וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

The 2 Bears: הרכב הדאנס המבריק שמגיע לישראל

19.4.2012 / 18:30

הצמד The 2 Bears, שחצי ממנו יגיע לישראל, הצליח ליצור אלבום דאנס מצוין גם להאזנה ביתית וגם לרחבה. הסוד: לשחק פינג פונג בהקלטות. ראיון

השבוע לפני שנתיים בדיוק הופיע ברחבי הרשת קליפ דל תקציב ומשעשע בו נראים צמד דמויות בתחפושת דב מסתובבים ברחבי לונדון לצלילי מה שתוך רגע הרגיש כמו המנון דאנס חדש וקאנוני. תוך פחות משבוע נחשפה ברשת דמותם המסתורית ופרוייקט הדאנס המסקרן ביותר מזה שנים נחשף ברבים. ג'ו גודאר(חבר להקת הוט צ'יפ) ו-ראף רנדל, שדרן רדיו אהוד ושחקן וותיק בתעשיית המוזיקה האנגלית הכירו במהלך השתתפותם בקולקטיב Greco-Roman Soundsystem המפעיל מסיבות נודדות וחברת תקליטים עצמאית על קו ברלין / לונדון. במקור הפרויקט המוזיקלי שלהם אמור היה לכלול גם את ג'ו מאונט, חבר להקת Metronomy שהודיע כי יבריז מן המפגש באולפן ברגע האחרון וכך משלישייה נותרו שניים הפועלים כעת תחת הכינוי The 2 Bears.

כבר סינגל הבכורה היה ברור שמדובר בפרויקט גדול ונועז יותר מעוד להיט לרחבה. מלבד 'Be Strong' המנון ההאוס האביבי אשר נושא גם את שם אלבום הבכורה שלהם שיצא כעת לאור, הופיע בתקליט גם קאבר דאנס-הול עצל ל-"When Am I Going To Make A Living" של שאדיי, מהלך אמיץ ומפתיע שרק עורר עוד יותר סקרנות אודות יצירתם. "Be Strong" הוא תזכורת לכל מה שנועז ושובבי באלבומי דאנס חשובים. הוא מכיל שירי קאנטרי, רגאיי וכמובן האוס ובנוי כאלבום שלם העולה על סך חלקיו. הוא מתכתב במרומז וישירות עם אלבומים של דאפט פאנק או בייסמנט ג'אקס על כן אין זה פלא שממהרים להשוות אותו לאלבומים כמו "סקרימדליקה" של פריימל סקרים או "Homework" של דאפט פאנק. במסגרת סיבוב התקלוטים של הצמד ברחבי העולם לקידום האלבום המדובר, מגיע ראף רנדל לתקלט בישראל במועדון הזיזי בתל אביב ולפני כן, לשיחה עם וואלה! תרבות.

ראף, קודם כל לשאלה החשובה באמת. למה בעצם דובים?

"אני חושב ששנינו נראים כמו זוג דובים גם בלי תחפושת, אבל בראש ובראשונה חשבנו שזה יהיה מגניב יותר מלהיות עוד צמד דמויות אפורות באולפן".

אלבום דאנס להאזנה בבית הוא נושא חמקמק ש-"Be Strong" מצליח לעמוד בו בגבורה. מה אתה חושב על פורמט אלבומי דאנס?

"זה בהחלט נושא שדיברנו עליו המון כשהתחלנו לעבוד על האלבום. היה ברור לנו כבר בהתחלה שאנחנו לא רוצים שזה יהיה אוסף טראקים מפוצצים אלא משהו באמת יותר אלבומי. גם אני וגם ג'ו שאבנו השפעה אדירה מדברים כמו סקרימדליקה, The Orb או אורביטל שהם כולם אחראים על אלבומי מוזיקת מועדונים שאפשר להאזין להם בבית".

אחרי שנים רבות של תקלוט סולו, איך זה לחלוק פתאום עמדה עם שותף?

"ג'ו הוא קודם כל מפיק מבריק בעל יכולות טכניות יוצאות דופן, והוא יותר מפיק שמתקלט מאשר די ג'יי. אצלי המקרה הוא הפוך, עיקר התשוקה, המחשבה והיצירתיות שלי מוקדשת לתקלוט. לפעמים אנחנו מנגנים גב אל גב ולפעמים בתורות הכל תלוי בזמן שהוקצה לנו להופיע ומול מי".

בעידן של שפע מוזיקלי עצום, The 2 Bears עושים קריירה משילוב בין ניימדרופינג מוזיקלי לזהות חדשה ועצמאית שמפיקה את הצליל הייחודי שלהם. למי שאוהב אותם, זה נשמע כמו שיקוי קסם. השונאים יכנו אותם וויקיפדיה לעצלני. "אין ספק שאנו מצהירים בקול גדול על ההשפעות וההשראות המוזיקליות שלנו, אך באותה נשימה מקפידים להטמיע חותם ייחודי משלנו", אומר רנדר. "קרו הרבה מקרים שבהם התחלנו פרויקטים ממקצב מינימליסטי ואפל שבסוף היה לחטיבת קצב מלווה לשיר פופי עם תזמורת שלמה מעל".

"עד כמה שזה קשה", מוסיף רנדר, "חשוב להתעלם מהדאגה לצליל ייחודי כי היום יותר מאי פעם להשיג צליל חדש לחלוטין שירגש - זה אתגר עצום. גם כשאני חושב שכתבנו שיר או טראק שנשמע לי חדש לחלוטין, תמיד יגיע מישהו שיגיד שזה מזכיר לו דבר כזה או אחר ויגרום לי להבין שהוא לגמרי צודק. יכול להיות שבגלל זה אחד השירים הראשונים שכתבנו לאלבום היה ציון שמותיהם של כל המפיקים שאנחנו מעריצים, סוג של התנצלות שאנחנו עומדים לגנוב מהם את כל הרעיונות"

אגב, ציינת שדריק קרטר הוא הדי ג'יי שאתה הכי אוהב. קצת נדוש, לא?

"לקרטר יש השפעה עצומה עליי, לצד כמובן עוד הרבה תקליטנים אחרים. סגנון התקלוט שלו לא מפסיק להדהים אותי: משוחרר, כאוטי ו-Fאנקי בטירוף. כל מה שהוא והלייבל שלו Classic מייצג הוא בעיני תור הזהב של מוזיקת האוס"

האלבום של The 2 Bears יככב חזק ברשימות סוף השנה והוא לבטח אחד הריליסים המצוינים של תחילת 2012, עם הדים גם במיינסטרים, כיאה למעמדה של הוט צ'יפ, ההרכב בו חבר גודאר (שבקרוב יוציא גם הוא אלבום חדש). עתה, ראלף מגלה גם את הסוד לזוגיות טובה. "הדבר העיקרי שעשינו באולפן חוץ מלעשות מוזיקה היה לשחק פינג פונג", הוא מספר. "לכן גם צרפנו מחבטי פינג פונג למהדורת האספנים של האלבום. זו נראית לי אסטרטגיית שיווק גאונית".

מצחיק, בישראל יש ספורט לאומי בשם מטקות. גרסת חוף הים לפינג פונג.

"נשמע אדיר. זה דבר שהייתי מאוד רוצה לראות".

ראף יתקלט בשישי הקרוב בליין מסיבות הפאג במועדון הזיזי בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully