וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משחקי הרעב" ראשון שבוע רביעי ברציפות

15.4.2012 / 15:50

הלהיט שיחזר את ההישג של "אווטאר" וסגר חודש בפסגה. "קרועים על כל הראש" ו"בקתת הפחד" הסתפקו במספרים יפים, "נעולים" נכשל ו"באטלשיפ" הפציץ ברחבי העולם

מאז "אווטאר", אף סרט לא הצליח להישאר בפסגת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית במשך ארבעה שבועות ברציפות. "משחקי הרעב" הכל-יכול שיחזר גם את ההישג הזה, ונותר בצמרת עם הכנסות של 21 מיליון דולר בסוף השבוע, מה שהעלה את מאזנו הכללי לסכום מפואר בסך 335.6 מיליון דולר. נוסף לכך, מעבר לים חצו הכנסותיו בסוף השבוע את רף חצי מיליארד הדולר. עם זאת, יש לציין כי הלהיט ההיסטורי של ג'יימס קמרון בסופו של דבר שלט בצמרת שבעה שבועות ברצף, ונראה כי את ההישג הזה אפילו "משחקי הרעב" לא יצליח לשחזר. בינתיים,

מהסרט משחקי הרעב. imdb
"אווטאר", מאחורייך. מתוך "משחקי הרעב"/imdb

לאור המומנטום של הלהיט המדובר, לסרטים החדשים שהגיעו לשוק בסוף השבוע האחרון נותר רק להילחם על הסגנות. בקרב הזה ניצח "The Three Stooges" (ובעברית: "קרועים על כל הראש"), המחווה של האחים פארלי לשלישיית הקומיקאים האגדית, שאינה מוכרת בישראל אבל רבים בארצות הברית גדלו עליה.

למרות צוות האלמוניים המוחלטים שמככב בה, הקומדיה השכילה להתעלות מעל הציפיות ולהכניס 17.1 מיליון דולר. היא עשתה זאת הודות לביקורות, שהיו טובות באופן מפתיע יחסית לז'אנר, לתגובות הטובות מפה לאוזן ולקהל היעד הגדול מלכתחילה שלה: הסרט קסם הן לילדים ונערים, שראו אותו כמהתלת סלפסטיק מהנה ותו לא, והן למבוגרים יותר, שהתחנכו על ברכי ה-Three Stooges.

ההצלחה הביקורתית והכלכלית של הסרט ודאי ריגשה עד מאוד את האחים פארלי, שניסו להביא את הפרויקט לאקרנים במשך שנים ארוכות, ובכל פעם נאלצו לעכב אותו מסיבה אחרת. הנה, לפעמים משתלם לחכות.

כרזת הסרט קרועים על כל הראש.
בגרסה הישראלית יככבו ליאור שליין, נדב הנפלד ודביר בנדק. מתוך "קרועים על כל הראש"

אפקט נוסף של הצלחת "The Three Stooges" היה כי "בקתת הפחד" הטרי גם כן והמפומפם היטב נאלץ להסתפק במקום השלישי למרות מספריו היפים. הזוועתון המתחכם שכתב ג'וס ווידון (יוצר "באפי" ומי שביים את "הנוקמים") נהנה מן המוניטין של יוצרו, הדיבור סביבו, הביקורות המעולות ותזמון הפצתו ביום שישי ה-13 וניצל זאת כדי להכניס 15.1 מיליון דולר. עם זאת, יש לציין כי רישומי האולפנים אינם מעידים על התלהבות ממנו בקרב הצופים עצמם, ולכן קשה לראות אותו צובר מומנטום.

והיה השבוע סרט חדש נוסף בהפצה רחבה, אבל ביצועיו היו כה בינוניים עד שקשה לזכור זאת. מדובר ב"נעולים" בהפקתו של לוק בסון, שהכניס 6.4 מיליון דולרים בלבד, השתחל רק למקום התשיעי וצפוי בקרוב להתאדות מן האקרנים.

מותחן פעולה עתידני זה הזכיר מוצרי אקשן פשוטים, ישנים וטובים משנות השמונים והתשעים, שבזמנו היה נהוג לכנות "סרטים ליומית". זאת בדיוק היתה הבעיה שלו, שהרי בימינו, כפי שנוכחנו לא פעם בשנים האחרונות, אין מקום לתוצרים כאלה במסך הגדול, ובלי התבססות על מותגים מוכרים, אפקטים יוצאי דופן וקמפיינים שיווקים בומבסטיים, יצירות מסוגן של "נעולים" נידונו לחפש את הונן במסך הקטן.

באטלשיפ. imdb
זה מה שקורה למי שמתעסק עם ריהאנה. מתוך "באטלשיפ"/imdb

את כל הדברים הללו דווקא כן יש ל"באטלשיפ", העיבוד עתיר התקציב למשחק הקופסה "צוללות". אולפני יוניברסל החליטו באופן יוצא דופן להפיץ בסוף השבוע הקרוב את הסרט ב-26 מדינות ברחבי העולם, וזאת כחודש לפני הגעתו לאקרנים במולדתו האמריקאית (ובישראל). ההחלטה השתלמה, וההפקה היקרה הכניסה כ-60 מיליון דולר בסוף השבוע תוך שהיא רושמת שיאים למיניהם בכמה טריטוריות. עדיין לא בטוח מה יהיו ביצועיה בצפון-אמריקה, אבל ברחבי העולם נראה כי היא תאגור בסיכומו של דבר 300 מיליון דולר ותזכה להירשם כאחד מן הלהיטים הגדולים של הקיץ העמוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully