וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולן ומתופף The Band הלך לעולמו

19.4.2012 / 22:17

לבון הלם, גיבור בתעשיית המוזיקה האמריקאית, מת לאחר מאבק ארוך בסרטן הגרון והוא בן 71

יממה אחרי שתעשיות הטלוויזיה והמוזיקה נפרדו מדיק קלארק, תעשיית המוזיקה אבלה על מותו של לבון הלם, מתופף ולעתים גם הסולן שלה, שהלך לעולמו היום (חמישי) לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות והוא בן 71.

לבון, יליד ארקנסו, חבר לארבעה מוזיקאים קנדיים שהיו להקת הליווי של אגדת הרוקבילי רוני הוקינס. לאחר זמן מה, החבורה, בה היה גם רובי רוברטסון המצוין, פרשה ועברה לנגן בעצמה, כשלבון מנהיג אותה תחת השם Levon & The Hawks ולאחר מכן The Hawks ולבסוף The Band, אחת הלהקות החשובות בהיסטוריה של הרוק האמריקאי, הלהקה שבוב דילן שכר כלהקת הליווי שלו באמצע שנות ה-60 של המאה הקודמת ושליוותה אותו בזמן המהפך החשמלי שעבר בקריירה שלו.

הלם עזב את הלהקה וחזר אליה בשנת 1967 והמשיך להופיע עמה בהצלחה גדולה עד שנת 1976, עם להיטים כמו "The Weight" ו-"Up in The Creek". הלהקה תועדה בסרט "The Last Waltz" של מרטין סקורסזה והפכה לאגדה במוזיקה האמריקאית.

הלם המשיך לקריירת סולו וכן לאיחודים שונים עם The Band ללא רובי רוברטסון. בשנות ה-90 אובחן כחולה בסרטן הגרון. הלם נלחם במחלה ואף חזר לשיר, אולם נכנע לה, ואוהבי המוזיקה איבדו אמן נפלא, שאחד ממעריציו הגדולים היה אלטון ג'ון: ג'ון כתב עם שותפו לכתיבה, ברני טאופין, שיר בשם "Levon" על שמו ואף העניק לבנו את השם זאקרי ג'קסון לבון.

  • עוד באותו נושא:
  • The Band

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully