וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: צבי שיסל הפר זכויות יוצרים והוציא לשון הרע

רוני אפרת

19.4.2012 / 15:20

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי שיסל ושותפיו לסרט "יב"י" הפרו זכויות יוצרים של אגי פרידמן, שכתבה את רוב התסריט לסרט ואף הוציאו את דיבתה

מפלה לצבי שיסל בבית המשפט, שקבע כי צבי שיסל הפר זכויות יוצרים בסרט על המשורר יב"י ואף הוציא את דיבתה של התובעת, אגי פרידמן. שיסל, יוצר הסרט "יבי" המגולל את חייו של המשורר יונה בן יהודה, הואשם על ידי פרידמן, מקורבת למשורר, בהפרת זכויות יוצרים הנוגעים לשותפותה של פרידמן ביצירת הסרט. שיסל, יחד עם אחיו של יב"י, פטקה בן יהודה, הואשמו השניים גם בהוצאת דיבה על פרידמן, באמירות כמו "נוכלת בינלאומית", "זקוקה לטיפול פסיכיאטרי", ועוד, כפי שאמרו בראיון לוואלה! תרבות, בו נחשפה הפרשה לפני כשלוש שנים. את פרידמן ייצגו עורכי הדין ברק בר-שלום והדס סימן טוב.

התביעה התקבלה ברובה ואכן נקבע כי פרידמן חייבת לקבל קרדיט של תסריטאית ביצירה: "הוכח כי התובעת ביצעה הלכה למעשה 80% מעבודת התסריט, בניגוד לטענת הנתבעים, ומשכך היא זכאית לקרדיט של תסריטאית". כמו כן, השופט דחה את גרסאות היוצרים שהתראיינו לאתר וואלה! תרבות וכינו את פרידמן בשלל שמות ("לוקו", לדוגמה) וחייבו אותם גם בסעיף של הוצאת לשון הרע.

"מצאתי אצל הנתבעים סתירות וגם אי מתן תשובות ענייניות בניגוד למצפה", קבע השופט בתיק. "כך למשל, התחמק פטקה מנטילת אחריות לפעולות שונות של בתו, קרן, שניהלה את ההפקה ממשרדו. בהקשר זה, השבחים על עבודת התובעת כמות שהדבר בא לידי ביטוי מפורש במכתבים של קרן, בין בחתימתה ובין שהוקלדו על ידה...בדומה שיסל, אשר בנה תיזה בדבר היעדר דמיון בין הוורסיות של הסרט שהתובעת היתה מעורבת בהם לבין הגרסה הסופית, ששומט את הקרקע תחת גרסתו והוא נותר ללא מענה ענייני".

על פי פסק הדין, ניתן צו המורה לנתבעים להוסיף את שמה של פרידמן ראשון, לפני שמות התסריטאים והיוצרים האחרים, ולא להפיץ את הסרט שלא בידיעתה. על פטקה לשלם לפרידמן סכום של 33,564 שקלים, בעוד בגין הפרת זכויות היוצרים ישלמו כולם סכום של 75,000 שקלים. כפיצוי בגין לשון הרע, ישלם כל אחד משלושת הנתבעים (שיסל, פטקה, והצלם חיים רוזנבלוט) סכום של 12,000 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • צבי שיסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully