וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך מקדם את הצגת "גטו" בפני תלמידים

19.4.2012 / 8:26

חוזר מנכ"ל משרד החינוך קבע כי ההצגה "חשובה לשמירה על הזהות היהודית ועל זכרון השואה" ובעזרת סבסוד, צפו בה כ-50,000 תלמידים. השר סער: "הלימוד צריך להיות גם חוויתי"

משרד החינוך מעודד צפייה של תלמידים במחזה "גטו" של תיאטרון הקאמרי בתל אביב. אמש (רביעי) צפה שר החינוך, גדעון סער, בהצגה יחד עם 700 תלמידים מרחבי הארץ, כדי לציין את החשיבות הרבה שיש למחזה, שצוין בחוזר מנכ"ל משרד החינוך כ"צפייה חשובה ביותר לשמירה על הזהות היהודית ועל זכרון השואה".

"ערב יום השואה כאנשי חינוך וכיהודים אנו שואלים את עצמנו שאלות איך אנחנו מגשימים את המחויבות לזכור את הנרצחים בני עמנו וגם על הלקחים מאותה תקופה שהיא כל כך קשה לתפיסה", אמר השר סער בהצגה. "הלימוד צריך להיות גם דרך ספרי ההיסטוריה וגם דרך לימוד חוויתי, כמו בהצגה הזו שניתן ללמוד באמצעותה הרבה על החיים בגטו ועל הדילמות הקשות- כמו הניסיון לשמור על צלם אנוש בקיום שהוא לא אנושי- בתנאים לא אנושיים".

לפי נתוני משרד החינוך, עד כה צפו בהצגה 50,000 תלמידים ובכוונת המשרד, באמצעות "סל תרבות" והחברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה לסבסד צפייה של עוד אלפים במחזה, שנכתב על ידי יהושע סובול ועוסק באנשים שחיו ופעלו בגטו. במחזה מככבים איתי טיראן, נתן דטנר ושחקנים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully