וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתי לוי: "הייתי ילד מבוהל"

חגי אוזן, צילומים: נמרוד סונדרס

17.4.2012 / 9:54

היחסים הקשים עם האח ישי לוי, הריב המיותר עם אליקו והחזרה בתשובה ששינתה הכל: נתי לוי מוציא אלבום חדש ולוקח אחריות על הכשלונות. ראיון

במשך כל שנות הקריירה שלו, נתי לוי תמיד היה צריך להסביר את היחסים הבעייתים בינו ובין אחיו, ישי לוי, שבזמנו נחשב לאח הפרוע של והיום הוא עמוד תווך במוזיקה המזרחית, בעוד לוי נע בין להיט בפרונט לבין עניין פנימי של אוהבי הז'אנר. נתי הקדיש בזמנו את השיר "פרא אדם", מהחשובים ברפרטואר שלו, לאחיו שהיה אז מכור לסמים ומסובך בפלילים. היום, מודה נתי, היחסים טובים משהיו: "היום יש בינינו יחסים של אחים", אומר לוי. "עשו מזה יותר מדי רעש, זה לא כזה עניין גדול".

השמעת לו את השירים מהאלבום החדש שלך?

"לא. זה לא בגלל משהו, פשוט כל אחד נמצא בעבודה שלו, בעניינים שלו. מה שכן, אני בטוח שאם הוא הייתי משמיע לו את השיר הנושא של האלבום, 'נוסע', הוא היה מאוד אוהב אותו".

"נוסע" , כאמור, הוא אלבומו החדש של נתי לוי שייצא בימים הקרובים. לפני שבועיים, יצא הסינגל האחרון מתוכו, "מזל טוב". השיר, שכתב והלחין לוי בעצמו, כשמו כן הוא, בלדת יום הולדת קיטשית ופשטנית. הטקסטים שהוא בוחר לבצע, נמצאים בעוכריו - גם בשירים שהוציא לפני כן, "דוגרי" ו"נוסע", נראה שהוא לא מוצא את עצמו בין הכתיבה הגבוהה והמתחכמת לזו הסתמית והשטוחה. הפזמון של "נוסע", כולל את השורה המוזרה הבאה: "אנסה ללדת אותך, שוב בלי צירים" ואילו ב"דוגרי" זה הולך ככה: "אני אומר לך דוגרי, לא מספר סיפור, אני מאוד ברור לא משחק איתך". גם בעבר היו לו שירים קיצוניים שבלבלו את הקהל. מצד אחד "למענך" המצוין ומנגד "אולה" ו"סבבה לך".

"זה הכל עניין של להיט, לא צריך יותר מדי לחשוב על זה", אומר לוי. "להיט אחד ישנה את התמונה ויעיר את השירים האחרים. בינתיים אני מנסה כל מה שאפשר. גם כשכתבתי את 'דוגרי', זה היה אמיתי. ככה אני מדבר. אומר את הכל דוגרי. אני מנסה לכתוב על היום יום. גם השיר החדש ,'מזל טוב', מגיע מתמונה שראיתי. תמיד הנשים אומרות שהבן זוג שוכח את היום הולדת שלה ועל זה בדיוק כתבתי את השיר הזה. אני מתכוון להיות הרבה יותר אקטיבי. להתעורר ולייצר הזדמנויות, פחות לחכות".

לוי, מעמודי התווך של המושג "פופ ים תיכוני", בעצם לוקח אחריות על כך שהקריירה שלו מדשדשת, למרות להיטים בקריירת הסולו ובשיתוף הפעולה המוצלח עם פיני חדד, שהניב את "ילדה רעה" ששיגע את המדינה. "ארבע שנים לא הוצאתי אלבום", אומר לוי, "תהליך ההתחזקות בדת השפיע עליי מאוד. התרחקתי ואני מודע לזה שהקהל לא ידע מה קורה איתי. יצאו עלי שמועות מטורפות, אמרו שאני לא מופיע מול קהל מעורב, אמרו שגידלתי זקן ועוד הרבה שטויות. אני מודע לדברים האלה ועכשיו הכל יהיה אחרת. יראו אותי יותר".

ואכן, לוי חוזר באלבום החדש לכושר שיא מבחינת הביצועים. הוא מתגלה שוב כבעל אינטליגנציה נדירה בגרון ואין ספק שהאלבום הזה יזכה להערכה גדולה מאוד בקרב הזמרים. עם הקהל לעומת זאת, צפויה לו עבודה רבה. הוא יצטרך להתמודד עם נקודות חלשות, שעם השנים הפכו למילה נרדפת עבורו. הבולטת שבהן היא היכולת הבימתית בהופעה. לנתי לוי יצא שם של זמר עילוי בהקלטות ולעומת זאת חלש בהופעות. ב-10 ביוני הוא אמור להופיע לראשונה במועדון זאפה תל אביב ולנסות להיפטר מהסטיגמה. "צריך להפרד לשלום מהסטיגמה הזאת שאני לא טוב בהופעות", אומר לוי. "אני מזמין את כולם להיווכח שהדברים שונים לחלוטין. היום אני הרבה יותר נוגע בקהל ונותן מעצמי".

גם בשיא ההצלחה שלך, עם "סוכר", או בשלבים אחרים בקריירה, ההופעות לא היו הצד החזק שלך.

"הייתי ילד מבוהל שלא היה מודע לדיאלוג עם הקהל. היום ברור לי שלא הייתי מתחיל את הקריירה כל כך מוקדם. הייתי צריך לתת לדברים להבשיל".

"יש עוד מיתוס שהגיע הזמן לשבור", מוסיף לוי. "ההצלחה כביכול של תחילת הקריירה לא היתה באמת. זה היה רקוב וריק. אפילו משרד או תנאים הכי בסיסיים לזמר, לא היו לי. אני שומע באמת קולות מהקהל שמקווים שאחזור לעבוד עם המנהל הקודם שלי, למשל וצריך להעמיד דברים על דיוקם. לא באמת הצלחתי, חוץ מהאלבום 'שלום נערתי' עם 'סוכר', 'נטלי' ו'פרא אדם', שני האלבומים האחרים שעשיתי אז לא היו מוצלחים באמת".

נתי לוי. נמרוד סונדרס
לא היה צריך להיות ככה. נתי לוי/נמרוד סונדרס

בגיל 43, נתי לוי יכול להרשות לעצמו להכות על חטאים, בעיקר מתוך אמונה שכפרה עליהם תחזיר אותו למקום הראוי לו מבחינה אמנותית. היום, למשל, הוא יודע לקחת אחריות על טעות אחת שעצרה אותו בדרך לשיא: "הפסקתי מהלכים וזו היתה האשמה שלי", הוא אומר. "החיבור עם פיני חדד, אם היה ממשיך, היה מביא אותנו לקיסריה ולהיכל התרבות. היה אלבום שלם שהקלטנו ולא הוצאנו כי התחזקתי בדת והייתי צריך לחשוב ולהתכנס בעצמי. אם היינו ממשיכים יחד, פיני ואני, אין לי ספק שהיינו ממלאים אולמות".

יצאת בגלוי גם נגד השדרן אליקו. אתה מתחרט על זה?

"כן. הייתי יותר מדי אמוציונלי וזה לא מסתדר עם האמונה שלי. לא קיללתי אותו או משהו, אבל זה עדיין לא מתאים לי. חשבתי שהיה בו זלזול, בוודאי ביחס לאחד שהייתי איתו בקשר יומיומי. אז שלחתי לו הודעה שיש אלוהים בשמיים וזה יצא כאילו איימתי. כואב לי שיצא כאילו אני אדם שמאיים".

"אבל היום הבנתי בעיקר דבר אחד", מסכם לוי. "אני צריך להפשיל שרוולים. באתי מתפיסת עולם שמי שטוב יזכה להצלחה. היום זה כבר לא עובד ככה. האשמה היא בעיקר בי, נרדמתי בשמירה. אבל להיט אחד יעיר את הכל. זה כל הסיפור".

התגעגעתם לנתי לוי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully