ועכשיו לא מוצאים אותה. כל הכבוד למוזיאון ישראל", הוא מסכם בסרקזם.

במוזיאון ישראל סירבו להגיב לדברים.

הראיון המלא עם האמן יעקב אגם יפורסם בוואלה! תרבות מחר (חמישי) בערב החג

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב אגם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully