וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוקמים: האחים הכי מוזרים בעולם הקומיקס

ת'ור הוא הפאביו של הקומיקס ולוקי הוא חתיכת נבלה שמנסה כל הזמן להרוג אותו. אה, והם אחים. הדמויות שמאחורי "הנוקמים" שמגיע לקולנוע בקרוב

אנחנו היינו כאן קודם

שניים מהגיבורים הראשיים של "הנוקמים" - הן הקומיקס והן הסרט שמגיע אלינו בקרוב, נראים לא מאוד מתאימים לעולם הקומיקס של מארוול במבט ראשון, ומתאימים כמו כפפה ליד כשחושבים על זה עוד קצת. הסיבה לתהיות האלה היא מקורם של השניים - בזמן שספיידרמן, אקס מן וחבריהם הומצאו על ידי אנשי קומיקס מוכשרים - שני הגיבורים שלנו נולדו באגדות אי אז לפני יותר מאלף שנים. שמם הם ת'ור ולוקי - אל הרעם הנורדי ואחיו התכסיסן.

כשסטן לי, מי שאחראי על מרבית הדמויות של מארוול ב-50 השנים האחרונות, התייחס להחלטה לקחת דמויות מהמיתולוגיה הנורדית, דמויות להן אנשים התפללו, ולהפוך אותן לגיבורי קומיקס, הוא טען שמי שגרם לכך הוא הענק הירוק, אשר היה צריך יריב ראוי. "איך יוצרים מישהו שיהיה חזק יותר מהאיש החזק ביותר? בסוף הבנתי: אל תעשה אותו בן אדם, תעשה אותו אל". מה שסטן לי לא כותב זה את ההמשך המתבקש: "ולא סתם אל, אל, כי אם אל בלונדיני מטופש".

הפאביו של הקומיקס

ת'ור אודינסון (כי הוא בן של אודין) - הפאביו של מארוול קומיקס, הוא אל רעם שנשלח בשעתו לכדור הארץ כעונש, כדי שילמד ענווה מהי. במקום זה, הוא הופך לגיבור על (שיעור טוב בענווה, לא?). אם כי, יש להודות שלפני ימי הגבורה שלו הוא כלוא בגוף של סטודנט נכה לרפואה, ואפילו הופך למנתח מצליח. אבל כל זה לא מצליח להציל אותו מרשימת ה"אנשים שאסור לתת להם לחשוב בעצמם" כשהוא בוחר לעצמו שים בדו חדש ומופלא: סיגורד יארלסון.

לוקי לופיסון (נחשו איך קראו לאבא שלו) הוא בן של גזע הענקים, שנלקח על ידי אודין, אביו של ת'ור - מלך של ממלכת אסגרד ואויבם המושבע של הענקים - כשהוא נמצא כתינוק בשדה קרב, וגדל כאחיו של ת'ור. רק לאחר מכן הוא יגלה את מורשתו, ואף יהיה אחראי למניפולציית זמן סטייל "בחזרה לעתיד", במהלכה יבטיח את אימוצו. אנטי-תזה לת'ור, לוקי הוא נבל על, מנבלי העל הגדולים של עולם הקומיקס.

אחי, איפה אתה?

אפשר היה להגיד שהקנאה של לוקי לת'ור מעבירה אותו על דעתו, אבל מה שבאמת קורה זה בדיוק הדבר ההפוך - היא מזככת את דעתו, ואת שנאתו של לוקי כבר חמישים שנה. מדי פעם, יוצר לוקי תוכנית פעולה גרנדיוזית שמטרתה לפגוע בת'ור או אודין, בדרך כלל תוך שימוש בתכסיסים ולוחמה פסיכולוגית. וכן, בדרך כלל התוכניות האלה כושלות, אבל הן מתוחכמות ומרשימות בלי שום קשר להצלחתן.

קחו, למשל, את התוכנית המופלאה שהביאה ליצירת קבוצת "הנוקמים" המקורית, המתוארת בגיליון הראשון שלAvengers. לוקי, שגופו כלוא אך רוחו משוטטת לה, מוצא את אחיו השנוא עליו אך רואה שת'ור נמצע כעת בנעליו של דונלד בלייק האנושי, מה שיהפוך את הנצחון עליו לחלול. הפתרון: למצוא את הענק הירוק, באמצעות תכסיס מתוחכם לגרום לכך שהענק הירוק ייחשב למרושע, לנתב אות רדיו שמיועד לארבעת המופלאים אל ת'ור ולגרום לו ליפול במלכודת. זה כשל כשת'ור הצליח לנצח את לוקי, אך בכל זאת - מדובר בתוכנית יחסית מעניינת. וזו אחת הפשוטות ביותר של לוקי.

זו ילדותי השנייה

במהלך העשורים בהם סיפוריהם מופיעים בדפי הקומיקס, מצליחים ת'ור ולוקי להיות מעורבים הן בעלילות שקשורות לעולם הפרטי שלהם - עולם האלים הנורדים, עם אסגרד (שמושמדת פעם אחר פעם), אודין (מת, חי, מת, חי) ושלל עלילות אחרות שמתבססות בחלקן על המיתולוגיה הנורדית, אך בו בזמן הם גם גיבורים ראשיים באירועי מארוול שלא קשורים לעולם שלהם. יצירת ה-Avengers היא רק דוגמה אחת לזה.

רק לפני כשנתיים חל שינוי משמעותי במערכת היחסים בין שני האחרים, עת לוקי מת בזרועותיו של ת'ור. זו לא הפעם הראשונה. וכן, כמובן שהוא חזר לתחיה, אך הפעם לא בדמות של אשה (הו כן, לוקי היה אשה לאורך זמן) אלא בדמות ילד, שבתחילת הדרך היה נטול זכרונות מהחיים הקודמים שלו. לאחר שאלה חזרו החליט לאמץ רק חלקית את הפרסונה הישנה שלו. הוא עדיין עושה תכסיסים ומרמה אנשים, אבל יותר למראית עין, ובשעת צרה הוא מוכן לעזור לאחיו. רק בשנה שעברה הוא הציל את ת'ור ממוות בטוח (טוב, לא באמת בטוח, זה עולם הקומיקס), אך השאלה היא כמה זמן האידיליה המשפחתית תמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

קטן, אבל מכריע

כהערת צד, כדאי להזכיר גרסה נוספת של לוקי שהופיעה בעולם הקומיקס. כיוון שמדובר בדמות עליה אי אפשר לרשום זכויות יוצרים, וכל אחד חופשי להשתמש בה, לוקי הופיע גם בסדרת קומיקס של חברת DC, המתחרה הגדולה של מארוול. לסדרה הזו קראו "סנדמן", היא נכתבה על ידי ניל גיימן בשנות ה-90. הלוקי של סנדמן הוא דמות זהה מבחינת המאפיינים הבסיסיים, אלה השאובים מהמיתולוגיה, אך שונה מאוד מבחינת המהות.

אם הלוקי של מארוול הוא נבל סטנדרטי יחסית, אפילו שהנשק הגדול שלו הוא המוח שלו, הלוקי של סנדמן הוא יצור עם מוח מעוות, כזה שלא יכול לסבול להיות חייב למישהו, ויעדיף להיפטר ממי שהוא חייב לו במקום לשלם את החוב. אפילו אם המישהו הזה הציל אותו מעינוי נצחי. התפקיד שלו בעלילת סנדמן הוא קטן יחסית, אבל מכריע מאוד בסופו של דבר.

  • עוד באותו נושא:
  • הנוקמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully