וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסריטאי של הסרט על יהודה המכבי: "מל גיבסון שונא יהודים"

12.4.2012 / 10:49

התסריטאי של סרטו של גיבסון על הגיבור היהודי מאשים אותו באנטישמיות: "אמרת שהשואה 'היתה ברובה בולשיט' ושהתורה מזכירה הקרבת ילדים נוצרים"

סרטו השנוי במחלוקת של מל גיבסון על יהודה המכבי משך אש מן ההתחלה וכעת מעורבת בו פרשייה חדשה שמעוררת הדים: תסריטאי הסרט ג'ו אסטרהז טוען כי גיבסון לא באמת מעוניין ליצור את הסרט "כי הוא שונא יהודים", כך פרסמו כלי תקשורת שונים בארצות הברית.

במשך מספר חודשים פיתח גיבסון את הסרט יחד עם גאסטרהז, שכתב בעבר את התסריט של "אינסטינקט בסיסי" ו"נערות שעשועים", עד שחברת האחים וורנר הודיעה אתמול (רביעי) כי אין בכוונתה להמשיך לעבוד עם אסטרהז וכי היא "שוקלת מה לעשות עם הפרויקט כולו". בינתיים הקפיאה החברה את העבודה על הסרט.

בעקבות ההודעה שלח התסריטאי מכתב לגיבסון, שאמור היה להפיק ולביים את הסרט ואולי אף לשחק בו, והאשים אותו באנטישמיות. "אמרת כי רוב 'שומרי הסף' של החברות האמריקאיות היו יהודים 'ששלטו בבוסים שלהם'", אסטרהז תקף את גיבסון, "אמרת שהשואה 'היתה ברובה בולשיט'. אמרת שהתורה מזכירה הקרבתם של תינוקות וילדים נוצרים. כשאמרתי לך שאתה מבלבל בין התורה לבין הפרוטוקולים של זקני ציון... התעקשת 'זה בתורה!'". עוד הוסיף אסטרהז כי גיבסון רצה לעשות את הסרט על הגיבור היהודי רק כדי שהוא יוכל "להמיר את דתם של היהודים לנצרות". כזכור, יהודה המכבי הוא שעמד בראש המרד נגד אנטיוכוס מלך יוון בימי בית המקדש השני ונצחונו הוא שעומד בבסיס הסיפור שמאחורי חג החנוכה.

בתגובה שלח גיבסון לתסריטאי מכתב משלו בו הכחיש את הטענות של אסטרהז וטען כי הוא עובד על הפרויקט כבר עשור. "אני רוצה לעשות את הסרט הזה, רק שלא אני ולא האחים וורנר רוצים לעשות אותו לפי התסריט שלך". גיבסון המשיך ותקף את אסטרז בטענה כי התסריט שהגיש היה "תת-רמה" ו"בזבוז זמן".

לא ברור מי מהצדדים בוויכוח הזה צודקים, אבל אין ספק שהוא מוציא את שניהם רע ומעמיד את גורלו של הסרט השערורייתי גם ככה, בסימן שאלה.

מל גיבסון בעוד אמירה אנטישמית או שתפרו לו תיק? דברו על זה בפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מל גיבסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully